Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Ştiri juridice » Legile privind reducerea TVA-ului la 5 la suta si neimpozitatea pensiilor au fost retrimise in Parlament. Motivele reexaminarii

Legile privind reducerea TVA-ului la 5 la suta si neimpozitatea pensiilor au fost retrimise in Parlament. Motivele reexaminarii

  Publicat: 03 Nov 2010       752 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Presedintele Romaniei, Traian Basescu, a trimis marti, 02 noiembrie 2010, Parlamentului Romaniei, in temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constitutia Romaniei, cererea de reexaminare a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,

CERERE DE REEXAMINARE
a LEGII privind modificarea partii introductive a alin. (21) al art. 140 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

Motivele cererii sunt urmatoarele:



1. Legea transmisa spre promulgare prevede nivelul de aplicare a unei cote reduse a T.V.A. de 5% asupra bazei de impozitare pentru livrarea de paine, carne proaspata, lapte de consum, ulei vegetal, zahar si produse expandate din cereale.

2. Consideram ca, in contextul economic actual, aplicarea unei cote reduse a T.V.A. pentru produsele mentionate in lege ar conduce la scaderea semnificativa a incasarilor bugetare si, implicit, la majorarea deficitului bugetar si la imposibilitatea mentinerii acestuia in tintele asumate, de 6.8% pentru anul 2010, respectiv de 4.4% pentru anul 2011.

3. Concomitent cu efectele economice negative precizate mai sus, tinand cont si de recenta majorare a T.V.A. la 24%, o noua modificare a valorii T.V.A. va duce la lipsa de predictibilitate fiscala si legislativa, cresterea costului administrarii sistemelor operatorilor economici, ceea ce conduce mai departe, in mod direct, la scaderea increderii investitorilor si la scaderea rating-ului de tara, alaturi de pierderea credibilitatii in fata organismelor internationale in fata carora ne-am asumat angajamente economice.

4. Mentionam ca nici Guvernul Romaniei si nici Ministerul Finantelor Publice, autoritatile care trebuie sa asigure continuarea reformelor economice, diminuarea efectelor crizei economice si mentinerea deficitului bugetar in limitele asumate, nu sustin promulgarea legii.

5. Avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicit reexaminarea Legii privind modificarea partii introductive a alin. (21) al art. 140 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, in sensul respingerii acestei legi.



CERERE DE REEXAMINARE
a LEGII pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal



Motivele cererii sunt urmatoarele:

1. Legea transmisa spre promulgare modifica art. 69 al Codului fiscal in sensul stabilirii plafonului neimpozabil asupra venitului din pensii la 2.000 lei, fata de 1.000 de lei cat este in prezent.

2. In contextul economic actual, majorarea plafonului neimpozabil asupra venitului din pensii nu este oportuna si nici recomandata, ducand la scaderi si dezechilibre la nivelul veniturilor bugetare si generand majorarea deficitului bugetar.

3. Mentionam ca nici Guvernul Romaniei si nici Ministerul Finantelor Publice, autoritatile care trebuie sa asigure continuarea reformelor economice, diminuarea efectelor crizei economice si mentinerea deficitului bugetar in limitele asumate, nu sustin promulgarea legii.

4. Avand in vedere competenta legislativa exclusiva a Parlamentului, va solicit reexaminarea Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, in sensul respingerii acestei legi.



Citeşte mai multe despre:    Traian Basescu    TVA    Pensii    Predictibilitate fiscala    Deficit bugetar

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

13 iulie 2021 - Conferinta Nationala de Dreptul Muncii
15 Jun 2021 | 1091

MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc
17 Jun 2020 | 1132

Conferintele UpDate Work: Protectia economica si sociala a salariatilor
03 Apr 2020 | 1505

Conferintele UpDate Work: Reorganizarea societatilor angajatoare
03 Apr 2020 | 1214

Conferintele UpDate Work: Telemunca si munca la domiciliu. Reorganizarea angajatorilor si a activitatii salariatilor
03 Apr 2020 | 1214

Conferintele UpDate Work: Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
03 Apr 2020 | 920



Articole Juridice

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Impozitele speciale prelevate pe cifra de afaceri a intreprinderilor de telecomunicatii si din sectorul comertului cu amanuntul sunt compatibile cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Efectele Deciziei nr. 19/2019 pronuntata de ICCJ in ceea ce priveste curgerea termenului de prescriptie in cazul in care prejudiciul angajatorului este constatat prin decizie a Curtii de Conturi
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI Decizia nr. 4957/ 05.11.2019

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Conditii de deducere a TVA in cazul prestarii de servicii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1831 din 8 iunie 2016