din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2291 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » CE a solicitat in scris informatii de la 16 state membre cu privire la implementarea Directivei serviciilor mass-media audiovizuale (SMAV)

CE a solicitat in scris informatii de la 16 state membre cu privire la implementarea Directivei serviciilor mass-media audiovizuale (SMAV)

  Publicat: 29 Mar 2011       1966 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Comisia a cerut statelor membre sa raspunda in termen de 10 saptamani. Scrisorile de documentare sunt doar o parte din eforturile depuse de Comisie pentru a se asigura ca toate statele membre au implementat in mod corect toate aspectele directivei SMAV in legislatia nationala din domeniul mass-media.

In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Competenta de a judeca a instantelor judecatoresti sau a organelor care au competenta de a judeca pricini de aceeasi categorie.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Programele de aplicatie sunt acele programe care transforma calculatorul intr-un instrument pentru efectuarea unui anumit tip de lucrari si/sau rezolvarea unor probleme specifice.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.

Aspectele care se doresc clarificate variaza de la un stat membru la altul, iar solicitarea informatiilor respective nu inseamna ca directiva nu a fost implementata in mod corect de catre statele membre, ci pur si simplu, in acest stadiu, Comisia mai are cateva intrebari cu privire la implementarea directivei de catre acestea.


Directiva SMAV asigura conditiile de piata unica si securitate juridica pentru industria TV si audiovizuala a Europei, creand conditii de concurenta echitabile la nivel international atat pentru serviciile de radiodifuziune, cat si pentru cele la cerere, pastrand in acelasi timp diversitatea culturala, protejand copiii si consumatorii, asigurand pluralismul mijloacelor de comunicare in masa si luptand impotriva urii rasiale si religioase. Directiva se bazeaza pe principiul ``tarii de origine``, care impune ca furnizorii de servicii audiovizuale de comunicare in masa sa se supuna doar reglementarilor din tara de origine, si nu celor din tara de destinatie, cu exceptia circumstantelor, foarte limitate, stabilite la articolul 3 din Directiva SMAV (de exemplu, incitarea la ura). Statele membre ale UE au fost de acord sa implementeze directiva SMAV in legislatia nationala pana la 19 decembrie 2009.


Comisia a incheiat analiza preliminara a masurilor de implementare a directivei SMAV in legislatia nationala notificate de catre 16 state membre: Belgia, Bulgaria, Republica Ceha, Danemarca, Finlanda, Franta, Grecia, Irlanda, Italia, Malta, Tarile de Jos, Romania, Spania, Suedia, Slovacia si Regatul Unit. In baza analizei preliminare, Comisia trimite scrisori de documentare pentru a verifica mai indeaproape daca si cum au fost implementate diferite aspecte, cum ar fi normele privind tara de origine, pozitionarea de produse, incitarea la ura si protectia minorilor. Trei state membre, Polonia, Portugalia si Slovenia, nu au comunicat pana acum Comisiei masurile de implementare a directivei SMAV in legislatiile nationale si, in momentul de fata, fac obiectul unei proceduri in constatarea incalcarii dreptului comunitar. Actualmente, Comisia analizeaza masurile comunicate de catre restul statelor membre (Austria, Cipru, Estonia, Germania, Ungaria, Luxembourg, Lituania si Letonia), existand posibilitatea trimiterii unei alte serii de scrisori in al doilea trimestru al anului 2011.


Care sunt aspectele abordate in intrebarile trimise catre statele membre?


Urmatoarele aspecte privitoare la implementarea directivei au fost abordate in cererile de clarificare :




  • principiul ``tarii de origine`` si probleme de jurisdictie in ceea ce priveste serviciile audiovizuale;




  • comunicatiile comerciale audiovizuale (inclusiv pozitionarea de produse, reclamele TV prin sponsorizari si teleshoppingul);




  • obligatiile de baza impuse de directiva (cum ar fi cerintele de identificare, normele privind incitarea la ura si accesibilitatea, obligatiile de a asigura transmisii echilibrate, inregistrarea serviciilor efectuate la cerere);




  • dreptul la replica (orice persoana ale carei interese legitime au fost lezate printr-o afirmatie incorecta facuta in cadrul unui program de televiziune trebuie sa beneficieze de dreptul la replica sau de despagubiri echivalente);




  • protectia minorilor;




  • promovarea operelor europene;




  • difuzarea gratuita prin televiziunea cu acces liber a evenimentelor de o importanta majora si a rezumatelor de stiri;




  • cooperarea intre autoritatile de reglementare.




Directiva ``Televiziune fara frontiere``, in forma sa initiala, a fost adoptata in 1989 si modificata pentru prima data in 1997. In decembrie 2007, s-a adoptat o directiva de modificare. La 10 martie 2010, dispozitiile directivei initiale ``Televiziune fara frontiere`` au fost cumulate cu dispozitiile directivelor de modificare pentru a forma versiunea codificata si redenumita ``Directiva serviciilor mass-media audiovizuale``.



Citeşte mai multe despre:    Directiva SMAV    Televiziune    Mass-media    Comisia Europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

SRJ MediaSind: TVR impune o procedura ilegala si imorala pentru a concedia angajatii incomozi
11 Mar 2020 | 1106

28 ianuarie - Ziua Europeana a Protectiei Datelor
23 Jan 2020 | 1465

Camera Consultantilor Fiscali a publicat data si tematica pentru sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2019
10 Sep 2019 | 1120

CNA a publicat regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei
08 Sep 2019 | 768

Ministerul Afacerilor Externe a publicat Programul de cooperare in domeniile educatiei, culturii, turismului si mass-mediei intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Hasemit al Iordaniei
03 Sep 2019 | 637

Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 24 iulie 2019
24 Jul 2019 | 903



Articole Juridice

GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Conditiile in care o perioada de garda in regim de permanenta constituie in integralitatea sa timp de lucru
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Dreptul la viata privata pe retelele de socializare, intre victima si iresponsabil
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Toate temeiurile de nevalabilitate a unei decizii de concediere trebuie formulate prin contestatie, neputand fi completate ulterior, chiar si pentru motive de neconstitutionalitate a legii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 20 ianuarie 2017

Concediere colectiva. Evaluarea performantelor salariatiilor. Criteriile privind stabilirea ordinii de concediere a salariatilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1387 din 17.03.2016

Contract de furnizare a serviciilor de televiziune prin cablu. Raspundere civila contractuala
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Decizie nr. 322/07.03.2011 din data 07.03.2011

Audiovizual. Emisiune de televiziune. Publicitate mascata. Decizie de sanctionare. Conditii de legalitate.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 4176 din 19 noiembrie 2008