Explicatiile sunt oferite in urmatoarele trei documente: a��Cele mai bune practici privind procedurile antitrusta��, a��Cele mai bune practici privind comunicarea de date economicea�� (atat in cadrul procedurilor antitrust, cat si in cel al procedurilor privind concentrarile economice) si a��Orientari privind rolul consilierilor-auditori in contextul procedurilor antitrusta��. Aceste documente vor permite societatilor care fac obiectul unor proceduri de investigare sa inteleaga mai usor atat modul in care se desfasoara aceste proceduri, cat si la ce se pot astepta din partea Comisiei si ceea ce asteapta Comisia din partea lor. Incepand de astazi, Comisia va aplica aceste documente cu titlu provizoriu, insa partile interesate sunt invitate sa prezinte observatii cu privire la aceste documente in termen de 8 saptamani, astfel incat Comisia sa le modifice in functie de observatiile primite.Comisarul pentru concurenta, dna Neelie Kroes, a declarat: a��Comisia a acordat intotdeauna o prioritate sporita bunei derulari si echitatii procedurilor antitrust. Aceste trei documente confera societatilor o mai mare siguranta si transparenta in relatiile pe care le au cu Comisia in cadrul investigarii unui caz antitrust. Invit calduros toate partile interesate sa ne trimita observatii privind modul in care ne putem imbunatati in continuare propriile proceduri.a��Cele mai bune practici privind procedurile antitrusta��Cele mai bune practici privind procedurile antitrust a�� ofera cititorului o imagine de ansamblu a tuturor procedurilor antitrust, de la modul in care Comisia decide sa acorde sau nu prioritate unui anumit caz pana la eventuala adoptare a unei decizii de catre aceasta.Acest document isi propune sa imbunatateasca procedurile prin sporirea transparentei, asigurand, in acelasi timp, eficienta investigatiilor intreprinse de Comisie. Printre aspectele importante pe care Comisia le va avea in vedere atunci cand isi va modifica propriile proceduri se numara:- initierea mai rapida a procedurilor oficiale, imediat dupa incheierea fazei initiale de evaluare;- posibilitatea de a organiza impreuna cu partile interesate reuniuni de analiza a situatiei in etape-cheie ale procedurilor;- divulgarea principalelor observatii primite, inclusiv garantarea unui acces intr-o etapa initiala a procedurii la plangerea depusa, astfel incat partile sa isi poata prezenta observatiile in faza de investigare;- anuntarea publica a initierii si a incheierii procedurilor, precum si a momentului in care a fost transmisa comunicarea privind obiectiunile;- oferirea de orientari privind utilizarea practica a noului instrument al procedurilor de angajare . Orientari privind consilierii-auditoriConsilierii-auditori sunt gardienii independenti ai dreptului de aparare si ai altor drepturi procedurale de care se bucura societatile implicate in procedurile din domeniul concurentei. Acest document are ca scop cresterea transparentei rolului pe care il detin acestia. Pe langa prezentarea diverselor sarcini pe care le indeplinesc consilierii-auditori in virtutea mandatului pe care il detin, acest document descrie modul in care sunt indeplinite, in general, aceste sarcini. Aceste orientari explica, de asemenea, modul in care societatile pot profita la maximum de o audiere orala. In plus, aceste orientari ofera societatilor care fac obiectul unei investigatii, reclamantilor si altor parti terte un manual care cuprinde informatii privind momentul in care se pot adresa consilierilor-auditori, garantand astfel buna desfasurare a procedurilor. In final, acest document explica atat obligatiile consilierilor-auditori de a prezenta rapoarte comisarului pentru concurenta, Colegiului comisarilor si destinatarilor deciziilor Comisiei, cat si rolul consultativ pe care il au pe langa acestia.Cele mai bune practici privind comunicarea de date economiceAvand in vedere importanta tot mai mare a aspectelor economice in cazurile complexe, serviciile Comisiei responsabile cu concurenta solicita de multe ori informatii privind date economice esentiale (folosite, de exemplu, pentru analizele econometrice) in cadrul investigatiilor. De multe ori, partile prezinta, din proprie initiativa, argumente bazate pe teorii economice complexe. Pentru a eficientiza modul in care sunt comunicate aceste date economice, a��Cele mai bune practici privind comunicarea de date economice a�� prezinta criteriile care trebuie indeplinite in acest sens. Acest document explica, de asemenea, modul in care lucreaza echipele din cadrul serviciilor de concurenta responsabile de diferite cazuri si economistul-sef atunci cand interactioneaza cu partile care comunica date economice.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...