Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » CJCE transeaza in favoarea Parlamentului European disputa cu Consiliul privind codecizia in chestiunea procedurii de acordare a statutului de refugiat

CJCE transeaza in favoarea Parlamentului European disputa cu Consiliul privind codecizia in chestiunea procedurii de acordare a statutului de refugiat

  Publicat: 07 May 2008       1784 citiri       Sursa: Juridice.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Curtea anuleaza anumite dispozitii din directiva privind procedura de acordare si de retragere a statutului de refugiat

In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Procedura de codecizie (Articolul 251 al Tratatului CE, fostul Articol 189b) a fost introdusa prin Tratatul de la Maastricht. Ea permite Parlamentului European sa adopte instrumente legislative impreuna cu Consiliul de Ministri.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Contracte incheiate la bursa bazate pe activele suport (subiacente), precum cele referitoare la valori mobiliare, valute selective, marfuri negociabile la bursa etc.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
(CJCE) Curtea de Justitie este alcatuita din tot atatia judecatori cate state membre. In prezent sunt 25 de judecatori asistati de opt avocati generali care sunt numiti pe durata a sase ani cu acordul statelor membre. Curtea se poate reuni camere, in Marea Camera (treispezece judecatori) sau in plen.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Procedura de codecizie (Articolul 251 al Tratatului CE, fostul Articol 189b) a fost introdusa prin Tratatul de la Maastricht. Ea permite Parlamentului European sa adopte instrumente legislative impreuna cu Consiliul de Ministri.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Realizarea veniturilor bugetare si folosirea lor pentru acoperirea cheltuielilor aprobate de buget.
Prevazand pentru adoptarea in viitor a listelor comune ale tarilor sigure simpla consultare a Parlamentului European si nu procedura de codecizie, Consiliul depaseste cadrul competentelor care ii sunt conferite prin tratat in domeniul azilului.

La 1 decembrie 2005, Consiliul a adoptat o directiva privind standardele minime cu privire la procedurile din statele membre de acordare si retragere a statutului de refugiat. Potrivit prevederilor acestei directive, Consiliul, hotarand cu majoritate calificata la propunerea Comisiei si dupa consultarea Parlamentului European, adopta o lista comuna minimala a tarilor terte pe care statele membre le considera tari de origine sigure, precum si o lista comuna a tarilor terte europene sigure. Modificarea acestor doua liste se realizeaza de asemenea de catre Consiliu cu majoritate calificata dupa consultarea Parlamentului European.

Parlamentul European a introdus o actiune in anulare impotriva dispozitiilor din directiva care prevad o simpla consultare a acestei institutii. Intr-adevar, Parlamentul European considera ca aceste dispozitii ar fi trebuit sa prevada ca adoptarea listelor mentionate se realizeaza prin codecizie, procedura potrivit careia Parlamentul European intervine in calitate de colegiuitor. Potrivit Parlamentului European, Consiliul ar fi stabilit in mod nelegal, in cadrul unui act de drept derivat astfel cum este directiva, temeiuri juridice care permit acestei institutii sa adopte listele mentionate, creand astfel o "rezerva privind legiferarea".

Dimpotriva, Consiliul sustine ca recurgerea la temeiuri juridice derivate reprezinta o tehnica legislativa consacrata si ca nicio dispozitie din Tratatul CE nu interzice aceasta. Acesta invoca in plus caracterul sensibil al domeniului care necesita o reactie rapida si eficace la schimbari de situatie in tarile terte respective. In sfarsit, Consiliul considera ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute pentru trecerea la procedura de codecizie .

In esenta, Curtea este sesizata cu problema posibilitatii Consiliului de a prevedea in mod legal, in dispozitiile atacate, adoptarea si modificarea listelor tarilor sigure cu majoritate calificata la propunerea Comisiei si dupa consultarea Parlamentului European.

Curtea aminteste ca fiecare institutie actioneaza in limitele competentelor care ii sunt conferite prin tratat. Din aceasta perspectiva, procedura de adoptare a listelor instituite prin directiva este diferita de cea prevazuta prin tratat. Or, normele referitoare la formarea vointei institutiilor comunitare sunt stabilite de tratat si nu sunt nici la discretia statelor membre, nici a institutiilor insesi. A recunoaste unei institutii posibilitatea de a stabili temeiuri juridice derivate ar insemna sa i se atribuie o competenta legislativa care depaseste ceea ce este prevazut prin tratat, a aratat in continuare Curtea .

Prin urmare, inserand in directiva temeiuri juridice derivate, Consiliul a depasit cadrul competentelor care ii sunt conferite prin tratat. In aceste condisii, Curtea anuleaza dispozitiile atacate.

Curtea adauga ca, in ceea ce priveste adoptarea in viitor a listelor tarilor sigure, precum si a modificarilor acestora, Consiliul trebuie sa respecte procedurile instituite prin tratat. In aceasta privinsa, Curtea constata ca procedura de codecizie este aplicabila atat pentru adoptarea si modificarea listelor tarilor sigure pe cale legislativa, cat si pentru eventuala decizie de a proceda la aplicarea articolului 202 a treia liniuta CE, privind competentele de executare .


Citeşte mai multe despre:   



Comentează: CJCE transeaza in favoarea Parlamentului European disputa cu Consiliul privind codecizia in chestiunea procedurii de acordare a statutului de refugiat
Articole Juridice

Acoperirea prejudiciului moral si imbogatirea fara justa cauza. Criterii de acordare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Manevrarea echipamentului de catre persoane neautorizate. Lipsa instructajului SSM. Acordarea de daune morale salariatului
Sursa: Irina Maria Diculescu



Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 335/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 din Legea contenciosului administrativ
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

ICCJ: Situatia in care hotararea redactata de unul dintre membrii completului de recurs semnata pentru ceilalti membri de presedintele completului/ins
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 274/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 421 din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Legislaţie

Procedura privind acordarea de finantari din fondurile obtinute din aplicarea timbrului monumentelor istorice, din 12.09.2019
Publicata in Monitorul Oficial nr. 758 din 18.09.2019. ...

Metodologia privind organizarea si desfasurarea Probei interviului din cadrul Concursului de admitere la Institutul National al Magistraturii - 2019
Metodologia privind organizarea si desfasurarea interviului de admitere la Institutul National al M ...

Metodologie privind organizarea si desfasurarea testarii psihologice din cadrul Concursului de admitere la Institutul National al Magistraturii - 2019
Metodologia privind organizarea si desfasurarea testarii psihologice a fost elaborata in conformit ...