din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1855 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Accesul pe piete, ideea dominanta a Parlamentului European al Intreprinderilor 2010

Accesul pe piete, ideea dominanta a Parlamentului European al Intreprinderilor 2010

  Publicat: 18 Oct 2010       1646 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Membrii Parlamentului European al Intreprinderilor, adunati joi, 14 Octombrie, in Hemiciclul Parlamentului European din Bruxelles au facut apel la legiuitorii europeni sa elimine obstacolele care impiedica accesul lor la pietele interne si internationale.

(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Obligatie ce revine partilor dintr-un proces de a face dovada imprejurarilor, faptelor, afirmatiilor, sustinerilor pe care isi intemeiaza pretentiile ori apararile prezentate in fata organului de jurisdictie.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Modalitate de rezolvare pasnica a litigiilor internationale,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
NATURA 2000 (Obiectiv de tip NATURA 2000)
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Reprezinta respectarea de catre autoritatile administratiei publice a obligatiei de a informa cu privire la modul de stabilire a activitatilor componente si a obiectivelor,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Persoana asupra careia s-a emis o cambie pe care este obligata sa o onoreze la scadenta. In situatia in care trasul nu accepta la
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Consiliul European este termenul folosit pentru a denumi intalnirile periodice ale Sefilor de stat sau de guvern din statele membre ale Uniunii Europene.
Ansamblul de cerinte indispensabile fiecarei persoane pentru asigurarea conditiilor de viata in vederea integrarii sociale. Evaluarea nevoilor sociale se realizeaza potrivit reglementarilor stabilite prin acte normative.
Semne utilizate de intreprinderi, de fabrici, de comert sau de servici, pentru a deosebi produsele, lucrarile si serviciile lor de cele identice sau similare ale altor intreprinderi si pentru a stimula imbunatatirea calitatii produselor, lucrarilor si serviciilor.
Persoana fizica sau juridica ce datoreaza o suma de bani debitorului urmarit
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,

Au pledat, totodata, pentru o implicare mai mare a UE in deciziile politice cu impact direct asupra mediului de afaceri. 94% din antreprenorii prezenti au pledat ca Uniunea Europeana sa-si intareasca diplomatia economica pentru a veni in sprijinul internationalizarii lor; in ceea ce priveste piata interna, peste 90% si-au exprimat sprijinul pentru realizarea unui cadru extins european in privinta semnaturii electronice si pentru infiintarea Statutului Companiilor Private Europene.

Alessandro Barberis, Presedintele EUROCHAMBRES, a declarat: a��Dezbaterile care au avut loc astazi au demonstrat clar ca antreprenorii isi doresc o implicare mai mare a UE si mai multe politici comunitare integrate. Sunt increzatori in viitor, dar inca le lipsesc instrumentele necesare si conditiile in care sa-si desfasoare activitatea; aceste lucruri cad in sarcina legiuitorilor Uniunii Europenea��.

Punctul de vedere al antreprenorilor romani, exprimat in hemiciclul Parlamentului European din Bruxelles joi, 14 octombrie 2010, s-ar putea sintetiza astfel:

a��Toti legiuitorii ar trebui sa dezvolte un mediu mult mai deschis nevoilor mediului de afaceri, cu programe de sustinere serioase, astfel incat sa trecem de la Agenda Lisabona la urmatoarele obiectivea��, a sustinut dna Carmencita Constantin, Director Directia Energie si Mediu ISPE in cadrul Sesiunii 1 - Conditii, programe si politici europene in sprijinul IMM-urilor si a dezvoltarii antreprenoriale.

La randul sau, dl. Iulian Braniste, Manager Grup Europa Senza Confini S.R.L. a declarat
a��Daca ne referim la viitor, trebuie sa recunoastem ca fara noi, tarile europene, nu exista un viitor al Europei. Vreti sa avem rezultate bune intr-un timp cat mai scurt? Atunci eliminati restrictiile impuse tarilor din estul Europeia�� in Sesiunea 3 a�� Piete. Care sunt principalele obstacole pentru afaceri in cadrul pietelor interne.

La incheierea procedurilor, Dl. Barberis a inaintat rezultatele voturilor lui Vincent Van Quickenborne, Presedintele Consiliului pentru Competitivitate si s-a angajat ca le va disemina tuturor institutiilor europene.

Parlamentul European al Intreprinderilor a reunit peste 700 de antreprenori, reprezentand in esenta IMM-uri din toate sectoarele de activitate, proveniti din toate cele 45 de state europene

Rezutatele voturilor
SESIUNEA 1 a�� CONDITII
1. Ati fi de acord ca Uniunea Europeana sa joace un rol mai important in guvernarea economica, tinand cont de actuala recesiune economica ? Da 70%
Prin votul pozitiv exprimat, antreprenorii au demonstrat ca isi doresc un rol mai mare al Uniunii Europene in chestinunile de natura economica. Votul sustine implicit propunerile legislative asupra guvernantei economice recent expuse de Comisia Europeana cu scopul unei mai bune coordonari a politicilor macroeconomice si a intaririi normelor fiscale comunitare.
2. Tin cont legiuitorii Uniunii Europene de interesele IMM-urilor? Nu 83%
Prin votul negativ exprimat, antreprenorii au demonstrat ca principiul a��gandeste microa�� ramane mai degraba un concept decat o practica larg raspandita in institutiile europene. In acest mod participantii la EPE au tras un puternic semnal ca rezultatele politicilor decizionale Europene nu reflecta inca asa cum trebuie nevoile IMM-urilor.
3. Ar trebui Uniunea Europeana sa asigure eliminarea barierelor din calea interoperabilitatii sistemelor nationale de semnatura din Europa? Da 92%
Rezultatul confirma ca sistemele de semnatura electronica sunt privite catre intreprinderi ca un instrument pentru reducerea costurilor, simplificarea procedurilor si imbunatatirea securitatii. De asemenea, confirma faptul ca la nivelul UE este necesara reglementarea unui cadru comun pentru semnatura electronica pentru ca intreprinderile sa poata beneficia de avantejele sistemului in operatiunile transfrontaliere.
4. Sunteti de acord cu introducerea unui sistem comun european de compensatii colective? Da 46%, Nu 42%
Rezultatul amestecat sugereaza ca antreprenorii recunosc pe de-o parte necesitatea reducerii incertitudinii juridice creata de existenta unor sisteme nationale diferite de compensatii colective. Pe de alta parte, par sa existe o serie de indoieli in privinta potentialului unui sistem UE de a rezulta in abordarea SUA de a��actiune a claselora��.
5. Ar trebui ca Uniunea Europeana sa armonizeze pe deplin legislatia in domeniul protectiei consumatorului? Da 74%
Rezultatul pozitiv confirma valoarea pe care antreprenorii o confera unui set comun de legi care protejeaza consumatorul si reduc barierele retailului transfrontalier. Este un semnal clar de sustinere a unei armonizari totale a propunerii directivei Comisiei pentru Drepturile Consumatorilor si tototata un mesaj pentru Parlament sa nu se abata de la aceasta directie.

SESIUNEA 2 a�� RESURSE

1. Ar trebui ca reglementarile privind intarzierea platilor sa fie mai stricte pentru institutiile publice decat pentru oamenii de afaceri? Da 71%

Prin votul pozitiv, antreprenorii europeni considera ca institutiile publice ar trebui sa fie supuse unor norme mai stricte privind platile decat in cazul intreprinderilor. Astfel, rezultatul votului este in concordanta cu prevederile Directivei pentru Plati Intarziate reactualizata care urmeaza sa fie votata de catre Parlamentul European .

2.Este mai greu in prezent sa se recruteze personal cu pregatirea necesara decat era in urma cu 5 ani ? Da 56%; Nu 36%

Oamenii de afaceri europeni par a avea pareri impartite daca a devenit mai dificil in ultimii ani sa gaseasca personalul cu profile adaptate aptitudinilor. Acest rezultat se datoreaza si situatiilor foarte diverse reprezentate de participantii la EPE 2010. Totusi, acest aspect ramane important pentru ca factorii de decizie sa reglementeze discrepanta de competente.

3. Este inflexibilitatea care rezulta din legislatia muncii o sursa majora a somajului in
UE? Da 88%

Prin vot afirmativ la aceasta intrebare, antreprenorii europeni au demonstrat ca flexibilitatea este un factor cheie in crearea de noi locuri de munca .Rezultatul votului confirma contributia importanta pe plan socio-economic a muncii in regim de part-time, temporar si a activitatilor independente. Este un semnal catre Comisia Europeana si catre autoritatile nationale pentru a accelera acele masuri care sa permita angajatorilor o mai mare flexibilitate in managementul personalului si o mai buna adaptare la fluctuatiile tot mai rapide ale pietei.

4. Stabilirea de catre UE a unor standarde de mediu pentru productie si pentru procesele de productie creste competitivitatea companiilor europene? Nu 61%

Prin votul negativ la aceasta intrebare, intreprinderile au indicat ca stabilirea unor standarde de mediu nu duce la stimularea competitivitatii acestora. Acest lucru poate duce la acorduri aditionale si la cresterea costurilor administrative pe care le cere standardizarea, sau la preocupari cu privire la dezavantajele competitive in comparatie cu producatorii din tarile cu prevederi mai putin stricte.

5. Sunt constrangerile financiare principalul obstacol in implementarea masurilor de eficienta energetica pentru compania dumneavoastra? Da 61%

Constrangerile financiare sunt intr-adevar, unul dintre principalele obstacole in implementarea masurilor de eficienti energetica. Alte obstacole includ de obicei lipsa de informare si de timp .

SESIUNEA 3 a�� PIETE
1. Sunteti in favoarea crearii unui Statut optional al Societatii Private Europene? Da 90%

Acest vot confirma ca antreprenorii sprijina statutul ca un mijloc de deschidere a reprezentantelor in alte state membre ale UE ca fiind mai simplu si presupunand mai putine bariere si costuri mai mici la comercializare. Acesta este un semnal puternic pentru ca Consiliul Competitivitatii sa gaseasca rapid o solutie pragmatica asupra Documentului Micilor Afaceri.

2. Este adoptarea unei marci de origine obligatorii pentru bunurile importate din afara UE o idee buna? Da 62%

Companiile au exprimat ceea ce sustinatorii marcii de origine au expus ca principale argumente: obiective legate de transparenta, nevoia consumatorilor de a stii de unde provin bunurile consumate, si faptul ca marca a��fabricat ina�� nu aduce o crestere substantiala in structura costurilor pentru producatori.

3. Ar trebui UE sa isi consolideze diplomatia economica pentru sustinerea internationalizarii companiilor si in special a IMM-urilor, in contextul pietei globale actuale? Da 94%

Companiile au votat in favoarea unui rol mai mare pentru UE in sprijinirea internationalizarii companiilor, si in special a IMM-urilor. Este clar ca eforturile comune la nivelul UE pot aduce valoare activitatilor fiecarui stat membru, in special celor cu resurse limitate.

4. Sunt acordurile dintre UE si statele terte relevante pentru compania dvs. atunci cand hotarati in ce tara doriti sa derulati afaceri? Da 67%

Companiile au afirmat clar ca Acordul de Liber Schimb intre UE si un stat tert este relevant pentru hotararea asupra locului de desfasurare a comertului. Acest lucru este in special legat de absenta sau reducerea taxelor de platit, reglementate prin acest acord .

5. Ar trebui UE sa aiba un rol mai mare in eforturile de promovare a standardelor tehnice pentru deschiderea de noi piete in statele terte? Da 89%

Companiile au recunoscut ca prin adoptatea de standarde comunitatre ele pot deveni mai competitive si eficiente deoarece ele pot beneficia in final de pe urma unui grad mai inalt de standardizare fata de nivelurile nationale/ locale.



Citeşte mai multe despre:    Parlamentul European al Intreprinderilor    EUROCHAMBRES

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Tinerii antreprenori pot participa la schimb de experienta, in UE, cu finantare Erasmus
24 Feb 2009 | 1018