din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1751 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Protest CJR: Protocolul de la Balotesti, pe modelul legilor rasiale, sub antetul Senatului Romaniei

Protest CJR: Protocolul de la Balotesti, pe modelul legilor rasiale, sub antetul Senatului Romaniei

  Publicat: 17 Dec 2009       1720 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Organizatiile semnatare protesteaza fata de Protocolul de convietuire sociala, initiat de senatorul judetului Ilfov, Iulian Urban, exclusiv pentru cetatenii de etnie roma din localitate.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Este institutia de ocrotire a minorului care este lipsit de ingrijire parinteasca, precum si a alienatului si debilului mintal, dar mai ales a persoanei care, din cauza varstei nu se poate apara singura.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Imprejurarea ce determina nasterea raportului juridic de aplicare a sanctiunii, respectiv a raportului de constrangere.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Roman Cristian-Constantin - membru al Parlamentului Romaniei.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Consimtamant scris pe cambie prin care o persoana, numita tras, se obliga sa achite la scadenta suma inscrisa pe cambie.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;


Desi este membru al Senatului Romaniei, domnul Iulian Urban incalca legislatia in vigoare in Romania, respectiv Ordonanta de Guvern 137/2000, privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, exprimand public, in mediul on-line, mesaje discriminatorii cu privire la etnicii romi. Mai mult, domnul senator a emis un a��protocol de convietuire pasnicaa��, destinat in exclusivitate romilor din comuna Balotesti. Senatorul de Ilfov recunoaste faptul ca s-a inspirat din exemplul oferit de cetatenii de etnie maghiara din Sancraieni si a procedat la intocmirea unui protocol similar pentru romii din Balotesti.



Reamintim ca cele doua asa-zise protocoale, care obliga cetatenii romani de etnie roma, din Sanmartin si din Sancraieni, sa adopte conduite impuse in mod discriminatoriu de catre cetatenii romani de etnie maghiara cu largul concurs al autoritatilor locale, au inspirat un reprezentant al Senatului Romaniei, sa adopte acelasi sistem ilegal si abuziv de relationare cu locuitorii de etnie roma ai comunei Balotesti, judetul Ilfov.
Astfel de protocoale, destinate doar unei parti a comunitatii pe criterii etnice, incheiate sub tutela autoritatilor, si implementate cu ajutorul acestora, tradeaza principiul legilor rasiale ale Germaniei naziste. Legiferarea discriminarii a fost pasul necesar pentru a A� justifica A� Holocaustul.



Mentionam faptul ca protocolul este semnat de senator, precum si de alte 9 persoane al carui statut nu este prezentat in continutul protocolului. Nu se precizeaza nicaieri in continutul acestui protocol partile intre care se incheie, obiectul acestuia, in baza carei legi a fost incheiat sau mecanismul de functionare.
Intelegem, din continutul protocolului, faptul ca Senatul Romaniei, prin reprezentantii sai, are competenta de a investi simpli cetateni, lideri informali, cu capacitatea de a obliga alti cetateni sa adopte o anumita conduita . Mai mult decat atat, Senatul Romaniei impune unor cetateni obligatia de a se substitui legii si organelor competente cu aplicarea acesteia, sub semnatura unui reprezentant al Senatului si sub antetul Parlamentului Romaniei.
Caracterul ilegal, abuziv si discriminator al a��protocoluluia�� este evidentiat de faptul ca sunt enumerate obligatii impuse unui grup distinct de persoane, si anume cetatenilor de etnie roma, exclusiv. Unele dintre cele 7 puncte ale protocolului impun obligatii pentru cetatenii de etnie roma, care sunt deja prevazute de legea romana. Legislatia prevede sanctiuni pentru nerespectarea acesteia, aplicabile tuturor cetatenilor romani, de catre institutii abilitate ale statului roman . Instituirea unui astfel de protocol, care sa repete prevederi legale, tintind spre anumiti destinatari- cetatenii de etnie roma- subliniaza tratamentul diferentiat aplicat romilor, dar si abdicarea statului de la atributiile sale de reglementare si aplicare a legii.



Liderilor din Balotesti li se impune o a��colaborarea�� cu politia, pentru denuntarea imediata a infractiunilor comise exclusiv de catre romi. Precizam faptul ca legea penala prevede o sanctiune pentru comiterea infractiunii de nedenuntare. Impunerea obligatiei de a denunta comiterea infractiunilor, exclusiv in sarcina liderilor informali romi, si exclusiv cu referire la infractori de etnie roma reprezinta o incalcare grava a statului de drept .
Punctul 7 din Protocol interzice tuturor romilor din Balotesti dreptul de a refuza un loc de munca oferit de primarie sau politie, prin intermediul AJOFM Ilfov. Aceasta prevedere incalca in mod evident drepturile omului, munca fortata fiind interzisa de catre standardele legislative europene.



Aceasta practica inceputa de autoritati publice locale din judetul Harghita, si continuata de un parlamentar roman, este ingrijorator de periculoasa, amenintand principiile fundamentale ale statului de drept .
Este inadmisibil ca astfel de practici sa fie acceptate si replicate de autoritati publice, centrale si locale. Nimeni nu este mai presus de lege, iar acest fapt ar trebui respectat si promovat in special de un membru al parlamentului, vice-presedinte al Comisiei Juridice. Pozitia ocupata de domnul Iulian Urban permite, cu atat mai putin, atitudini discriminatorii si aplicarea tratamentelor diferentiate cetatenilor pe care ii reprezinta. Subliniem faptul ca pe rolul Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii se afla mai multe dosare privind mesaje publicate de domnul Iulian Urban pe blogul sau personal.



De asemenea, initiativele domnului Urban se desfasoara pe fondul crizei economice cuplata cu o crestere a numarului atacurilor cu motivatie rasiala la adresa comunitatii rome in Europa si in Romania, membrii majoritatii aflandu-se in cautarea de tapi ispasitori. In acest context, lipsa unei reactii de condamnare fata de aceste protocoale, si nesanctionarea imediata a domnului Urban, arata iresponsabilitatea politicienilor romani, si complicitatea lor, alaturi de alte institutii ale statului roman in re-crearea premiselor unei istorii pe care o credeam ingropata definitiv in anii Celui de-al Doilea Razboi Mondial.



Fata de cele semnalate, solicitam public o pozitie oficiala din partea urmatoarelor institutii din plan national:

a�� Senatului Romaniei;
a�� Comisiei juridice din cadrul Senatului;
a�� Comisiei juridice din cadrul Camerei Deputatilor;
a�� Agentiei Nationale pentru Romi;
a�� Partidului Democrat Liberal
si din plan international:
a�� Comisiei Europene;
a�� Parlamentului European;
a�� Partidelor europene: Grupul Partidului Popular European; Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor; Grupul Aliantei Liberalilor si Democratilor;
a�� Agentiei pentru Drepturile Fundamentale a Uniunii Europene;
a�� Consiliului UE - Consiliul de ministri;
a�� ECRI a�� Comisia Europeana impotriva Rasismului si Intolerantei;
a�� OSCE Inaltul Comisar pe Minoritati Nationale.
Aceasta scrisoare este sustinuta de ENAR Romania prin urmatoarele organizatii:
a�� Asociatia ACCEPT Romania;
a�� Agentia de Dezvoltare Comunitara a��Impreunaa��;
a�� Agentia de Monitorizare a Presei a�� Active Watch;
a�� Asociatia Ghidelor si Ghizilor din Romania;
a�� Asociatia Liga Pro Europa;
a�� Asociatia pentru Apararea Drepturilor Omului in Romania a�� Comitetul Helsinki;
a�� Asociatia Romilor pentru a��Egalitate de sansea��, Tulcea;
a�� Asociatia Sens Pozitiv;
a�� Centrul de Dezvoltare Curriculara si Studii de Gen: FILIA;
a�� Centrul de Resurse pentru Diversitate Etnoculturala;
a�� Centrul Educatia 2000+;
a�� Centrul Romilor pentru Interventie Sociala si Studii a�� Romani CRISS;
a�� Fundatia Centrul de Resurse Juridice;
a�� Fundatia Civitas pentru Societatea Civila;
a�� Fundatia Consiliul National Roman pentru Refugiati;
a�� Institutul pentru Politici Publice Bucuresti.



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...