prin anularea obligatiilor bugetare reprezentand: taxa pe valoarea adaugata, accize, contributia la Fondul special al drumurilor publice, precum si majorarile de intarziere, dobanzile, penalitatile si penalitatile de intarziere- datorate si neachitate de catre S.C. Rompetrol Rafinare S.A. Constanta.Prin plata obligatiunilor erau anulate obligatiile bugetare indicate anterior, art. 4 alin.1 teza finala din actul normativ sus indicat stabilind fara echivoc faptul ca: a��plata acestora (obligatiunilor) se face prin anularea obligatiilor bugetare prevazute la art.1a��.Adoptarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 118/2003 si a Conventiei de emisiune din data de 05.12.2003 au fost facute in sprijinul societatii, pentru ca Statul Roman sa nu procedeze la executarea silita a S.C. Rompetrol Rafinare S.A. Constanta in schimbul subscrierii de obligatiuni, covertibile in actiuni la data scadentei.S.C. ROMPETROL RAFINARE S.A. Constanta si-a manifestat intentia de rascumparare a obligatiunilor in data de 09.08.2010, sens in care a efectuat, in contul obligatiunilor emise in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.118/2003, o prima plata in suma totala de 229.321.800 lei, reprezentand echivalentul sumei de 54 milioane euro.Ministerul Finantelor Publice, luand act de intentia societatii de rascumparare a obligatiunilor prin efectuarea unei plati partiale, in data de 09.08.2010, a comunicat S.C. ROMPETROL RAFINARE S.A. Constanta, ca plata realizata reprezinta doar prima transa efectuata in scopul rascumpararii totale a obligatiunilor ce trebuie indeplinita pana la data de 30.09.2010. Totodata, ministerul a comunicat societatii faptul ca odata manifestata optiunea de rascumparare inainte de scadenta, aceasta nu poate fi decat integrala conform prevederilor conventiei mai sus referite.Astfel, avand in vedere, pe de-o parte, faptul ca, la data de 30.09.2010, creanta bugetara a statului roman devine exigibila, iar pe de alta parte, intentia societatii, manifestata prin Decizia nr.1 a Consiliului de Administratie din 12.08.2010, prin care s-a stabilit convocarea A.G.E.A., in scopul aprobarii gajarii si ipotecarii bunurilor mobile si imobile, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin organele sale competente, a emis la data de 10.09.2010 Decizia de instituire a masurilor asiguratorii, in conditiile art. 129 din Codul de procedura fiscala.In baza acestei decizii de masuri asiguratorii, organele fiscale competente au procedat la instituirea de sechestre asiguratorii, cu respectarea dispozitiilor legale in materie.Facem mentiunea ca, prin masurile asiguratorii instituite asupra bunurilor mobile si imobile nu este afectata activitatea societatii, intrucat masurile asiguratorii dispuse au ca efect doar indisponibilizarea bunurilor si reprezinta o posibilitate de a asigura, la scadenta, recuperarea integrala a contravalorii obligatiunilor ramase nerascumparate, prevazute in O.U.G.118/2003 precum si in Conventia de emisiune din data de 05.12. 2003, incheiata in aplicarea legii, respectiv plata diferentei de 516 milioane EUR.Sorin Blejnar, Presedinte ANAF: a��Prin actiunile intreprinse, ANAF urmareste protejarea interesului statului si realizarea veniturilor bugetare, pornind de la faptul ca datoria de 2,4 miliarde lei a S.C. Rompetrol Rafinare S.A. Constanta reprezinta circa 2,4% din bugetul de stat previzionat a se incasa in 2010a��.
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1374
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1523
14 � 26.06.2021: ITM a aplicat amenzi de aproximativ 10 mil. de lei aplicate pentru nerespectarea prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca 01 Jul 2021 | 2536
INTERVIU | Drumul catre pensionare. Realitatea constituirii si distribuirii bugetului de pensii 06 May 2021 | 2219
Adaptarea structurii anului scolar 2020-2021 la situatia epidemiologica actuala 27 Mar 2021 | 1279
Ministrerul educatiei si cercetarii a aprobat infiintarea de centre de excelenta in fiecare judet si in municipiul Bucuresti 06 Nov 2020 | 1718
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
O conventie colectiva care micsoreaza remuneratia lucratorilor care isi desfasoara activitatea prin agent de munca temporara fata de lucratorii recrutati direct trebuie sa prevada avantaje compensatorii Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Conflict negativ de competenta generat de obiectul actiunii in materia fondului funciar Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 56 din 18 iunie 2018 a Curtii de Apel Galati
Necitare mostenitor prezumtiv la dezbaterea succesiunii. Sanctiune. Principiul rolului activ al judecatorului. Calificarea exacta a actiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 176/17.03.2020
Invocarea uzucapiunii pe cale reconventionala. Admiterea actiunii in revendicare fara a lua in considerare apararile paratilor care opun un titlu de proprietate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 716/21.10.2020
Lamurirea dispozitivului hotararii judecatoresti. Limitele judecatii. Neclaritatea dispozitivului. Drepturi salariale. Notiunea de �spor�. Modalitatea de stabilire si de plata Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 442/24.06.2020