Siim Kallas, vicepresedintele Comisiei Europene si totodata comisarul responsabil de transporturi, a declarat: ``Probabilitatea de a comite o infractiune este de trei ori mai mare in cazul unui conducator autor strain decat in cazul unui sofer din tara respectiva. Multe persoane cred probabil ca, atunci cand calatoresc in strainatate, regulile de circulatie nu se mai aplica in cazul lor. Mesajul pe care doresc sa il transmit este ca aceste reguli se aplica, iar de acum le vom aplica.a��
Cifrele din UE indica faptul ca soferii aflati in strainatate reprezinta 5 % din trafic, insa sunt responsabili de aproximativ 15 % din numarul de infractiuni legate de excesul de viteza. Cei mai multi raman nepedepsiti, deoarece este imposibila urmarirea lor dupa intoarcerea in tara de origine.
Propunerile Propunerea de directiva privind aplicarea transfrontaliera a legislatiei in domeniul sigurantei rutiere are ca scop remedierea acestei situatii. Ministrii de resort au ajuns la un acord asupra textului care vizeaza infractiunile rutiere cu un impact major asupra sigurantei pe sosele, printre care se numara cele patru cauze principale care stau la originea a 75 % dintre decese: 1. excesul de viteza2. nerespectarea semaforului 3. neutilizarea centurilor de siguranta4. conducerea automobilelor sub influenta alcooluluiprecum si 5. conducerea automobilelor sub influenta drogurilor6. neutilizarea castilor de protectie7. utilizarea ilegala a benzii de urgenta8. utilizarea ilegala a telefonului mobil in timpul condusului.Cum se va proceda? Propunerile vor permite identificarea conducatorilor auto din UE si sanctionarea acestora pentru infractiunile comise in alt stat membru in afara celui de inmatriculare a automobilelor. Practic, noile norme vor permite infiintarea unei retele electronice pentru schimbul de date, care sa dea posibilitatea transmiterii datelor necesare intre tara in care s-a comis infractiunea si cea in care este inregistrat automobilul. Dupa identificarea numelui si a adresei proprietarului, acestuia i se va trimite o instiintare, conform modelului prevazut in propunerea de directiva.Este de competenta statului membru in care a avut loc infractiunea sa decida modalitatea de actiune dupa comiterea infractiunii. Directiva nu armonizeaza nici natura infractiunii, nici sanctiunile aplicabile. Prin urmare, legislatia nationala a statului membru in care s-a comis infractiunea este cea care se aplica atat in ceea ce priveste natura infractiunii, cat si sanctiunile.
Care sunt urmatorii pasi? Propunerile legislative trebuie aprobate prin vot in cadrul Parlamentului European inainte de a deveni legi. Statele membre vor dispune apoi de o perioada de doi ani pentru transpunerea legislatiei UE inainte ca aceasta sa intre in vigoare, probabil in 2013.
Context:Programul de actiune pentru siguranta rutiera 2011-2020 al Uniunii Europene, lansat in iulie 2010, isi propune sa reduca la jumatate numarul deceselor rutiere pana in 2020.
Soferii UBER au calitatea de salariati, ci nu de lucratori independenti 13 Sep 2021 | 1596
CEDO: Solutia in cauza Tanase c. Romaniei - cererea a fost respinsa 29 Jun 2019 | 776
CEDO: Marea Camera va solutiona cauza Tanase c. Romaiei. Plangeri privitoare la ancheta unui accident rutier 24 Jun 2019 | 625
PE a adoptat noi reguri ce ar imbunatati siguranta rutiera si ar reduce numarul accidentelor 15 Mar 2019 | 1011
SNST: Scrisoare deschisa privind Salarizarea din Sport si Tineret 30 May 2018 | 1906
Cauzele finalizate de procurorii anticoruptie in luna octombrie 2014, altele decat cele deja mediatizate 11 Nov 2014 | 2370
Legalitatea prelucrarii datelor in contextul inregistrarii si publicarii pe internet a imaginilor cu numerele de inmatriculare ale autovehiculelor ai caror soferi savarsesc posibile contraventii sau infractiuni in contextul circulatiei pe drumurile publice Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Un serviciu care pune in legatura directa, prin intermediul unei aplicatii electronice, clienti si soferi de taxi constituie un serviciu al societatii informationale din moment ce nu reprezinta o parte integranta dintr-un serviciu global al carui element principal ar fi o prestatie de transport Sursa: EuroAvocatura.ro
Angajatorul unor soferi de camioane salariati in transportul international rutier este intreprinderea de transport care exercita autoritatea efectiva asupra acestor soferi, suporta sarcina lor salariala si dispune de puterea efectiva de a-i concedia Sursa: EuroAvocatura.ro
M. Abatay si alti reclamanti, cetateni turci, avand domiciliul in Turcia sunt soferi in transportul international de marfuri. Pronuntaţă de: Cazul: Eran Abatay e.a. / Oficiul pentru Ocuparea Fortei de Munca, Republica Federala Germania � 21 0ctombrie 2003
Suspendarea dreptului de a conduce autovehicule Pronuntaţă de: Tribunalul Arges - Sentinta civila nr. 216/CAF din data 01.03.2010