din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1541 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Guvernul a aprobat Strategia nationala de rationalizare a spitalelor si a sistemului de sanatate pe perioada 2011-2012

Guvernul a aprobat Strategia nationala de rationalizare a spitalelor si a sistemului de sanatate pe perioada 2011-2012

  Publicat: 23 Mar 2011       2979 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Cseke Attila-Zolt�n - membru al Parlamentului Romaniei.
�Strategia prevede, in principal, masuri pentru reorganizarea sistemului spitalicesc, finantare mai sustenabila, remodelarea cererii de servicii medicale, eficientizarea sistemului de asigurari sociale de sanatate si o strategie coordonata pe resurse umane�, a detaliat ministrul Atilla Cseke .

Grupare a diferitelor pozitii din nomenclatorul marfurilor, in grupe sau clase dupa anumite criterii (caracteristici).
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Legea 10 din 2001. Entitatea cu personalitate juridica care exercita, in numele statului, dreptul de proprietate publica/privata cu privire la un bun ce face obiectul legii (minister, primarie, prefectura sau orice alta institutie publica)
Categorie principala de clasificare a conturilor in cadrul planului de conturi general.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Cseke Attila-Zolt�n - membru al Parlamentului Romaniei.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Costurile irecuperabile sunt costuri fixe care au fost, deja, angajate si nu pot fi recuperate. Aceste costuri sunt legate de activitati care cer active specializate, ce nu pot fi, cu usurinta, alocate altor utilizari.
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
(Tax bracket) Categoria in care se incadreaza venitul obtinut de o persoana fizica ce trebuie impozitat.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Cseke Attila-Zolt�n - membru al Parlamentului Romaniei.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
( lat. expertus, de la experior "incerc, dovedesc"). Mijloc de proba, prevazut in sectiunea X, cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala si in diferite legi speciale, consta in rezolvarea unor probleme de stricta specialitate de catre persoane care poseda cunostinte profunde intr-un domneiu dat.
Cseke Attila-Zolt�n - membru al Parlamentului Romaniei.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Puterile publice existente in stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cseke Attila-Zolt�n - membru al Parlamentului Romaniei.
Cseke Attila-Zolt�n - membru al Parlamentului Romaniei.

Astfel, un domeniu important se refera la clasificarea spitalelor, proces demarat anul trecut de Ministerul Sanatatii. Ordinul ministrului Sanatatii privind clasificarea spitalelor este in vigoare, iar metodologia de clasificare a spitalelor se afla in dezbatere publica, fiind publicata pe site-ul Ministerului Sanatatii. Atilla Cseke a precizat ca metodologia urmeaza a fi publicata in Monitorul Oficial pana la 1 aprilie, urmand ca toate unitatile sanitare publice sa intre intr-un proces de clasificare care se va desfasura intr-un termen de maxim 30 de zile .


``Fiecare unitate sanitara va trebui sa faca o auto-evaluare care sa fie verificata de catre Directia de sanatate publica si trimisa Ministerului Sanatatii, care, in urma verificarii, va da un ordin de clasificare sau va cere date suplimentare`` a afirmat ministrul Sanatatii.



Strategia prevede cinci clase importante de nivel de spitale. Clasa I este clasa de competenta foarte inalta care, practic, corespunde profilului unui spital regional de urgenta. ``Astazi, in Romania, nu exista niciun spital care sa se incadreze la clasa I de competenta foarte inalta. Sunt 18 specialitati care ar trebui sa se regaseasca intr-un spital de clasa I`` a explicat ministrul Cseke . Clasa II se refera la un spital cu competenta inalta care deserveste judetul si judetele limitrofe pentru afectiuni cu grad mare de complexitate, clasa III - competenta medie care deserveste pe raza judetului si, prin exceptie, judete limitrofe, clasa IV - competenta bazala pe raza care deserveste unitatea administrativ-teritoriala limitata pentru afectiuni cu grad mic de complexitate, iar clasa V - competenta limitata pentru boli cronice sau servicii medicale intr-o singura specialitate.
Strategia stabileste si elaborarea unui plan national privind spitalele si a unui plan regional si local privind sistemul spitalicesc, care va decurge in urma clasificarii spitalelor.
De asemenea, se prevede informatizarea sistemului si introducerea cardului de sanatate. ``Nu exista costuri suplimentare pentru asigurat fata de acel cost pe care noi l-am anuntat, si care va fi in jurul valorii de 2 euro, nicio declaratie notariala in plus la eliberarea cardului de sanatate si nicio alta categorie de cheltuiala pentru o eventuala analiza medicala`` a precizat ministrul Sanatatii.



O alta masura cuprinsa in Strategie se refera la elaborarea planului national de resurse umane in sistemul serviciilor de sanatate publica in Romania. ``Va dau un singur exemplu: astazi sunt 11.000 de medici de familie in sistemul sanitar romanesc si in pregatire, in perioada de rezidentiat, mai avem 4.800. Este exclus ca acesti 4.800 sa poata intra in sistemul retelei asistentei medicale primare, pentru ca nu a existat o strategie, un plan de resurse umane, referitor la ce domenii dorim sa dezvoltam`` a explicat Atilla Cseke . Astfel, anul trecut numarul de rezidenti pe medicina de familie a fost scazut la jumatate, deoarece acest segment este aproape in totalitate acoperit si nu mai e nevoie pe acest domeniu de specialitate.
Strategia nationala de rationalizare a spitalelor si a sistemului de sanatate cuprinde si crearea unui fond national de reechilibrare a bugetelor spitalelor, care va avea ca principale criterii clasificarea spitalelor si principiul "banii urmeaza pacientul".
De asemenea, se prevede incurajarea, prin mecanisme financiare, a participarii asiguratorilor privati in sistemul asigurarilor de sanatate, dar si introducerea pachetului minimal de servicii medicale, cu expertiza Bancii Mondiale. ``In completarea acestui pachet minim de servicii medicale, asiguratii vor putea accesa asigurarile private de sanatate si ne propunem sa creasca numarul de asigurari private in sistem`` a subliniat ministrul Cseke .
In ceea ce priveste procesul de acreditare a spitalelor, ministrul Sanatatii a declarat ca termenul pana la care acestea pot depune cereri pentru obtinerea acreditarii nu va mai fi prelungit. ``Spitalul care nu face cerere de acreditare va pierde dreptul de a i se aloca fonduri publice.Procedura de clasificare are un termen clar si ferm prevazut. Mesajul catre managerii de spitale si catre autoritatile locale este sa ia in serios acel termen. Mai sunt 3 luni de zile si ii rog sa depuna aceea documentatie pentru acreditare`` a declarat Atilla Cseke .



De asemenea, ministrul Sanatatii a mai afirmat ca finantarea sistemului spitalicesc trebuie regandita, avand in vedere si faptul ca se preconizeaza intrarea in vigoare a directivei europene care liberalizeaza serviciile de sanatate in statele membre ale UE. ``Un cetatean roman va putea accesa servicii medicale in orice stat membru, respectand anumite conditii, iar statul roman va fi obligat sa deconteze acele servicii medicale. Masurile de reorganizare a retelei spitalicesti vin exact in scopul de a ne crea o retea mai eficienta, dar este si un mesaj catre cei care lucreaza in acest domeniu: personalul medical va trebui sa-si schimbe mentalitatea, pentru ca va exista pericolul de a ne pierde pacientii`` a mai afirmat ministrul Cseke .



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Sanatatii    Spitale    Reorganizare    Rationalizare    Resurse umane

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii
15 Mar 2021 | 1210

Ministerul Finantelor Publice si institutiile din subordine au demarat o verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic
12 Jul 2020 | 1440

25 milioane lei pentru finantarea unor proiecte de cercetare privind limitarea extinderii si combaterea epidemiei de SARS-COV-2
28 Mar 2020 | 1104

Activitatea de revizuire medicala a pensionarilor de invaliditate va fi suspendata incepand cu data de 16.03.2020
18 Mar 2020 | 808

Masuri privind suspendarea cursurilor din toate unitatile de invatamant preuniversitar
11 Mar 2020 | 1193

Recomandari catre angajatori in scopul prevenirii raspandirii infectarii cu coronavirus
11 Mar 2020 | 2601



Articole Juridice

Dreptul cetatenilor UE inactivi din punct de vedere economic de a fi afiliati la sistemul public de asigurari de sanatate al statului membru gazda
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Conditiile legale necesare functionarii cluburilor si localurilor (constructii aglomerate)
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Riscul persoanelor care comercializeaza produse expirate sau fara documente
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Jurisprudenţă

Indemnizatie de concediu de odihna. Stabilirea prin luarea in considerare a sporului pentru conditii deosebite de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 254/14.07.2020

Dreptul la concediu de odihna in cazul cumulului de contracte de munca ale aceluiasi salariat. Principiul nediscriminarii in cazul salariatilor angajati cu fractiune de norma
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 640/11.10.2018

Competenta este atrasa de obiect, iar nu de catre partile atrase in proces de catre reclamant sau de catre natura drepturilor care se pot naste ulterior in patrimoniul reclamantului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 14 din data de 10 ianuarie 2020

In cazul in care paguba a fost produsa de mai multi salariati este necesara chemarea in judecata a tuturor angajatilor responsabili de producerea prejudiciului produs
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti- Decizia civila nr. 2469 din data de 07 Mai 2019