Aspectele care se doresc clarificate variaza de la un stat membru la altul, iar solicitarea informatiilor respective nu inseamna ca directiva nu a fost implementata in mod corect de catre statele membre, ci pur si simplu, in acest stadiu, Comisia mai are cateva intrebari cu privire la implementarea directivei de catre acestea.
Directiva SMAV asigura conditiile de piata unica si securitate juridica pentru industria TV si audiovizuala a Europei, creand conditii de concurenta echitabile la nivel international atat pentru serviciile de radiodifuziune, cat si pentru cele la cerere, pastrand in acelasi timp diversitatea culturala, protejand copiii si consumatorii, asigurand pluralismul mijloacelor de comunicare in masa si luptand impotriva urii rasiale si religioase. Directiva se bazeaza pe principiul ``tarii de origine``, care impune ca furnizorii de servicii audiovizuale de comunicare in masa sa se supuna doar reglementarilor din tara de origine, si nu celor din tara de destinatie, cu exceptia circumstantelor, foarte limitate, stabilite la articolul 3 din Directiva SMAV (de exemplu, incitarea la ura). Statele membre ale UE au fost de acord sa implementeze directiva SMAV in legislatia nationala pana la 19 decembrie 2009.
Comisia a incheiat analiza preliminara a masurilor de implementare a directivei SMAV in legislatia nationala notificate de catre 16 state membre: Belgia, Bulgaria, Republica Ceha, Danemarca, Finlanda, Franta, Grecia, Irlanda, Italia, Malta, Tarile de Jos, Romania, Spania, Suedia, Slovacia si Regatul Unit. In baza analizei preliminare, Comisia trimite scrisori de documentare pentru a verifica mai indeaproape daca si cum au fost implementate diferite aspecte, cum ar fi normele privind tara de origine, pozitionarea de produse, incitarea la ura si protectia minorilor. Trei state membre, Polonia, Portugalia si Slovenia, nu au comunicat pana acum Comisiei masurile de implementare a directivei SMAV in legislatiile nationale si, in momentul de fata, fac obiectul unei proceduri in constatarea incalcarii dreptului comunitar. Actualmente, Comisia analizeaza masurile comunicate de catre restul statelor membre (Austria, Cipru, Estonia, Germania, Ungaria, Luxembourg, Lituania si Letonia), existand posibilitatea trimiterii unei alte serii de scrisori in al doilea trimestru al anului 2011.
Care sunt aspectele abordate in intrebarile trimise catre statele membre?
Urmatoarele aspecte privitoare la implementarea directivei au fost abordate in cererile de clarificare :
principiul ``tarii de origine`` si probleme de jurisdictie in ceea ce priveste serviciile audiovizuale;
comunicatiile comerciale audiovizuale (inclusiv pozitionarea de produse, reclamele TV prin sponsorizari si teleshoppingul);
obligatiile de baza impuse de directiva (cum ar fi cerintele de identificare, normele privind incitarea la ura si accesibilitatea, obligatiile de a asigura transmisii echilibrate, inregistrarea serviciilor efectuate la cerere);
dreptul la replica (orice persoana ale carei interese legitime au fost lezate printr-o afirmatie incorecta facuta in cadrul unui program de televiziune trebuie sa beneficieze de dreptul la replica sau de despagubiri echivalente);
protectia minorilor;
promovarea operelor europene;
difuzarea gratuita prin televiziunea cu acces liber a evenimentelor de o importanta majora si a rezumatelor de stiri;
cooperarea intre autoritatile de reglementare.
Directiva ``Televiziune fara frontiere``, in forma sa initiala, a fost adoptata in 1989 si modificata pentru prima data in 1997. In decembrie 2007, s-a adoptat o directiva de modificare. La 10 martie 2010, dispozitiile directivei initiale ``Televiziune fara frontiere`` au fost cumulate cu dispozitiile directivelor de modificare pentru a forma versiunea codificata si redenumita ``Directiva serviciilor mass-media audiovizuale``.
SRJ MediaSind: TVR impune o procedura ilegala si imorala pentru a concedia angajatii incomozi 11 Mar 2020 | 1106
28 ianuarie - Ziua Europeana a Protectiei Datelor 23 Jan 2020 | 1465
Camera Consultantilor Fiscali a publicat data si tematica pentru sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2019 10 Sep 2019 | 1120
CNA a publicat regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea Presedintelui Romaniei 08 Sep 2019 | 768
Ministerul Afacerilor Externe a publicat Programul de cooperare in domeniile educatiei, culturii, turismului si mass-mediei intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Hasemit al Iordaniei 03 Sep 2019 | 637
Proiectele de acte normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 24 iulie 2019 24 Jul 2019 | 903
GDPR: Montarea unor camere video in perimetrul apartamentului proprietate personala Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Conditiile in care o perioada de garda in regim de permanenta constituie in integralitatea sa timp de lucru Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Dreptul la viata privata pe retelele de socializare, intre victima si iresponsabil Sursa: Irina Maria Diculescu
Toate temeiurile de nevalabilitate a unei decizii de concediere trebuie formulate prin contestatie, neputand fi completate ulterior, chiar si pentru motive de neconstitutionalitate a legii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 20 ianuarie 2017
Concediere colectiva. Evaluarea performantelor salariatiilor. Criteriile privind stabilirea ordinii de concediere a salariatilor Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1387 din 17.03.2016
Contract de furnizare a serviciilor de televiziune prin cablu. Raspundere civila contractuala Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Decizie nr. 322/07.03.2011 din data 07.03.2011
Audiovizual. Emisiune de televiziune. Publicitate mascata. Decizie de sanctionare. Conditii de legalitate. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 4176 din 19 noiembrie 2008