din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2358 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Catalin Predoiu referitor la la proiectul de lege pentru simplificarea procedurilor si accelerarea judecatilor

Catalin Predoiu referitor la la proiectul de lege pentru simplificarea procedurilor si accelerarea judecatilor

  Publicat: 20 Apr 2010       1368 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Acest proiect face parte din obiectivele si masurile propuse prin Strategia de Dezvoltare a Justitiei ca Serviciu Public 2010-2014, aflata in dezbatere publica.

Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Soldul din care reiese o insuficienta a resurselor in raport cu nevoile, in cursul unei perioade date;
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.

Proiectul pe care il lansam astazi in dezbatere publica este subsumat obiectivului central al Strategiei noastre, realizarea conditiilor pentru un act de justitie corect, transparent, rapid, la un cost accesibil cetatenilor.

Eficientizarea activitatii instantelor si parchetelor, scurtarea termenelor, reducerea costurilor, atat pentru cetatean, cat si pentru stat, sunt insa obligatorii in acest moment.

Prin adoptarea acestor masuri, pe care le-am putea grupa sub titulatura a��micii reformea��, pregatim momentul intrarii in vigoare a Codurilor, avand in vedere si faptul ca sistemul tinde sa atinga o limita a functionarii, datorita lipsei de personal in raport cu cresterea volumului de dosare pe rol.

Printre cele mai importante masuri propuse de proiect mentionez simplificarea procedurilor de citare, instituirea obligatiei judecatorului de a fixa termene procedurale scurte, chiar de la o zi la alta, simplificarea procedurilor la nivelul ICCJ, recunoasterea vinovatiei, eliminandu-se astfel proceduri care au devenit in timp greoaie si inutile pentru stabilirea adevarului.

Subliniez ca aceste propuneri au fost rafinate in urma discutiilor preliminare cu magistratii, cu asociatiile profesionale.

Ca si in cazul Strategiei prezentate saptamana trecuta, si acest pachet de masuri va fi supus dezbaterii publice, atat reprezentantii sistemului, cat si cei ai organizatiilor profesionale sau ai ONG-urilor fiind invitati sa-si expuna punctele de vedere. Doar in acest mod vom putea ca, in cel mai scurt timp posibil, sa avem un proiect de act normativ care sa raspunda nevoilor cetatenilor si care sa creeze conditiile pentru o cat mai buna si eficienta infaptuire a actului de justitie.

Sper ca, prin supunerea spre dezbatere publica a Strategiei si a acestui pachet de masuri, reprezentantii magistratilor, atat prin intermediul asociatiilor profesionale, dar mai ales a CSM, sa se implice mult mai activ in identificarea problemelor si, mai ales, in gasirea unor solutii care sa eficientizeze actul de justitie.

Magistratii trebuie sa se implice mai mult in indicarea de solutii tehnice, sa nu se limiteze doar la aratarea cu degetul a problemelor.

Este adevarat ca avem deficit de personal in Justitie, dar resursele umane existente nu sunt folosite la maximum in unele instante si parchete. Indicatorii de eficienta s-au diminuat sever in partea finala a anului 2009. Nivelul de operativitate a scazut, iar volumul de cauze a crescut. Aceasta impune o evaluare corecta a volumului real de activitate de catre CSM, pentru a evita incarcarea artificiala a instantelor.

Actul de justitie este un act care trebuie sa se desfasoare doar in favoarea si interesul cetateanului.
Sunt increzator ca vom ajunge in curand la acea normalitate in care CSM, asociatiile magistratilor si Ministerul Justitiei se intalnesc, discuta si cauta impreuna solutii pentru a aduce justitia cat mai aproape de oameni.

Este in interesul comun al intregului sistem ca simplificarea procedurilor sa intre in vigoare cat mai repede posibil. si sa conduca la rezolvarea problemelor cu care se confrunta justitia.

Proiectul lansat a fost elaborat de Directia de Elaborare a Actelor Normative din MJ, condusa de director Alina Radoi, sub coordonarea secretarilor de stat Rodica Constantinovici, pentru problemele de procedura civila si Alina Bica, pentru problemele de procedura penala. Forma prezentata astazi a primit si girul noului secretar de stat Lidia Barac.



Citeşte mai multe despre:    Lidia Barac    Ministerul Justitiei    CSM    ICCJ    ONG

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Sumele alocate de MJ in anul 2020 pentru plata onorariilor pentru asistenta judiciara
23 Jan 2020 | 861

De �Ziua portilor deschise� Ministerul Justitiei va fi �condus� de elevi
25 Oct 2019 | 1538

De �Ziua portilor deschise� Ministerul Justitiei va fi �condus� de elevi
25 Oct 2019 | 1196

Ministerul Justitiei finanteaza dotarea instantelor cu echipamente informatice in valoare de peste 46 milioane de lei
15 Oct 2019 | 1049

La sediul Ministerului Justitiei, a avut loc o noua reuniune a Consiliului de Management Strategic
17 Sep 2019 | 1123

Se infiinteaza Sistemul Informatic National pentru Adoptie
17 Sep 2019 | 1277



Articole Juridice

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019

Conditii de procedura pentru solicitarea extradarii active
Pronuntaţă de: Tribunalul Ialomita - Sectia Penala, Hotararea nr.1 din 21.03.2012

Acordare spor de instanta. Specialisti IT din cadrul instantelor judecatoresti
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr. 516 din data 10.03.2011

Conducerea sub influenta bauturilor alcoolice. Suspendarea conditionata a executarii pedepsei
Pronuntaţă de: Judecatoria Valenii de Munte - Sentinta penala nr. 36 din data 13.02.2012