- limitarea exceptiei de la plata drepturilor de autor numai la bibliotecile apartinand institutiilor de invatamant preuniversitar;- eliminarea exceptiei de la plata drepturilor de autor pentru retransmiterea prin cablu a programelor de televiziune cu retransmitere obligatorie (must carry);- eliminarea limitelor de orice fel in negocierile libere dintre utilizatori si titularii de drepturi;- clarificarea unor prevederi referitoare la sanctionarea incalcarilor legii desfasurarea unor activitati ilegale la scara comerciala;- clarificarea unor prevederi referitoare la succesiunile vacante in cazul drepturilor patrimoniale de autor;- introducerea unor dispozitii legale care sa permita facilitarea utilizarii in schimbul unei remuneratii a produselor purtatoare de drepturi de autor si conexe, realizate in Romania sub regimul legislatiilor anterioare (Decretul nr. 321/1954), aflate in patrimoniul Societatii Romane de Radiodifuziune si Televiziune, in patrimoniul Electrecord si in Arhiva Nationala de Film, etc.;- facilitarea utilizarii operelor literare in cadrul manualelor scolare, prin introducerea sistemului gestiunii colective extinse pentru autorizarea utilizarii acestora in schimbul unei remuneratii;- dezincriminarea faptelor de utilizare prin comunicare publica in scop ambiental a operelor si a obiectelor purtatoare de drepturi de autor si conexe;- corectarea unor erori aparute in procesul de redactare a Legii nr.329/2006 privind aprobarea OUG nr.123/2005.Modificarile din proiect au tinut seama de observatiile si propunerile partilor interesate, membri ai Grupului de lucru coordonat de Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, precum si de concluziile Programului PHARE RO2005/017-553.03.05 privind intarirea capacitatii institutionale pentru protectia drepturilor de proprietate intelectuala.Prezentul proiect de lege cuprinde completari menite sa reglementeze aspectele avute in vedere de Recomandarea 2006/585/CE a Comisiei din 24 august 2006 privind digitalizarea si accesibilitatea on-line a materialului cultural si conservarea digitala, in special in ceea ce priveste problematica operelor orfane. Consolidarea sistemului de gestiune colectiva a�� in anul 2008 organismele de gestiune colectiva care functioneaza in Romania au colectat aproximativ 45 mil. EURO, repartizand remuneratii catre aproximativ 15.000 de titulari de drepturi a�� impune adoptarea unor masuri legislative pentru o mai buna transparenta a activitatii organismelor de gestiune colectiva, a regulilor si principiilor aplicabile sistemului, precum si pentru eficientizarea activitatii de colectare si repartitie. In acest sens, a fost introdusa obligatia organismelor de gestiune colectiva de a intocmi documente justificative ale operatiunilor de repartitie. De asemenea, au fost reintroduse contraventiile ce pot fi constatate de Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor privind activitatea organismelor de gestiune colectiva, precum si competenta expresa a organelor de control fiscal (Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Garda Financiara) de a verifica evidentele financiar-contabile ale operatiunilor de colectare si repartitie. Prezentul proiect de lege are in vedere si corelarea unor aspecte privind regimul juridic al contraventiilor si infractiunilor cu activitatea parchetelor si a altor organe cu atributii in domeniu .
Textul integral al proiectului >>>>
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 53862
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1367
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1515
Firma de avocatura CMS Romania isi muta birourile la One Tower 10 Aug 2021 | 1380
Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august 10 Aug 2021 | 1147
Inrolarea in Spatiul Privat Virtual (SPV) a asocierilor si a altor entitati fara personalitate juridica 13 Jun 2021 | 1072
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (XIV) Clauza de formare profesionala. Aspecte practice privind restiturea sumelor de catre salariati Sursa: MCP Cabinet avocati
Prelucrarea de date cu caracter personal inexacte si dezvaluirea acestora catre un partener contractual Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Functie bugetara. Neacordarea sporului pentru conditii de munca ca urmare a necuprinderii acestor cheltuieli in buget. Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta civila nr. 3628 din data de 29.07.2020
Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019
Prin faptul ca judecatorul fondului a apreciat culpa ambelor parti in savarsirea neregulii nu este de natura sa se admita intrunirea ipotezei existentei unor motive contradictorii in cuprinsul sentintei Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1702/2019