Tinerii si motociclistii sunt categoriile cele mai expuse riscului.Principalele cauze ale accidentelor soldate cu decese sunt viteza, consumul de alcool la volan si nefolosirea centurii de siguranta. Participantii la trafic se confrunta si cu riscuri inutile din cauza vehiculelor nesigure si a drumurilor prost intretinute. Noul program al UE abordeaza toate aceste probleme.In urmatorii 10 ani:a�� noile reglementari vor impune dotarea vehiculelor cu sisteme automate de avertizare, inclusiv pentru depasirea limitei de viteza si parasirea involuntara a benzii de circulatiea�� finantarea europeana in domeniul constructiei de drumuri va fi directionata doar catre proiectele care se conformeaza normelor europene in materie de siguranta rutieraa�� UE va colabora cu autoritatile nationale pentru a elabora o strategie comuna privind educarea si formarea participantilor la trafica�� se vor depune eforturi suplimentare pentru ameliorarea sigurantei motociclistilor. In ultimii ani, s-a inregistrat o reducere a numarului accidentelor mortale pentru toate mijloacele de transport, cu exceptia motocicletelor. In fiecare an, motociclistii sunt implicati in 17% din accidentele fatale, desi acestia reprezinta numai 2% din totalul participantilor la trafic.Potrivit unui sondaj EnglishfranA�ais realizat recent la nivelul Uniunii, europenii considera ca este nevoie sa se faca mult mai mult pentru a reduce numarul accidentelor. Majoritatea persoanelor chestionate sunt de parere ca masurile guvernamentale ar trebui sa fie orientate catre imbunatatirea calitatii drumurilor si aplicarea mai stricta a legislatiei rutiere.Doar patru tari - Letonia, Spania, Estonia si Portugalia - au reusit sa reduca la jumatate rata mortalitatii, comparativ cu anul 2001. In Romania, ca si in Malta, numarul deceselor a crescut.In 2009, Regatul Unit, Olanda si Suedia au fost tarile cu cea mai scazuta rata a mortalitatii provocate de accidentele rutiere. La polul opus, s-au aflat Romania si Grecia.
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1490
Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august 10 Aug 2021 | 1124
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1390
Legi promulgate in data de 12 iunie 2020 13 Jun 2020 | 1075
EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu 31 Mar 2020 | 1233
Pozitia Consiliului Barourilor si Societatilor de Drept din Europa privind eradicarea fenomenului avocaturii clandestine 29 Feb 2020 | 840
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Principiul egalitatii de remunerare intre lucratorii de sex masculin si cei de sex feminin se refera deopotriva pentru �aceeasi munca� si pentru o �munca de aceeasi valoare� Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa) Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Imunitatea de jurisdictie a Uniunii Europene. Incheiere contract individual de munca Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 40/A din 07.03.2018 a Curtii de Apel Galati
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Excluderea perioadei de disponibilitate din timpul lucrat. Conditiile restituirii platii nedatorate unor drepturi salariale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta - Decizia civila nr. 153 din data de 17.06.2020