din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2725 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Asociatia Magistratilor din Romania a trimis o scrisoare deschisa presedintelui Traian Basescu

Asociatia Magistratilor din Romania a trimis o scrisoare deschisa presedintelui Traian Basescu

  Publicat: 17 Dec 2010       1961 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Asociatie profesionala a judecatorilor si procurorilor din Romania,
Traian Basescu, politician roman, s-a nascut in data de 4 noiembrie 1951, Basarabi, azi Murfatlar, judetul Constanta.
Basescu Traian - membru al Parlamentului Romaniei.
Joi, 16 decembrie 2010, Asociatia Magistratilor din Romania a trimis o scrisoare deschisa presedintelui Traian Basescu .

Element al laturii subiective a infractiunii si consta in obiectivul urmarit de faptuitor prin savarsirea faptei prevazute de legea penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Persoana fizica membra a unei societati comerciale care, pe baza unui contract, convine sa contribuie cu bunuri,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Competenta de a judeca a instantelor judecatoresti sau a organelor care au competenta de a judeca pricini de aceeasi categorie.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Totalitatea normelor juridice care reglementeaza raporturi sociale ce iau nastere in procesul exercitarii puterii de stat.
1. Persoana fizica membra a unei societati comerciale care, pe baza unui contract, convine sa contribuie cu bunuri,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.

``Asteptam de multa vreme sa va exercitati cu adevarat prerogativele constitutionale conferite de art. 80 alin. 2 din Constitutie, in scopul pentru care au fost reglementate ``medierea intre puterile statului, precum si intre stat si societate``, sens singular pentru care vi s-a incredintat constitutional misiunea de veghea la buna functionare a autoritatilor publice, asa incat sa va aplecati in aceste limite si asupra problemelor reale cu care se confrunta sistemul judiciar.


Constatam cu regret ca, in pofida eforturilor sustinute ale sistemului judiciar de a-si indeplini misiunea si a aportului adus la consolidarea statului de drept, suntem expusi public unor acuze nemeritate, care contrasteaza flagrant atat cu munca de zi cu zi depusa de judecator, cat si cu dispozitiile constitutionale exercitate de dumneavoastra.


Tot cu regret constatam ca, in cel mai bun caz, dupa douazeci de ani de la proclamarea statului de drept, profesia de judecator tinde sa devina o profesie de curaj si de risc specifica unor societati neasezate democratic si ca judecatorul este expus la a aplica legea prin substituire, in functie de pozitiile publice exprimate de oficiali ai statului, pro si contra, dupa cum o intelege fiecare, intr-un climat de amenintare ori de contestare publica.


Este regretabil ca ati refuzat orice intalnire solicitata de judecatori, care in simplitatea bunei-credinte si a unei corecte informari v-ar fi adus la cunostinta cel putin ca 4081 de judecatori care compun sistemul judiciar din Romania au instrumentat in primul semestru al acestui an un numar de 1.803.301 (un milion opt sute trei mii trei sute una) cauze, revenind in medie pe judecator un numar de 442 de cauze, aspect pe care fara dubiu il remarcati si dumneavoastra ca fiind impovarator.


Or, respectul pentru drepturile cetateanului ar trebui sa se regaseasca intr-un numar mic de dosare instrumentate de judecator, tocmai pentru ca acesta sa se aplece cu solicitudine si responsabilitate asupra cazului sau, calitatea fiind invers proportionala cu cantitatea.


Mai mult, daca am fi avut sansa unei comunicari, v-am fi explicat argumentat ca a aplica legea a devenit in sine un proces complex, deoarece prin lege potrivit Constitutiei se intelege, in materie de drepturi fundamentale, nu legea romana si nici deciziile Curtii Constitutionale, ci reglementarile internationale, fapt care pune judecatorul in contradictie cu propria sa lege, si mai ales in conflict cu celelalte puteri, consecinta a integrarii Romaniei in spatiul larg european.


Tot astfel, v-am fi adus la cunostinta faptul ca, din totalul condamnarilor Romaniei de catre Curtea Europeana a Drepturilor Omului, un numar infim de cauze se datoreaza exclusiv judecatorului, care de regula este asociat cu lentoarea procedurilor, fapt datorat reglementarilor legale si nu intotdeauna conduitei profesionale a judecatorului.


De asemenea, v-am fi solicitat sprijinul la adoptarea legii de unificare a practicii judiciare, proiect de lege la elaborarea caruia au lucrat judecatori si procurori, care au initiat mecanismele juridice de natura a da procesului de aplicare a legii un contur unitar, prin eliminarea dezordinii competentelor dand astfel plenitudinea dreptului cetateanului, indiferent de locul geografic unde s-ar situa ca jurisdictie.


Am sperat ca veti remarca aportul major adus de judecatori proiectului micii reforme, in a da substanta juridica textelor propuse si a le face aplicabile chiar in limitele restranse ale efectelor lor, judecatorii sprijinind orice demers de natura a face tolerabil pentru cetatean demersul sau judiciar din punct de vedere al procedurilor (durata procesului).


Or, dincolo de toate aceste evidente este nepermis a arunca sistemului judiciar derealizarile generale ale guvernarilor ori nemultumirile de orice fel, prin expunerea judecatorului oprobriului public, fara a cauta cauzele reale ale neregulilor ori a incerca de a le remedia.


Ne-am fi asteptat ca dumneavoastra sa fi fost primul care sa fi intervenit in apararea actului de justitie atunci cand a fost contestat public de oficialii statului deveniti judecatori din moment ce era vorba despre cauze in curs de solutionare si nu sa procedati si dumneavoastra in acelasi mod, exercitand astfel o presiune oficiala asupra judecatorilor, lasand impresia publica ca altii decat cei chemati de lege pronunta solutiile in locul judecatorilor.


In acest context si in lipsa unui dialog, remarcam ca spatiul Schengen nu are nicio legatura nici cu judecatorii si nici cu sistemul judiciar, din moment ce nicio responsabilitate cu integrarea in acest spatiu nu este legata de justitie.


Tot astfel trebuie facuta diferenta intre judecatori, adica cei care realizeaza actul de justitie si Consiliul Superior al Magistraturii care ii garanteaza independenta, iar daca nemultumirile dumneavoastra sunt legate doar de acesta din urma, ar fi trebuit sa va fi exercitat dreptul constitutional la mediere pana la acest moment ori sa va exprimati pozitia dupa ramanerea irevocabila a hotararilor ce se vor pronunta in candidaturile contestate, in asa fel incat sa nu fiti asociat celor care in mod nepermis, prejudeca public cauza in locul judecatorului chemat.


Tot astfel, compatibilizarea raportului dintre puteri s-ar putea realiza si prin sprijinul dumneavoastra, consecinta a medierii si a nu a unei pozitii partizane prin incalcarea textului constitutional.


Nu in ultimul rand, Asociatia noastra va solicita ca, in spiritul art.80 din Constitutie, sa deveniti cu adevarat mediatorul celor trei puteri, sens in care sa vegheati la respectarea independentei puterii judecatoresti aflate in pericol de a fi subordonata puterii executive, prin reglementari de natura a incalca obligatiile internationale ale Romaniei care privesc neinjonctiunea executivului in atributiile judecatorului sub nicio forma ori pretext.


Acceptati un dialog cu judecatorii si, in opinia noastra, atitudinea dumneavoastra fata de sistemul judiciar credem ca s-ar schimba, precum si expectantele judecatorilor care au un singur scop: realizarea unui act de justitie corect si in timp rezonabil.


Luati de pe sistemul judiciar orice ingerinta exterioara si ajutati sistemul sa-si indeplineasca misiunea legala pentru a transforma discursul dumneavoastra in realitate.


Durati un stat democratic!


A submina sistemul judiciar in loc de a-l sprijini si consolida ori a contribui la normalizarea activitatii lui, inseamna a va situa impotriva realizarii unui firesc democratic ce reprezinta tocmai castigul realizarilor de dupa 1989.


Nu aservirea sistemului judiciar este solutia rezovarii problemelor negative chiar si din sistem, precum nici decredibilizarea judecatorului nu se poate constitui in politica oficiala a Romaniei din care sa se poate sconta rezultate favorabile.


Cu speranta ca veti intelege exact dimensiunea demersului nostru, ne manifestam in continuare disponibilitatea pentru dialog, convinsi fiind ca nu acuzatiile publice ori tentativele de a sterge prin subordonare identitatea puterii judecatoresti reprezinta modalitatea in care dorinta de normalitate poate aseza lucrurile in matca lor fireasca si constitutionala.


Cu deosebita consideratie,


Prof. univ.dr. MONA MARIA PIVNICERU
Presedinte al Asociatiei Magistratilor din Romania
Judecator Inalta Curte de Casatie si Justitie``



Citeşte mai multe despre:    CSM    Alegeri    Membrii CSM    Alegeri CSM    Societatea civila    Asociatia Magistratilor din Romania    Transparency International    Asociatia pro Democratia    Agentia de Monitorizare a Presei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Persoana fizica, in calitate de operator, sanctionata contraventional pentru dezvaluire de date cu caracter personal
15 Mar 2021 | 1569

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 4 noiembrie 2019
04 Nov 2019 | 1963

Consiliul Superior al Magistraturii a lansat proiectul �Optimizarea managementului la nivelul sistemului judiciar. Componenta de instante judecatoresti�
01 Nov 2019 | 1507

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 28 octombrie 2019
29 Oct 2019 | 1605

CSM a aprobat organizarea, in data de 15.12.2019 a concursului de promovare in functii de executie, pe loc, a judecatorilor.
17 Oct 2019 | 1450

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 11 octombrie 2019
11 Oct 2019 | 916



Articole Juridice

Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere
Sursa: MCP Cabinet avocati

GDPR: Prelucrarea datelor in contextul marketingului direct
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

GDPR: Valabilitatea consimtamantului on-line al parintilor pentru prelucrarea datelor lor si ale copiilor
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Conditiile in care o perioada de garda in regim de permanenta constituie in integralitatea sa timp de lucru
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Jurisprudenţă

CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Camelia Bogdan impotriva Romaniei. dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Cegolea impotriva Romaniei. Discriminare
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda
Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020