Cadrele juridice nationale variaza enorm de la un stat membru al UE la altul, impunand norme diferite in ceea ce priveste acordarea licentelor, serviciile online conexe, platile, obiectivele de interes public si combaterea fraudei. Pentru a se asigura certitudinea juridica si protejarea eficace a cetatenilor UE in raport cu aceste servicii transfrontaliere aflate in expansiune rapida, este important sa se evalueze posibilitatea coexistentei diferitelor modele in cadrul pietei interne. Prin urmare, obiectivul principal al consultarii lansate sub forma unei Carti verzi este de a obtine o imagine de ansamblu obiectiva a situatiei existente pe piata jocurilor de noroc online din UE si a diferitelor modele normative nationale. Comisia invita partile interesate sa-si exprime opiniile si doreste sa colecteze informatii detaliate cu privire la aspecte strategice importante, cum ar fi organizarea serviciilor de jocuri de noroc online si aplicarea legislatiei in vigoare, protectia consumatorilor si alte provocari relevante cu care se confrunta politicile publice, precum si comunicatiile comerciale si serviciile de plati. Pe baza contributiilor primite in cadrul consultarii, care pot fi trimise pana la 31 iulie 2011, se va putea stabili daca este necesar sa se adopte, si sub ce forma, masuri in acest domeniu la nivelul UE. In completarea acestei consultari, vor fi organizate ateliere de lucru pe teme specifice, la care vor participa experti in domeniu .
Michel Barnier, Comisarul pentru piata interna si servicii, a declarat: ``Prin aceasta Carte verde, am lansat o consultare ambitioasa, fara a avea idei preconcepute cu privire la eventualele urmari. Piata jocurilor de noroc online din UE continua sa creasca cu rapiditate si genereaza venituri substantiale, canalizate uneori in scopuri nobile. Expansiunea acestui sector trebuie sa mearga mana in mana cu vointa de a ne proteja cetatenii, in special minorii, si de a garanta ca oferta de servicii de acest gen din UE este fiabila si bine reglementata. Cartea verde raspunde apelului lansat de Parlamentul European si de statele membre, care ne invita sa abordam impreuna aceste chestiuni . Consultarea nu vizeaza liberalizarea pietei, ci garantarea faptului ca piata serviciilor de jocuri de noroc online din UE este bine reglementata pentru toata lumea.``
La ce se refera consultarea publica?
Oferta de servicii de jocuri de noroc online din UE ridica nu doar probleme sociale si de ordine publica, ci si probleme de ordin normativ si tehnic. Principalele aspecte strategice ale consultarii sunt urmatoarele:
1. Definirea si organizarea serviciilor de jocuri de noroc online: Cartea verde solicita opinii privind principalele avantaje si/sau dificultati care rezulta din coexistenta, in UE, a unor sisteme si practici nationale diferite in ceea ce priveste acordarea licentelor pentru serviciile de jocuri de noroc online.
2. Servicii conexe prestate si/sau utilizate de furnizorii de servicii de jocuri de noroc online: Cartea verde solicita opinii privind normele si practicile in materie de comunicare comerciala si de identificare a clientilor online, precum si reglementarile aplicabile sistemelor de plati pentru serviciile de jocuri de noroc online si conturilor jucatorilor.
3. Obiective de interes public:
Aceasta parte a consultarii este axata pe trei obiective care pot fi mai mult sau mai putin valabile pentru statele membre, din perspectiva politicilor lor nationale in domeniul jocurilor de noroc online.
Protectia consumatorilor: consultarea vizeaza colectarea de informatii cu privire la jocul de noroc patologic si la dependenta, precum si la masurile luate pentru a proteja jucatorii si pentru a preveni sau limita aceste probleme. Un alt aspect esential este modalitatea de a asigura protectia minorilor si a altor grupuri vulnerabile. Aspectele abordate sunt legate de promovarea si de comercializarea jocurilor de noroc online si de sistemele existente de identificare a clientilor, atat in momentul deschiderii unui cont, cat si in momentul efectuarii platilor.
Ordinea publica: Cartea verde solicita opinii privind cele mai bune practici de a depista si de a preveni frauda, spalarea de bani si alte infractiuni .
Finantarea activitatilor si evenimentelor de binefacere si a celor de interes public: Consultarea abordeaza diferitele sisteme de canalizare a veniturilor in activitati de interes public si mecanismele de redistribuire a veniturilor realizate de serviciile publice si private de jocuri de noroc online in beneficiul societatii, de exemplu, pentru arta, educatie sau sport .
4. Aplicarea legislatiei:
In UE exista o piata importanta de servicii ilegale de jocuri de noroc online. Se estimeaza ca, pentru fiecare site web de jocuri de noroc online autorizat din lume, exista cel putin cinci site-uri de poker sau de pariuri sportive online neautorizate. O piata ilegala transfrontaliera este accesibila in prezent consumatorilor; cauzele sunt fie toleranta de facto, fie lipsa aplicarii eficace a legislatiei. De aceea, scopul consultarii este de a evalua sistemele actuale de aplicare a legislatiei si cooperarea dintre statele membre, precum si de a colecta informatii obiective cu privire la eficienta sistemelor de blocare existente (cum ar fi blocarea platilor sau filtrarea numelor de domeniu).
Care sunt urmatoarele etape?
Ultima zi de trimitere a raspunsurilor la Cartea verde este 31 iulie 2011. Informatiile si datele primite la sfarsitul acestei proceduri vor fi evaluate in detaliu de Comisie in vederea stabilirii masurilor subsecvente.
In prezent, serviciile de jocuri de noroc online sunt furnizate si utilizate pe scara larga in UE, iar importanta economica a sectorului este in crestere. In 2008, serviciile de agest gen au inregistrat venituri anuale de peste 6 miliarde de euro, ceea ce reprezinta 7,5% din intreaga piata a jocurilor de noroc. Este segmentul cu cresterea cea mai rapida de pe piata jocurilor de noroc. In 2008 se estima ca volumul sau se va dubla in urmatorii cinci ani.
In acelasi timp, reglementarile aplicabile jocurilor de noroc difera de la un stat membru la altul. In timp ce unele state membre restrictioneaza sau chiar interzic anumite jocuri, altele practica o deschidere mai mare a pietelor reglementate. De asemenea, o serie de state membre si-au revizuit recent, sau sunt pe cale sa revizuiasca, legislatia in domeniul jocurilor de noroc online.
MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc 17 Jun 2020 | 1423
CNPP supenda activitatea de eliberare a biletelor de tratament balnear 18 Mar 2020 | 791
Noul calendar al introducerii caselor de marcat echipate cu jurnal electronic 31 Aug 2017 | 1541
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 841 din 18.11.2014 24 Nov 2014 | 1111
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 817 din 10.11.2014 12 Nov 2014 | 1344
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 790 din 30.10.2014 04 Nov 2014 | 977
Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Legislatia maghiara care interzice exploatarea jocurilor de tip slot machine in afara cazinourilor poate fi contrara principiului liberei prestari a serviciilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Publicitatea pentru cazinouri din strainatate poate fi interzisa in anumite conditii Sursa: EuroAvocatura.ro
Cine este obligat sa utilizeze casa de marcat fiscala? Sursa: EuroAvocatura.ro
Pentru existenta unei abateri disciplinare este necesar ca fapta savarsita de salariat sa se rasfranga asupra procesului muncii Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 134/2020
Primirea la locul de munca fara incheierea contractului individual de munca. Sanctionarea angajatorului Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita, Sectia a II-a Civila de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 243 din 16.03.2016
Primirea la munca a unei persoane fara incheierea unui contract individual de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Mehediniti, Sectia a II-a Civila Contencios Administrativ si Fiscal, Decizia nr. 243 din data de 16.03.2016
Actiune in anularea inregistrarii marcii pentru rea-credinta. Criterii de analiza Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 652 din 22 martie 2016