din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1593 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Raportul anual al Curtii de Conturi Europene privind executia bugetului UE pentru exercitiul 2008

Raportul anual al Curtii de Conturi Europene privind executia bugetului UE pentru exercitiul 2008

  Publicat: 10 Nov 2009       1381 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Organ suprem de control financiar si de jurisdictie financiara,care functioneaza pe lenga Parlamentul Romaniei.
Curtea de Conturi Europeana formuleaza o opinie fara rezerve (�favorabila�) cu privire la fiabilitatea conturilor UE pentru exercitiul 2008.

Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Prevazuta in sectiunea II, cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala;
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane

Concluzia Curtii este ca, pentru exercitiul financiar 2008, conturile anuale ale Comunitatilor Europene prezinta in mod fidel, sub toate aspectele semnificative, situatia financiara a Comunitatilor Europene, precum si rezultatele operatiunilor acestora si fluxurile de numerar .

In ceea ce priveste legalitatea si regularitatea operatiunilor subiacente conturilor, rezultatele globale pentru exercitiul 2008 reflecta imbunatatirile produse in cadrul gestiunii bugetare in cursul ultimilor ani.

Imbunatatirea inregistrata pentru exercitiul 2008 se datoreaza in primul rand rezultatelor mai bune din cadrul celui mai mare grup de politici, Agricultura si resurse naturale, caruia ii corespunde aproape jumatate din bugetul UE. Este prima data cand Curtea nu exprima o opinie contrara[ii] pentru acest grup de politici, opinia formulata anul acesta fiind una cu rezerve[iii]. Indicele de eroare pentru acest grup in ansamblul sau este, de fapt, sub pragul de semnificatie[iv], insa nivelul de eroare estimat pentru componenta de dezvoltare rurala din cadrul grupului ramane semnificativ, desi este mai scazut decat in exercitiile anterioare.

Coeziunea, al doilea grup de politici ca marime, reprezentand aproape o treime din buget, ramane un domeniu problematic, fiind cel mai afectat de erori. Curtea estimeaza ca cel putin 11 % din suma totala rambursata nu ar fi trebuit platita.

[i] opinie fara rezerve: atunci cand exista probe care sa demonstreze, sub toate aspectele semnificative, fiabilitatea conturilor sau conformitatea operatiunilor subiacente cu legile si reglementarile in vigoare

[ii] opinie contrara: atunci cand nivelul de eroare din cadrul operatiunilor subiacente este semnificativ si generalizat

[iii] opinie cu rezerve: atunci cand nu se poate exprima o opinie fara rezerve, insa efectul oricarei divergente sau al oricarei limitari a sferei auditului nu este atat de extins incat sa se traduca prin formularea unei opinii contrare sau prin imposibilitatea exprimarii unei opinii

[iv] Un element sau un grup de elemente este considerat ca depasind pragul de semnificatie atunci cand este suficient de important pentru a fi adus in atentia cititorilor unui raport de audit al Curtii sau ai unei opinii de audit exprimate de aceasta.



Raman in continuare valabile recomandari facute in trecut de Curte cu privire la imbunatatirea sistemelor de supraveghere si de control . Aceste recomandari trebuie vazute ca parte a unui proces continuu, in cadrul caruia este nevoie de timp pentru ca masurile luate sa poata fi considerate eficace.

Trebuie sa se acorde o atentie speciala si sporita acelor domenii de cheltuieli pentru care Curtea continua sa constate un nivel ridicat de eroare[i]. In multe situatii, erorile reprezinta o consecinta a normelor si a reglementarilor prea complexe, astfel incat simplificarea acestora ramane o prioritate.

Pentru exercitiul 2008, Curtea formuleaza opinii fara rezerve referitor la legalitatea si regularitatea operatiunilor subiacente domeniului Venituri, precum si referitor la angajamentele pentru toate grupurile de politici si la platile aferente grupurilor de politici Educatie si cetatenie si Cheltuieli administrative si alte cheltuieli .

Opinii cu rezerve se formuleaza pentru doua grupuri de politici. Conform concluziilor Curtii, platile aferente grupului de politici Agricultura si resurse naturale, cu exceptia celor privind dezvoltarea rurala, si platile aferente grupului de politici Afaceri economice si financiare, cu exceptia cheltuielilor legate de Al saselea program-cadru pentru cercetare si dezvoltare tehnologica (PC6), sunt, sub toate aspectele semnificative, conforme cu legile si reglementarile in vigoare.

[i] Erorile nu echivaleaza cu frauda. Erorile pot fi rezultatul aplicarii sau al intelegerii necorespunzatoare a normelor adesea complexe ale programelor de cheltuieli ale UE. Nu se poate considera ca a avut loc o frauda decat daca solicitarea fondurilor UE s-a realizat in mod intentionat cu incalcarea reglementarilor.

Curtea formuleaza opinii contrare privind legalitatea si regularitatea din cadrul grupurilor de politici Coeziune; Cercetare, energie si transport; si Ajutorul extern, dezvoltarea si extinderea . Platile aferente acestor grupuri de politici sunt afectate in mod semnificativ de erori, desi in masuri diferite.

Aceste concluzii sunt formulate in cadrul Raportului anual al Curtii de Conturi Europene privind exercitiul 2008, document publicat astazi. Raportul include o opinie anuala de audit referitoare la masura in care veniturile si cheltuielile UE au fost inscrise complet si corect in conturi si colectate, respectiv efectuate, in conformitate cu toate obligatiile contractuale si juridice.

a��Per ansamblu, indicii de eroare par sa se afle in scadere, datorita imbunatatirilor aduse gestiunii bugetare, insa cadrele de reglementare continua sa pastreze un caracter complex, iar in anumite sisteme de control exista in continuare probleme. La elaborarea propunerilor pentru revizuirea regulamentului financiar, pentru un nou cadru financiar si pentru reforma bugetului, Comisia trebuie sa acorde atentia cuvenita mesajelor formulate de Curte in rapoartele sale anuale si specialea��, afirma dl VA�tor Caldeira, presedintele Curtii de Conturi Europene.

Bugetul general al Uniunii Europene se adopta anual de catre Consiliu si Parlamentul European . Comisia detine, fie exclusiv, fie in cooperare cu statele membre, responsabilitatea pentru executia bugetului. Raportul anual al Curtii furnizeaza o baza pentru procedura de descarcare de gestiune, care incheie procesul bugetar anual.

Raportul anual al Curtii privind executia bugetului UE pentru exercitiul 2008 este disponibil pe site-ul Curtii, www.eca.europa .eu ,in 22 de limbi oficiale.



[1] opinie fara rezerve: atunci cand exista probe care sa demonstreze, sub toate aspectele semnificative, fiabilitatea conturilor sau conformitatea operatiunilor subiacente cu legile si reglementarile in vigoare

[1] opinie contrara: atunci cand nivelul de eroare din cadrul operatiunilor subiacente este semnificativ si generalizat

[1] opinie cu rezerve: atunci cand nu se poate exprima o opinie fara rezerve, insa efectul oricarei divergente sau al oricarei limitari a sferei auditului nu este atat de extins incat sa se traduca prin formularea unei opinii contrare sau prin imposibilitatea exprimarii unei opinii

[1] Un element sau un grup de elemente este considerat ca depasind pragul de semnificatie atunci cand este suficient de important pentru a fi adus in atentia cititorilor unui raport de audit al Curtii sau ai unei opinii de audit exprimate de aceasta.

[1] Erorile nu echivaleaza cu frauda. Erorile pot fi rezultatul aplicarii sau al intelegerii necorespunzatoare a normelor adesea complexe ale programelor de cheltuieli ale UE. Nu se poate considera ca a avut loc o frauda decat daca solicitarea fondurilor UE s-a realizat in mod intentionat cu incalcarea reglementarilor.



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...