Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » De ce a incalcat Guvernul francez legislatia europeana? si Ce anume face statul roman?

De ce a incalcat Guvernul francez legislatia europeana? si Ce anume face statul roman?

  Publicat: 07 Sep 2010       1958 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comunicat de presa al Centrului de Resurse Juridice (CRJ): "Romii intre Franta, Comisia Europeana si Romania"

Denumire data monedei unice europene.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Masura de siguranta prevazuta in cap. II, t. VI, srt 117, C.pen., partea generala,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
In virtutea art. 17 TCE (versiunea consolidata), orice persoana avand nationalitatea unui stat membru al UE este, in acelasi timp, si cetatean al Uniunii Europene si se bucura de urmatoarele drepturi:
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Legatura politica si juridica permanenta dintre persoana fizica si stat,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Principiu fundamental prevazut in cap. I, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Potrivit dispozitiilor procesual penale, invinuitul dau inculpatul nu este obligat sa probeze nevinovatia sa,
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Parte intr-un raport juridic de obligatie, titular de drepturi de creanta, indreptatit sa pretinda subiectului pasiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel

De ce a incalcat Guvernul francez legislatia europeana ?
Conform pozitiilor oficiale exprimate de catre reprezentantii statului francez, din ratiuni de ordine publica, situatie ilegala si sarcina excesiva asupra sistemului de asistenta sociala, Franta a inceput in ultima luna demolarea taberelor ilegale ale romilor si a trimis inapoi in propria tara 977 de romi, in special spre Romania , prin ceea ce Franta, dar si Guvernul Roman numesc A« intoarceri voluntare A», iar Centrul de Resurse Juridice (CRJ) numeste A« expulzari colective A». Pentru a se asigura ca romii nu se vor intoarce in Franta si vor cere din nou cei 300 de euro pe care autoritatile franceze ii numesc A« ajutor umanitar A» iar CRJ ii numeste A« mita fortata pentru a renunta la propriile drepturi A», romii trimisi in Romania, conform declaratiilor Ministrului de Interne francez , vor fi amprentati.
Conform Directivei 2004/38/CE privind dreptul la libera circulatie si sedere pe teritoriul statelor membre pentru cetatenii Uniunii si membrii familiilor acestora :
- pentru ca unui cetatean european sa-i fie restrictionata libertatea de circulatie si sedere pe teritoriul unui stat membru UE din ratiuni de ordine publica, persoana in cauza trebuie sa reprezinte o amenintare reala, prezenta si suficient de grava la adresa unui interes fundamental al societatii, iar consideratii de preventie generala nu pot fi luate in considerare. (Art. 27, 2)
- o decizie de expulzare, care trebuie sa se bazeze strict pe comportamentul individual al persoanei in cauza, trebuie notificata acesteia alaturi de informarea asupra cailor de atac si a instantei competente. Doar in cazuri extreme, parasirea teritoriului poate fi impusa intr-o perioada mai scurta de 30 de zile . (Art 30)
- recurgerea la sistemul de asistenta sociala al statului membru gazda nu poate determina in mod automat expulzarea . (Art. 14, 3)
- o masura de expulzare nu poate fi adoptata daca persoana in cauza poate dovedi ca este in cautarea unui loc de munca si ca are sanse reale de a fi angajata. (Art. 14, 4, b)
Referitor la amprentarea cetatenilor europeni aceasta incalca Directiva 2000/43/CE cu privire la implementarea principiului tratamentului egal intre persoane indiferent de originea rasiala sau etnica. Parlamentul European califica acest tip de masura in Rezolutia din 10 iulie 2008 cu privire la referendumul romilor in baza etniei din Italia drept A«un act de discriminare directa in baza rasei si a originii etnice, interzise prin Art. 14 al Conventiei Europene a Drepturilor Omului si, mai mult decat atat, un act de discriminare intre cetatenii europeni de origine roma si alti cetateni care nu sunt presupusi a se supune unor astfel de proceduriA».

Ce face Comisia Europeana?
Remarcam faptul ca i-a luat Comisiei Europene, gardianul tratatelor si al legislatiei europene (Cf. Art. 258 al Tratatului consolidat al UE) o luna ca sa ractioneze la masurile Frantei in flagranta contradictie cu directivele europene, mai precis, sa inceapa a analiza daca actiunile Frantei respecta, a€śpe de-a intregula€ť, legislatia europeana. In declaratia sa din 25 august 2010 , Doamna Comisar Viviane Reding, Vice-presedinta Comisiei si Comisar pe Justitie, Drepturi Fundamentale si Cetatenie, considera ca a€śavem nevoie, in mod particular, sa abordam cauzele primare care-i determina pe romi sa-si abandoneze casele si sa se miste peste granitea€ť. Ne intrebam de cand anume este Comisia interesata de ce anume cetatenii europeni isi exercita dreptul la cetatenie europeana. Din cate stiam, ideea libertatii de miscare si de cautare a destinului si-a oportunitatii acolo unde acestea exista in spatiul european, a stat la baza dezvoltarii economice a multor state care astazi sunt printre cele mai dezvoltate din Uniune.
De asemenea doamna comisar Reding ofera oficiile Comisiei ca intermediar intre state intr-o eventuala discutie asupra situatiei romilor in Europa . Din nou, ne intrebam de cand anume Comisia a devenit, in interpretarea doamnei Reding, un actor fara responsabilitati si autoritate in edificiul institutional european, atunci cand vine vorba despre populatia roma cu cetatenie est-europeana.

Ce anume face statul roman ?
Atitudinea Frantei la adresa cetatenilor romani si implicit a Romaniei este una ofensatoare. Intrebari retorice de tipul a€śAr trebui ca Franta sa primeasca toata mizeria lumii?a€ť in contextul discutiei despre romii romani nu reprezinta doar o pata pe drapelul francez, ci mai ales o ofensa fara precedent la adresa statului roman.
Pana in prezent insa, reprezentantii statului roman, ai Ministerului Afacerilor Externe cu precadere, nu au condamnat ferm actiunile Frantei. Declaratii de intentie, cu aplicare viitoare, conform carora Romania nu va accepta discriminarea si incalcarea drepturilor cetatenilor romani nu sunt acceptabile atunci cand incalcarea s-a produs deja.
Argumente inaintate de catre un reprezentant al Guvernului Romaniei, presupuse in interesul Romaniei, conform carora A«faptul ca niciunul dintre cei 500 de repatriati de pana acum nu a avut cazier in Romania sau in Franta, inseamna ca a€“ plecand de la discursul securitar al partii franceze a€“ de fapt aceste indepartari de pe teritoriul francez se fac sub suspiciunea de comitere in viitor a unor infractiuni, deci cu incalcarea prezumtiei de nevinovatieA», sugereaza mai degraba o incercare de aparare a intereselor Frantei in chestiune, decat ale Romaniei. Dincolo de faptul ca, in exemplul descris, prezumtia de nevinovatie este gresit invocata, neexistand un caz, ci o masura abuziva in afara vreunei proceduri legale pe o motivatie rasista, intelegem din acest argument ca, daca persoanele repatriate ar fi avut condamnari anterioare, repatrierea ar fi putut fi justificata. Nu ne putem explica altfel faptul ca reprezentantul Guvernului Romaniei nu stie ca Directiva 38 prevede ca masurile luate din ratiuni de ordine publica nu pot fi justificate de condamnari anterioare in sine (Art 27, 2 ) si prin urmare, nu invoca acest lucru in interesul Romaniei. De asemenea, o solicitare adresata Comisiei Europene de catre reprezentantul Guvernului Romaniei de a investiga daca masurile franceze sunt in conformitate cu legislatia europeana venita la cateva zile dupa ce Comisia anuntase deja ca va demara aceasta actiune de verificare, pune din nou, statul roman, in ridicol, aratand lipsa de informare pe subiect .
Mai mult decat atat, autoritatile statului roman coopereaza cu cele ale statului francez pentru A«repatrierea voluntara a romilorA» si par a fi mai degraba preocupate ca relatia bilaterala romano-franceza sa nu fie in niciun fel deteriorata , decat sa apere onoarea Romaniei aparand cetatenii romani deveniti, din cetateni europeni, migranti pentru statul francez, dar se pare, si pentru statul roman, si expulzati fara drept de apel.



Citeşte mai multe despre:    Centrul de Resurse Juridice    CRJ    Tigani    Romi    Expulzari    Franta

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Proiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 9 iulie 2019
09 Jul 2019 | 234

Anunt participare studiu referitor la protectia datelor cu character personal
24 Sep 2012 | 1182

Studiu CRJ: „Protectia datelor cu caracter personal: mecanisme de acces la remediu si utilizarea lor"
22 May 2012 | 9796

INM recruteaza formatori cu norma partiala in cadrul formarii initiale
14 Oct 2011 | 2792

Jud. Cristi Danilet: Confiscarea averii (episod final)
19 Jul 2011 | 2550

CRJ organizeaza seminarul Studiile clinice cu participanti copii si adulti cu probleme de sanatate mintala: masuri de protectie insuficiente in vederea protejarii drepturilor omului
16 Nov 2010 | 1147



Articole Juridice

Conditiile dobandirii calitatii de ”victima indirecta” in cazul decesului unei persoane in jurisprudenta CEDO
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Jurisprudenţă

Hotararea in Cauza D.M.D. impotriva Romaniei, din 03.10.2017
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Hotararea CEDO in Cauza Stepanian impotriva Romaniei. Interzicerea torturii, pedepselor sau tratamentelor inumane ori degradante
Pronuntaţă de: CURTEA EUROPEANA A DREPTURILOR OMULUI, SECTIA A PATRA HOTARAREA din 14 iunie 2016