Eurodeputatii au pareri diferite in ceea ce priveste soferii de tir independenti; o parte din acestia se opun iar o alta parte sunt in favoarea extinderii regulilor. Votul de miercuri al Comisiei pentru ocuparea fortei de munca ar putea pune punct unui an intreg de discutii pe aceasta tema.Intrebarea cheie face referire la includerea sau nu a soferilor independenti in domeniul de aplicare a legislatiei privind timpul de lucru pentru soferi de tir, ceea ce inseamna stabilirea unor limite privind orele dedicate altor activitati decat cele de conducere . Orele in care acestia desfasoara activitati independente de conducere si perioadele de odihna sunt deja reglementate.Inainte de alegerile europene de anul trecut, eurodeputatii au votat pentru includerea acestora in temeiul directivei 2002 - respingand astfel propunere separata a Comisiei Europene pentru independenti - dar cand a revenit in cadrul Comisiei pentru ocuparea fortei de munca in luna septembrie, decizia a fost respinsa.Miercuri 28 aprilie, Comisia pentru ocuparea fortei de munca va vota directiva privind timpul de lucru al persoanelor care efectueaza activitati mobile de transport rutier.Pareri impartite ale eurodeputatilor privind soferii de tir independentiEdit Bauer (Grupul Partidului Popular European (Crestin Democrat), Slovacia), care a intocmit raportul, sprijina propunerea Comisiei Europene de a exclude soferii independenti din domeniul de aplicare al directivei. a��In opinia mea, includerea reglementarii timpului de lucru al soferilor independenti in cadrul directivei din 2002 a fost o greseala. Intrucat nu exista nici un precedent, ar fi o directie gresita in reglementarea timpului de lucru al soferilor independenti si ar trebui sa evitam acest lucru. In plus, ar fi aproape imposibil sa punem in aplicare aceste reguli sau ar fi foarte costisitor", a declarat doamna Bauer.Stephen Hughes (Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European, Regatul Unit) este de parere ca a��daca nu includem persoanele care desfasoara o activitate independenta, ar exista un regim dublu pentru timpul de lucru, care ar putea duce la o concurenta neloiala si proliferarea soferilor independenti `fictivi`, fiind atat de avantajoase pentru sector (prelungirea timpului de lucru, costuri scazute, fara obligatii de asistenta sociala)".Totodata, dansul a continuat: a��Excluderea soferilor independenti ar conduce, de asemenea, la drumuri nesigure, dat fiind faptul ca o astfel de legislatie in vigoare ar putea introduce saptamana de 86 de ore in acest sector. Oboseala ucide si nu face nici o diferenta in cazul in care soferul este salariat sau desfasoara o activitate independenta. Acest lucru ar fi o legislatie daunatoare pe care grupul meu nu o poate sustine".Eliminarea soferilor independenti fictiviCu toate acestea, Edit Bauer considera ca este nevoie de o explicatie mai detaliata a soferilor independenti, a��pentru a identifica si elimina independentii `fictivi` [a��] Cerem Comisiei Europene sa isi indrepte atentia inspre controlul si verificarea statusului soferilor independenti si sa se ocupe de cazurile fictive, nu doar in ceea ce priveste activitatile mobile de transport rutier, deoarece pot afecta piata fortei de munca si concurenta economica".
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1342
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1491
Soferii UBER au calitatea de salariati, ci nu de lucratori independenti 13 Sep 2021 | 1562
13 iulie 2021 - Conferinta Nationala de Dreptul Muncii 15 Jun 2021 | 1906
INTERVIU | Drumul catre pensionare. Realitatea constituirii si distribuirii bugetului de pensii 06 May 2021 | 2187
Metodologia si calendarul de inscriere a copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2021-2022 15 Mar 2021 | 1264
Dialogurile MCP: Legalitatea si obiectivitatea evaluarii profesionale a salariatilor Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021 Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Legalitatea prelucrarii datelor in contextul inregistrarii si publicarii pe internet a imaginilor cu numerele de inmatriculare ale autovehiculelor ai caror soferi savarsesc posibile contraventii sau infractiuni in contextul circulatiei pe drumurile publice Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti