Consiliul Superior al Magistraturii a efectuat numeroase demersuri pentru degrevarea magistratilor de activitati nejurisdictionale, iar in luna iunie 2008 a adresat Ministerului Justitiei a�� singurul care are initiativa legislativa in domeniu a�� o scrisoare prin care a solicitat initierea modificarii unor acte normative prin care judecatorii sa fie degrevati de alte activitati decat cele ce tin exclusiv de activitatea de judecata, respectiv: cele care tin de procesul electoral, cele care se refera la infiintarea asociatilor de proprietari, a societatilor agricole, a societatilor comerciale si a sindicatelor.
Ministerului Justitiei a raspuns solicitarii si a aratat ca solutia degrevarii magistratilor de alte activitati nejurisdictionale presupune a��analize complexea��, a��noi politici de resurse umanea��, ca este a��necesar un studiu aprofundata�� si a��evaluari complexe legislative si institutionalea��, iar a��participarea magistratilor in organizarea si desfasurarea procesului electoral confera garantia corectitudinii sale datorita integritatii de care ei se bucuraa��.
In sedinta Plenului din data de 8 octombrie 2009 Consiliul Superior al Magistraturii a observat ca in alte tari europene, care nu au incarcatura atat de mare cu dosare a magistratilor ca in cazul Romaniei, judecatorii pot participa la activitati extrajudiciare (Cehia, Danemarca, Germania, Lituania, Italia, Polonia), aceasta fiind o facultate si nu o obligatie . In Danemarca judecatorii sunt remunerati pentru activitatile suplimentar desfasurate pana la nivelul a 50% din salariu, in Cehia participarea la procesul electoral este posibila daca magistratii se ofera voluntar. In Anglia si Tara Galilor o astfel de implicare este considerata incompatibila cu justitia ca putere distincta in stat .
Plenul CSM a stabilit ca in acest moment este obligatorie participarea magistratilor la constituirea birourilor electorale si la derularea acestor proceduri iar solutionarea acestei probleme este una de natura legislativa. Consiliul a hotarat sa-si intensifice eforturile pentru a determina MJLC sa initieze modificarile necesare dar si efectuarea demersurilor pe langa birourile permanente ale celor doua camere ale Parlamentului Romaniei.
Consiliul Superior al Magistraturii atrage si de aceasta data atentia ca de prea mult timp activitatea de judecata se bazeaza in proportie covarsitoare pe factorul uman, care este supus unei foarte mari uzuri in conditiile supraincarcarii activitatii magistratilor cu prea multe cauze dar si cu alte activitati extrajudiciare.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...