CERERE DE REEXAMINARE a LEGII privind modificarea partii introductive a alin. (21) al art. 140 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal Motivele cererii sunt urmatoarele:
1. Legea transmisa spre promulgare prevede nivelul de aplicare a unei cote reduse a T.V.A. de 5% asupra bazei de impozitare pentru livrarea de paine, carne proaspata, lapte de consum, ulei vegetal, zahar si produse expandate din cereale. 2. Consideram ca, in contextul economic actual, aplicarea unei cote reduse a T.V.A. pentru produsele mentionate in lege ar conduce la scaderea semnificativa a incasarilor bugetare si, implicit, la majorarea deficitului bugetar si la imposibilitatea mentinerii acestuia in tintele asumate, de 6.8% pentru anul 2010, respectiv de 4.4% pentru anul 2011. 3. Concomitent cu efectele economice negative precizate mai sus, tinand cont si de recenta majorare a T.V.A. la 24%, o noua modificare a valorii T.V.A. va duce la lipsa de predictibilitate fiscala si legislativa, cresterea costului administrarii sistemelor operatorilor economici, ceea ce conduce mai departe, in mod direct, la scaderea increderii investitorilor si la scaderea rating-ului de tara, alaturi de pierderea credibilitatii in fata organismelor internationale in fata carora ne-am asumat angajamente economice. 4. Mentionam ca nici Guvernul Romaniei si nici Ministerul Finantelor Publice, autoritatile care trebuie sa asigure continuarea reformelor economice, diminuarea efectelor crizei economice si mentinerea deficitului bugetar in limitele asumate, nu sustin promulgarea legii. 5. Avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicit reexaminarea Legii privind modificarea partii introductive a alin. (21) al art. 140 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, in sensul respingerii acestei legi.
CERERE DE REEXAMINARE a LEGII pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal
Motivele cererii sunt urmatoarele: 1. Legea transmisa spre promulgare modifica art. 69 al Codului fiscal in sensul stabilirii plafonului neimpozabil asupra venitului din pensii la 2.000 lei, fata de 1.000 de lei cat este in prezent. 2. In contextul economic actual, majorarea plafonului neimpozabil asupra venitului din pensii nu este oportuna si nici recomandata, ducand la scaderi si dezechilibre la nivelul veniturilor bugetare si generand majorarea deficitului bugetar. 3. Mentionam ca nici Guvernul Romaniei si nici Ministerul Finantelor Publice, autoritatile care trebuie sa asigure continuarea reformelor economice, diminuarea efectelor crizei economice si mentinerea deficitului bugetar in limitele asumate, nu sustin promulgarea legii. 4. Avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicit reexaminarea Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, in sensul respingerii acestei legi.
13 iulie 2021 - Conferinta Nationala de Dreptul Muncii 15 Jun 2021 | 1926
MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc 17 Jun 2020 | 1421
Conferintele UpDate Work: Protectia economica si sociala a salariatilor 03 Apr 2020 | 1868
Conferintele UpDate Work: Reorganizarea societatilor angajatoare 03 Apr 2020 | 1517
Conferintele UpDate Work: Telemunca si munca la domiciliu. Reorganizarea angajatorilor si a activitatii salariatilor 03 Apr 2020 | 1484
Conferintele UpDate Work: Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice 03 Apr 2020 | 1199
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Impozitele speciale prelevate pe cifra de afaceri a intreprinderilor de telecomunicatii si din sectorul comertului cu amanuntul sunt compatibile cu dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Efectele Deciziei nr. 19/2019 pronuntata de ICCJ in ceea ce priveste curgerea termenului de prescriptie in cazul in care prejudiciul angajatorului este constatat prin decizie a Curtii de Conturi Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI � Decizia nr. 4957/ 05.11.2019
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Conditii de deducere a TVA in cazul prestarii de servicii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1831 din 8 iunie 2016