Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia Europeana a prezintat proiectul unei Politici agricole comune de perspectiva dupa 2013

Comisia Europeana a prezintat proiectul unei Politici agricole comune de perspectiva dupa 2013

  Publicat: 18 Nov 2010       1294 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Totalitatea elementelor naturale ale mediului ce pot fi folosite īn activitatea umana: resurse neregenerabile – minerale si combustibili fosili -, regenerabile – apa, aer, sol, flora, fauna salbatica – si permanente – energie solara, eoliana, geotermala si a valurilor.
Comisia Europeana a publicat astazi o comunicare privind „Politica agricola comuna (PAC) in perspectiva anului 2020 – Cum raspundem provocarilor viitorului legate de alimentatie, resurse naturale si teritorii”.

1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.
In conformitate cu Recomandarea nr. 1.296/1996 a Adunarii Consiliului Europei cu privire la Carta Spatiului Rural, spatiul rural cuprinde o zona interioara sau de coasta care contine satele si orasele mici in care majoritatea terenului este utilizat pentru:
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),

Scopul reformei este ca sectorul agricol european sa devina mai dinamic, competitiv si eficient in contributia sa la viziunea strategiei Europa 2020 privind stimularea cresterii durabile, inteligente si favorabile incluziunii. Documentul schiteaza trei optiuni pentru continuarea reformei. In urma discutiilor pe marginea acestor idei, Comisia va prezenta propuneri legislative formale la jumatatea anului 2011.
Astazi, in prezentarea comunicarii, comisarul UE pentru agricultura si dezvoltare rurala, Dacian Ciolos, a subliniat ca este important ca PAC sa devina a€˛mai ecologica, mai echitabila, mai eficienta si mai eficacea€¯. In continuare, acesta a declarat: a€˛PAC nu este doar pentru agricultori, este pentru toti cetatenii UE a€“ in calitate de consumatori si contribuabili. Prin urmare, este important sa elaboram politica in asa fel incat sa fie mai usor de inteles de catre publicul general si sa prezinte clar beneficiile publice pe care le ofera agricultorii societatii in ansamblul ei. Agricultura europeana trebuie sa fie competitiva nu doar din punct de vedere economic, ci si din punctul de vedere al mediului.a€¯
In prima parte a acestui an, Comisia a organizat o dezbatere publica si o importanta conferinta privind viitorul PAC. Din majoritatea covarsitoare a contributiilor au reiesit 3 obiective principale pentru PAC:
- productia alimentara fiabila (asigurarea aprovizionarii cu alimente sigure si suficiente, in contextul cererii in continua crestere la nivel mondial, al crizei economice si al volatilitatii mult mai mari a pietei, pentru a contribui la securitatea alimentara);
- gestionarea durabila a resurselor naturale si politicile climatice (adesea, agricultorii trebuie sa tina seama mai mult de aspectele legate de mediu decat de cele economice a€“ dar aceste costuri nu sunt compensate de piata);
- mentinerea echilibrului teritorial si a diversitatii zonelor rurale (agricultura ramane un motor economic si social major in zonele rurale si un factor important pentru mentinerea unui spatiu rural activ)
Comunicarea analizeaza instrumentele viitoare care ar putea fi adecvate pentru indeplinirea acestor obiective in conditii optime. In privinta platilor directe, comunicarea arata importanta redistribuirii, reproiectarii si orientarii mai exacte a sprijinului pe baza unor criterii obiective si echitabile, usor de inteles de catre contribuabili. Aceste criterii ar trebui sa fie atat economice (sa tina cont de elementul a€˛ajutor pentru venita€¯ al platilor directe), cat si de mediu (sa reflecte bunurile publice furnizate de agricultori), sprijinul fiind mai bine orientat spre agricultorii activi. Ar trebui organizata o distribuire mai echitabila a fondurilor, intr un mod mai fezabil din punct de vedere economic si politic, cu o perioada de tranzitie, pentru a se evita o perturbare majora.

O abordare ar fi aceea de a prevedea plata unui ajutor pentru venitul de baza (care ar putea fi uniform intr o regiune a€“ dar nu o suma forfetara in intreaga UE a€“ pe baza unor criterii noi si cu un anumit plafon); plus o plata obligatorie de mediu pentru actiuni suplimentare (anual), care depasesc normele de baza referitoare la ecoconditionalitate (precum invelisul vegetal, rotatia culturilor, pasunile permanente sau scoaterea terenurilor din circuitul agricol in scop ecologic); plus o plata pentru compensarea constrangerilor naturale specifice (definite la nivelul UE) si care sa completeze sumele platite prin intermediul masurilor de dezvoltare rurala); plus o optiune de plata a€˛cuplataa€¯ limitata, pentru tipuri de agricultura deosebit de sensibile [asemanatoare optiunii actuale introduse (in temeiul articolului 68) in bilantul de sanatate al PAC]. O schema de sprijin simpla si specifica ar spori competitivitatea exploatatiilor agricole mici, ar reduce birocratia si ar contribui la vitalitatea zonelor rurale.
In privinta masurilor de piata, precum interventiile publice si ajutoarele pentru depozitarea privata, ar putea fi puse in aplicare niste masuri de rationalizare si simplificare si ar putea fi, eventual, introduse elemente noi care sa vizeze imbunatatirea functionarii lantului alimentar. Desi aceste mecanisme au fost instrumentele traditionale ale PAC, reformele ulterioare au accentuat orientarea spre piata a agriculturii UE si au redus aceste masuri la nivelul unor plase de siguranta a€“ intr atat incat depozitele publice au fost aproape complet eliminate. In vreme ce masurile de piata au constituit 92 % din cheltuielile PAC in 1991, doar 7 % din bugetul PAC a fost cheltuit pe masuri de piata in 2009.
Politica de dezvoltare rurala a permis cresterea sustenabilitatii economice, de mediu si sociale a sectorului agricol si a zonelor rurale, dar au fost lansate apeluri insistente in favoarea integrarii depline a aspectelor referitoare la mediu, schimbarile climatice si inovare in toate programele, in maniera orizontala. Se atrage atentia asupra importantei vanzarilor directe si a pietelor locale, precum si asupra nevoilor specifice ale tinerilor agricultori si ale nou venitilor in sectorul agricol. Abordarea LEADER va fi si mai puternic integrata. Pentru mai multa eficacitate, se vehiculeaza ideea trecerii la o abordare mai clar orientata spre rezultate, eventual cu obiective cuantificate. Un nou element al viitoarei politici de dezvoltare rurala ar trebui sa fie setul de instrumente pentru gestionarea riscurilor, pentru a face fata mai eficient incertitudinilor legate de venituri si volatilitatii pietei. Statele membre ar trebui sa dispuna de diverse optiuni de gestionare a riscurilor legate de productie si de venituri, variind de la un nou instrument de stabilizare a veniturilor compatibil cu OMC si pana la sprijinul sporit pentru instrumentele de asigurare si fondurile mutuale. Ca si in cazul platilor directe, ar trebui sa se faca o noua alocare a fondurilor, pe baza unor criterii obiective, evitand renuntarea prea brusca la sistemul actual.

Pentru a face fata acestor provocari majore, comunicarea schiteaza 3 optiuni pentru viitoarea orientare a PAC: 1) ajustarea celor mai presante deficiente ale PAC, prin schimbari treptate, 2) transformarea PAC intr o politica mai ecologica, mai echitabila, mai eficienta si mai eficace si 3) renuntarea la ajutorul pentru venit si la masurile de piata si concentrarea asupra obiectivelor referitoare la mediu si la schimbarile climatice. In cazul tuturor celor 3 optiuni, Comisia prevede mentinerea sistemului actual format din 2 piloni: un prim pilon, care cuprinde plati directe si masuri de piata si in cazul caruia normele sunt definite clar la nivelul UE, si un al doilea pilon, care cuprinde masuri de dezvoltare rurala multianuale si in cazul caruia se stabileste un cadru de optiuni la nivelul UE, dar deciziile finale privind schemele sunt luate de statele membre sau de regiuni in cadrul unei gestiuni comune. Un alt element comun al celor 3 optiuni este ideea ca viitorul sistem de plati directe nu poate sa se bazeze pe perioade istorice de referinta, ci ar trebui sa fie legat de criterii obiective. a€˛Actualul sistem prevede norme diferite pentru UE 15 si UE 12, situatie care nu poate continua dupa 2013a€¯, a insistat astazi comisarul Ciolos. De asemenea, sunt necesare criterii mai obiective pentru alocarile destinate dezvoltarii rurale.



Citeşte mai multe despre:    Politica agricola comuna    Comisia Europeana    Agricultura    Fermieri    Dacian Ciolos

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 121

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 536

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 537

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1123

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 863

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 429



Articole Juridice

Restrictiile impuse de Ungaria finantarii organizatiilor civile de catre persoane stabilite in afara acestui stat membru nu sunt conforme cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene