din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2021 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » M. Justitiei: Proiect de Lege privind statutul personalului de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea

M. Justitiei: Proiect de Lege privind statutul personalului de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea

  Publicat: 10 Mar 2011       3983 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ministerul Justitiei a lansat in dezbatere publica proiectul de Lege privind statutul personalului de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea.

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Persoana fizica sau juridica care garanteaza cu veniturile sau cu bunurile sale o obligatie a unui debitor fata de creditorul sau.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Constituţia Rom�niei - Intrare in vigoare: 31/10/2003
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

Proiectul de Lege urmareste consolidarea statutului profesiei de grefier, in scopul asigurarii premiselor pentru instituirea Ordinului Grefierilor din Romania - institutie de drept public, cu atributii exclusive de gestionare a carierei personalului de specialitate al instantelor judecatoresti si parchetelor de pe langa acestea, proiect ce urmeaza a fi realizat in termen de 3 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei Legi (art. 108 din Lege).
Necesitatea imbunatatirii criteriilor de recrutare, incadrare, salarizare, promovare, transformare a posturilor, evaluare, sanctionare, eliberare din functie precum si gestionarea unitara a carierei profesionale pentru personalul de specialitate al instantelor si parchetelor a impus raportarea grefierilor la un numar de 3 angajatori (Ministerul Justitiei, Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie), dat fiind ca numarul de angajatori existent in prezent (34) a generat un sistem rigid, inflexibil si inechitabil, inclusiv din perspectiva normelor care reglementeaza raporturile de munca ale personalului in discutie.
Noutatea majora a proiectului in cauza consta in infiintarea categoriei grefierului judiciar, care va avea competente administrative largite si, in acelasi timp, jurisdictionale in unele cauze judiciare in materie necontencioasa.
In acest fel, se asigura, deopotriva, indeplinirea unor obiective din cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare, legate de transferul de atributii de la judecatori la grefieri, cu rezultate in eficientizarea actului de justitie.
Proiectul de Lege introduce o institutie noua, managerul de instanta, in scopul de a transfera catre aceasta functie unele atributii administrative indeplinite de presedintele de instanta, care va putea sa-i delege acestuia inclusiv calitatea de ordonator de credite.
Nevoia de degrevare a Consiliului Superior al Magistraturii de atributiile secundare rolului sau constitutional, de garant al independentei Justitiei, impune transferul atributiilor specifice de administrare in privinta personalului de specialitate al instantelor si parchetelor catre Ministerul Justitiei, pana la infiintarea Ordinului Grefierilor din Romania, dupa un model european consacrat (ex: Consiliul Functionarilor Judiciari - Portugalia; Consiliul Personalului - Germania). In acest fel, Consiliul Superior al Magistraturii se va putea concentra, in mod deosebit, asupra indeplinirii atributiilor sale legale prevazute de Legea nr.317/2004, in acord cu rolul sau constitutional, prevazut de art.133-134 din Constitutia Romaniei.
Pe cale de consecinta, Scoala Nationala de Grefieri va reveni in coordonarea Ministerului Justitiei.
Proiectul de lege supus astazi dezbaterii publice este rezultatul eforturilor comune depuse in cadrul grupului de lucru constituit la nivelul Ministerului Justitiei, format cu precadere din reprezentanti ai profesiilor vizate, precum si din reprezentanti ai institutiilor interesate (Consiliul Superior al Magistraturii, Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Scoala Nationala de Grefieri).
Solutiile legislative, care consacra atributiile grefierului judiciar si cele ale grefierului de ancheta cuprinse in proiect, au fost elaborate inclusiv pe baza propunerilor formulate de catre conducerile instantelor si parchetelor, in urma unor consultari derulate la nivelul acestora.
Ministerul Justitiei isi exprima convingerea ca proiectul de lege privind statutul personalului de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea va face obiectul analizei la nivelul intregului sistem judiciar, inclusiv din perspectiva alinierii profesiei la standardele europene, cu toate avantajele specifice unei Justitii eficiente, rapide, capabila sa isi implineasca rolul de serviciu public .



Citeşte mai multe despre:    ICCJ    Ministerul Justitiei    Inalta Curte de Casatie si Justitie    Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie    Grefieri    Mecanismul de Cooperare si Verificare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

ICCJ: Termenul din Legea 50/1991 stabilit in procesul-verbal de constatare a contraventiei este unul de recomandare
01 Jul 2021 | 1760

ICCJ: Actele procedurale depuse prin fax sau email dupa terminarea programului instantei sunt depuse in termen
24 Jun 2020 | 2870

Aplicatia de �Dosar electronic� devine operationala si pentru Sectia de contencios administrativ si fiscal a ICCJ
06 Jun 2020 | 1685

ICCJ: Hotararea pronuntata in prima instanta in procesele si cererile care decurg din executarea contractelor administrative se ataca cu recurs
25 May 2020 | 1346

ICCJ: Titular unei intreprinderi individuale poate avea calitatea de functionar public
13 May 2020 | 2500

ICCJ: Veniturile la Fondul pentru mediu nu constituie obligatie fiscala
08 Apr 2020 | 1516



Articole Juridice

Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor?
Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila