``Aceasta propunere va contribui la accelerarea controlului la frontiere si va spori securitatea juridica a calatorilor si a politistilor de frontiera. Odata cu instituirea acestor noi norme, speram sa reducem neplacerile administrative pentru persoanele care calatoresc atat in interiorul UE, cat si inspre UE sau dinspre UE catre alte destinatii. Acest lucru va facilita viata cetatenilor nostri``, a afirmat Cecilia MalmstrA�m, comisarul pentru afaceri interne.
Schimbarile propuse vor spori claritatea regulamentului actual, raspunzand anumitor probleme practice care s-au ivit pe parcursul primilor ani de aplicare a Codului frontierelor Schengen. Propunerea se concentreaza asupra aspectelor de mai jos.
O mai buna cooperare intre UE si tarile terte: un cadru legislativ pentru acordurile bilaterale privind realizarea unor controale comune la frontiere in cadrul traficului rutier va consolida cooperarea la frontierele terestre dintre statele membre ale UE si tarile terte vecine. Valoarea adaugata practica a propunerilor este evidenta . De exemplu, in cazul in care sunt adoptate la timp, propunerile ar permite facilitarea trecerii frontierelor in timpul Campionatului European de Fotbal, care va fi organizat de Polonia si Ucraina in 2012.
Accelerarea controlului la frontiere: posibilitatea de a crea culoare separate pentru calatorii care nu au nevoie de o viza va oferi o flexibilitate sporita, in functie de nevoile practice.
Reducerea birocratiei inutile: povara administrativa care afecteaza cargourile intracomunitare, personalul de pe trenurile internationale si lucratorii in larg va fi mai usoara. De exemplu, operatorii de pe cargourile interne vor beneficia de absenta controalelor la frontierele interne, intocmai ca si operatorii de pe feriboturile interne, ceea ce nu se intampla in prezent.
Securitatea juridica sporita pentru calatori si pentru politistii de frontiera: conditiile de intrare pentru resortisantii tarilor terte vor fi precizate printr-o definire mai clara a metodei de calcul pentru ``perioadele de sedere care nu depasesc trei luni dintr-un total de sase luni``, precum si a duratei valabilitatii necesare in cazul documentelor de calatorie ale persoanelor care nu detin o viza.
O formare profesionala mai eficienta a politistilor de frontiera: pentru ca politistii de frontiera sa poata sesiza situatii care presupun anumite cazuri extrem de vulnerabile (de exemplu minori neinsotiti si victime ale traficului), li se va oferi o formare specializata in acest sens.
Codul frontierelor Schengen [Regulamentul (CE) nr. 562/2006] a intrat in vigoare la octombrie 2006. Acesta a instituit un cod comunitar care cuprinde standardele si procedurile privind trecerea frontierelor externe ale UE si reintroducerea controalelor la frontierele interne.
Dupa patru ani de aplicare practica, s-a conturat necesitatea de a aduce acestui cod o serie de modificari practice si tehnice. Cu toate acestea, principiile care stau la baza acestui sistem nu se vor schimba.
Modificarile propuse vor fi discutate in prezent la nivelul Consiliului si al Parlamentului European. Comisia spera ca propunerea sa va putea fi adoptata rapid.
Stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti 10 Nov 2015 | 1272
Politistii de investigare a fraudelor romani vor fi inzestrati cu mijloace de transport si echipamente tehnice noi 09 Oct 2014 | 1702
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 678 din 05.11.2013 06 Nov 2013 | 1388
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 364 din 19.06.2013 20 Jun 2013 | 1355
Sistemul de Informatii Schengen (SIS II) este acum operational 09 Apr 2013 | 1511
Agenda de lucru a sedintei CSAT din data de 3 aprilie 2013 02 Apr 2013 | 1737
Un membru de familie al unui cetatean al Uniunii care nu are cetatenia unui stat membru, dar care este titular al unui permis de sedere permanenta este scutit de obligatia de a obtine o viza pentru a intra pe teritoriul statelor membre Sursa: EuroAvocatura.ro
Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc Sursa: EuroAvocatura.ro
Aplicarea principiului ne bis in idem nu este contrara Cartei drepturilor fundamentale Sursa: EuroAvocatura.ro
Un stat membru al UE poate, fara a fi obligat, sa expulzeze un resortizant comunitar Sursa: EuroAvocatura.ro