Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » O noua procedura de elaborare si aprobare a proiectelor de acte normative

O noua procedura de elaborare si aprobare a proiectelor de acte normative

  Publicat: 21 Feb 2008       3888 citiri       Sursa: Avocatnet  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial a fost publicata Hotararea nr. 161/2008 prin care Guvernul Romaniei a decis modificarea si completarea procedurilor pentru elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de documente politici publice, a proiectelor de acte normative,dar si a altor documente.

Consiliul Economic si Social este institutia publica de interes national, tripartita, autonoma, constituita in scopul realizarii dialogului social la nivel national.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Instrument care contine un ansamblu de informatii privind actiunile ce urmeaza a fi intreprinse intr-o anumita perioada,
Prin modificarile aduse, este introdusa o noua etapa in ce priveste proiectele de acte normative si care este reprezentata de avizarea interministeriala. Conform noii hotarari guvernamentale, fiecare proiect de act normativ necesita aprobarea Ministerului Economiei si Finantelor, Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Afacerilor Externe sau Departamentului pentru Afaceri Europene.

Pentru elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte publice, dar si a altor documente este necesar obtinerea avizului Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, Consiliului Economic si Social, Consiliului Suprem al Magsitraturii.
In momentul in care toate aceste avize sunt insumate, proiectele de acte sunt transmise Ministerului Justitiei in original si insotite de toate documentele necesare impreuna cu o copie, iar acesta isi da aprobarea exclusiv din punct de vedere legal incheindu-se etapa de avizare interministeriala.


Daca avizul vine din partea Ministerului Justitiei, Departamentului pentru Afaceri Europene sau Ministerului Economiei si Finantelor impreuna cu o serie de observatii, initiatorul elaboreaza o nota justificativa care cuprinde modalitatea insusirii sau, dupa caz, argumentele care au condus la neinsusirea observatiilor. O copie a notei justificative se transmite de initiatorul proiectului institutiei care a avizat proiectul cu observatii.

In ultima etapa, in cazul actelor avizate de catre Curtea de Conturi, Consiliul Concurentei, Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, Consiliul Economic si Social si/sau Consiliul Superior al Magistraturii, forma finala a proiectului de document va fi transmisa Secretariatului General al Guvernului intr-un termen maxim de 24 de ore pentru ordonantele de urgenta, 2 zile pentru proiectele de legi care urmeaza sa fie transmise Parlamentului si 10 zile pentru alte acte normative.


In situatia in care se aduc modificare de fond unor proiecte de acte normative datorita discutarii si adoptarii lor in sedina Guvernului, Consiliului Legislativ, Curtii de Conturi, Consiliului Concurentei, Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, Consiliului Economic si social si/sau Consiliului Superior al Magistraturii le revine sarcina de a oferi un nou aviz proiectelor modificate. In urma acestei reavizari, proiectul va fi pus din nou pe agenda de lucru a Guvernului.


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Cand un calator urca la bordul unui tren fara legitimatie de transport, acesta incheie un contract cu operatorul de transport
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene



Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 657/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a sintagmei "pe baza de abonament" - Legea 1/2011
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect p
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

RIL - Decizia ICCJ 2/2019 - tribunalele specializate sunt competente sa solutioneze apelurile in cererile formulate in procedura executarii silite in
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Legislaţie

Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al A.N.R.S.C.
Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in dom ...

Decizia ANCOM nr. 1012/2019 - modificarea Deciziei 160/2015 privind stabilirea unor masuri adresate utilizatorilor finali cu dizabilitati
Decizia nr. 1012/2019 pentru modificarea Deciziei presedintelui Autoritatii Nationale pentru Adminis ...

Normele privind analizele deterministe de securitate nucleara pentru instalatiile nucleare, din 22.10.2019
Publicate in Monitorul Oficial nr. 876 din 31.10.2019 ...