Regresul fenomenului s-a datorat eforturilor concertate ale autoritatilor, definirii unei strategii de combatere a contrabandei si evaziunii fiscale, precum si schimbarilor aparute in cadrul de reglementare.Prin O.U.G. nr. 54/2010, pe teritoriul Romaniei este incriminata ca infractiune detinerea sau comercializarea a peste 10.000 tigarete nemarcate sau marcate necorespunzator (de contrabanda). Fapta se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 4 ani, iar amenzile contraventionale au crescut pana la 100.000 lei.a��Scaderea semnificativa a comertului ilicit cu tigarete, in numai 6 luni, de la 36,2% in ianuarie 2010 la 21,3% in iulie, a demonstrat capacitatea autoritatilor de a lupta cu acest flagel. British American Tobacco apreciaza in mod deosebit eforturile depuse de institutiile angrenate direct in aceasta lupta (MAI- prin Directia de Investigare a Fraudelor si Politia de Frontiera, si ANAF- prin Autoritatea Nationala a Vamilor si Garda Financiara). Cu toate acestea, socul resimtit in Romania dupa masurile dure de austeritate implementate de guvern in luna iulie, s-a regasit si in cercetarea Novel Research care, din pacate, arata o crestere a contrabandei la 24,4% in septembriea�� a declarat Adrian Popa, Director Corporate & Regulatory Affairs, BAT Europa Sud- Est.Asadar, este absolut necesar ca autoritatile sa continue eforturile de combatere a comertului ilicit cu tigarete, iar legislatia privind contrabanda, contrafacerea si evaziunea sa fie in continuare imbunatatita.a��Apreciem eforturile autoritatilor de combatere a comertului ilicit si suntem convinsi ca limitarea contrabandei ramane o prioritate pentru institutiile competente. Speram sa colaboram si pe viitor la fel de bine cu autoritatile pentru a continua procesul de imbunatatire a cadrului legislativ referitor la comertul ilicit, intr-o formula unitara si simplificata. In acest scop, pentru tigarete si alte produse accizabile supuse marcarii, propunem folosirea aceluiasi criteriu de masurare, criteriul cantitativ, atat pentru contrabanda in punctele de trecere a frontierei, cat si pentru evaziunea fiscala. Propunem de asemenea ca, la fel ca in cazul evaziunii fiscale, mijlocul de transport folosit pentru contrabanda sa poata fi confiscat, chiar daca nu a fost modificat din punct de vedere tehnic pentru ascunderea produselor aduse in tara ilegal. Nu in ultimul rand, credem ca se impune clarificarea situatiei de la frontiera interna, unde, de facto, nu mai exista puncte de control vamal, dar aceasta nu inseamana ca, la granita cu Ungaria si Bulgaria, nu mai este contrabanda!a��, a declarat Gilda Lazar, Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania.Totodata, consideram ca piata legala a tigaretelor nu trebuie sa fie sabotata prin noi masuri legislative insuficient analizate, asa cum este initiativa recent adoptata de Senat, potrivit careia tigaretele confiscate ar trebui valorificate. In nicio tara membra a Uniunii Europene nu sunt valorificate tigaretele confiscate. a��In Romania, pana acum cativa ani, tigaretele confiscate erau revalorificate de autoritati, la preturi inferioare celor practicate de producatori. Astfel, statul facea concurenta neloiala produselor legale pentru care producatorii platesc accize si TVA, vanzand tigaretele la preturi mai mici. In plus, era incalcat dreptul de proprietate intelectuala asupra marcilor, intrucat erau vandute diverse branduri, fara acordul detinatorilor marcilor. In acelasi timp, existau mari riscuri pentru consumatori, pentru ca nu erau certificate provenienta si calitatea produselora�� - a declarat Andrei Vasilescu, Director Corporate Affairs Philip Morris Romania. Este de inteles ca in perioadele de criza statul are nevoie de suplimentarea veniturilor la buget . O astfel de masura ar pune insa in pericol piata legala si ar face inutile eforturile autoritatilor de combatere a contrabandei. Institutiile statului ar comercializa astfel la preturi mai mici produsele pe care contrabandistii au reusit sa le aduca in tara ilegal.Industria tutunului este unul din cei mai mari contribuabili la bugetul de stat a�� in 2009, cele trei companii au contribuit la bugetul general consolidat cu peste 2 miliarde de Euro, din accize si TVA.
Zilele libere din 2024, acordate conform Codului muncii 19 Dec 2023 | 1168
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 440
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 53884
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1367
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1516
MCP Cabinet avocati recruteaza avocat stagiar/definitiv 07 Feb 2022 | 2128
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Rambursarea retroactiva a somajului eronat de catre autoritatea publica Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Cerere de recurs semnata electronic. Nulitatea recursului Pronuntaţă de: Decizia nr. 520 din 7 martie 2019, pronuntata de Sectia I civila a Inaltei Curti de Casatie si Justitie
Purtare abuziva. Agent de paza Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 841/18.09.2018 a Curtii de Apel Galati