din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1597 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Precizarile MJLC ref. redistribuirea resurselor umane in sistemul judiciar prin desfiintarea instantelor si parchetelor

Precizarile MJLC ref. redistribuirea resurselor umane in sistemul judiciar prin desfiintarea instantelor si parchetelor

  Publicat: 12 Jan 2011       2311 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
In urma aparitiei in media a unor materiale referitoare la proiectul de Lege pentru redistribuirea resurselor umane in sistemul judiciar prin desfiintarea instantelor si parchetelor care nu functioneaza sau care au un volum redus de activitate aprobat de Guvern in luna decembrie, Ministerul Justitiei face urmatoarele precizari:

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este o metoda care se utilizeaza in evaluarea unor proiecte de investitii si care foloseste tehnica actualizarii.
inseamna o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie sau organism altul decat persoana vizata, operatorul,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Un grup mic de angajati, desemnati sa lucreze impreuna la un anumit proiect.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(Debt-to-equity ratio) Raportul intre imprumuturile pe termen lung si fondurile furnizate de catre actionari.
Readucerea la masa succesorala de catre anumiti mostenitori mai inainte de imparteala mostenirii, a bunurilor si sumelor primite cu titlu de donatie,
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Soldul din care reiese o insuficienta a resurselor in raport cu nevoile, in cursul unei perioade date;
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
(CUSIP number) Cod de identificare constand intr-un numar unic atribuit fiecarui instrument financiar transferabil in scopul identificarii.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Element al laturii subiective a infractiunii si consta in obiectivul urmarit de faptuitor prin savarsirea faptei prevazute de legea penala.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Convingere intima a unei persoane ca ceea ce face este bine,

1. Proiectul de Lege a fost elaborat si inaintat spre aprobare Guvernului dupa o foarte riguroasa analiza realizata de un grup comun de lucru din care au facut parte reprezentanti ai Consiliului Superior al Magistraturii, Ministerului Public si Ministerul Justitiei. De altfel, problema redistribuirii resurselor umane prin desfiintarea unor instante si parchete s-a aflat in atentia Ministerului Justitiei si in 2003, atunci cand s-a realizat o analiza a situatiei existente la momentul respectiv. Ulterior, in anul 2006 a fost constituit un nou grup de lucru care a realizat un nou studiu pentru perioada 2005-2007. In fine, ultima analiza a fost realizata in anul 2010 si ea a presupus, inclusiv, vizitarea instantelor si a parchetelor cu volum redus de activitate de catre membrii Grupului de lucru comun CSM-MP-MJ. Toate aceste studii au relevat ca volumul de activitate la un numar semnificativ de judecatoriisi parchete s-a situat si se situeaza, in continuare, sub pragul de 2000 de cauze, iar aceasta tendinta s-a cristalizat, in intervalul 2005- 2010,incarcatura de dosare/post de judecator/procuror la aceasta categorie de instante si parchete fiind sub media inregistrata la nivel national.



2. Proiectul de Lege tine seama de recomandarile Comisiei Europene (CE) cuprinse atat in Raportul din iulie 2010 privind progresele realizate de Romania in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV), cat si in alte rapoarte anterioare ale CE vizand MCV in sensul adoptarii de masuri urgente in vederea echilibrarii volumului de munca al instantelor si parchetelor. Gradul de indeplinire a acestor recomandari va fi evaluat in urmatorul raport intermediar al CE privind MCV, prognozat a fi dat publicitatii in luna ianuarie 2011. Proiectul va avea ca efect redistribuirea resurselor financiare, materiale si umane acolo unde este nevoie, lucru care va conduce la imbunatatirea functionarii instantelor/parchetelor cu deficit de personal si eliminarea supraincarcarii. Acest aspect este de natura a asigura premisele unui act de justitie eficient si de calitate . Ceea ce trebuie subliniat este ca rationalizarea instantelor si parchetelor nu vizeaza exclusiv reducerea costurilor de functionare a acestora, ci mai ales eficientizarea instantelor/parchetelor, din perspectiva asigurarii functionarii principiilor organizarii judiciare, cu consecinte asupra calitatii actului de justitie.

Sub acest aspect, subliniem ca, inca din anul 2005 expertii straini care au evaluat eficienta sistemului judiciar roman au sugerat desfiintarea unui numar de 28 instante/parchete mici si realocarea resurselor in sistem, avand in vedere ca in statele membre principiul apropierii justitiei de popor - accesul la justitie - a pierdut teren in favoarea principiului eficientei justitiei, ceea ce presupune asigurarea unor structuri organizatorice formate din cel putin 6-8 magistrati, in scopul asigurarii unor standarde de performanta europene.

Acelasi studiu a pus in evidenta o distribuire irationala a resurselor pe orizontala sistemului judiciar, cu efecte dramatice asupra eficientei justitiei romane.


3. Decizia Grupului de lucru comun CSM-MP-MJ de a propune desfiintarea unui numar de 15 instante si parchete care functioneaza efectiv a pornit de la valorificarea Studiului privind rationalizarea instantelor (Terry R. Lord, J. Wittrup) sia fost bazata pe o analiza complexa care a vizat:

a.volumul redus de activitate in intreaga perioada de referinta;

b. incarcatura/post de judecator/procuror aflata sub media nationala, in intregul interval de timp analizat in raport cu schema de personal stabilita;

c.fluctuatia accentuata a resurselor umane la respectivele instante/parchete si dificultatile de ocupare a posturilor de judecator/procuror;

d. dificultatile inerente de gestionare a incidentelor procedurale (specifice instantelor judecatoresti, respectiv: abtinere, recuzare, etc.);

e.imposibilitatea reala de desfasurare a activitatii intr-un mediu stimulativ, specific instantelor/parchetelor cu un numar sporit de judecatori/procurori;

f. circumscriptii teritoriale restranse sub raportul populatiei deservite.


4. Proiectul de Lege contine un calendar de realizare a procedurilor administrative pentru: re-arondarea circumscriptiilor instantelor desfiintate, distribuirea posturilor, transferul personalului, preluarea bunurilor. In ceea ce priveste imobilele care au avut ca destinatie sediu de instanta si care se afla in administrarea MJ, se va analiza realocarea lor pentru desfasurarea altor activitati din domeniul justitiei (birouri, arhive etc.). In aceste conditii, precizam ca, in calitatea sa de administrator, Ministerul Justitiei a avut si are obligatia legala de a mentine in buna stare imobilele din sistemul justitiei.


Citeşte mai multe despre:    MJLC    Ministerul Justitiei    Desfiintare judecatorii    Resurse umane    Judecatori    Procurori

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Sumele alocate de MJ in anul 2020 pentru plata onorariilor pentru asistenta judiciara
23 Jan 2020 | 863

De �Ziua portilor deschise� Ministerul Justitiei va fi �condus� de elevi
25 Oct 2019 | 1542

De �Ziua portilor deschise� Ministerul Justitiei va fi �condus� de elevi
25 Oct 2019 | 1199

Ministerul Justitiei finanteaza dotarea instantelor cu echipamente informatice in valoare de peste 46 milioane de lei
15 Oct 2019 | 1064

La sediul Ministerului Justitiei, a avut loc o noua reuniune a Consiliului de Management Strategic
17 Sep 2019 | 1127

Se infiinteaza Sistemul Informatic National pentru Adoptie
17 Sep 2019 | 1278



Articole Juridice

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019

Conditii de procedura pentru solicitarea extradarii active
Pronuntaţă de: Tribunalul Ialomita - Sectia Penala, Hotararea nr.1 din 21.03.2012

Acordare spor de instanta. Specialisti IT din cadrul instantelor judecatoresti
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr. 516 din data 10.03.2011

Conducerea sub influenta bauturilor alcoolice. Suspendarea conditionata a executarii pedepsei
Pronuntaţă de: Judecatoria Valenii de Munte - Sentinta penala nr. 36 din data 13.02.2012