Partea romana doreste sa sublinieze faptul ca alegatiile oficialului olandez, conform carora accesul lucratorilor romani pe piata fortei de munca olandeze ar contribui la cresterea somajului in Olanda nu se pot sustine, dat fiind faptul ca, pentru a putea lucra in Olanda, un cetatean roman are nevoie de un permis de munca, ceea ce implica obtinerea acceptului prealabil al unui angajator olandez.
Totodata, Ministerul Afacerilor Externe considera ca libera circulatie a lucratorilor nu creeaza turbulente pe pietele fortei de munca, ci, dimpotriva, contribuie la cresterea economica a statelor membre care si-au deschis piata muncii.
In context, partea romana reaminteste faptul ca libera circulatie a fortei de munca reprezinta un principiu fundamental al Pietei Unice, garantat prin tratatele Uniunii Europene, iar cetatenii romani, in calitate de cetateni europeni, trebuie sa se bucure de acest drept in toate statele membre cat mai curand posibil.
Partea romana isi exprima disponibilitatea de a coopera cu partea olandeza in vederea identificarii celor mai bune solutii, in interesul ambelor parti.
Ministerul Afacerilor Externe va intreprinde demersurile necesare pentru clarificarea aspectelor semnalate.
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1390
[CUM A FOST] UpDate Work (II): Modificarea si adaptarea relatiilor de munca. Contractul on-call, contractul job-sharing, Kurzarbeit Romania 15 Apr 2020 | 3227
Aplicatia mobila denumita �Inspectia Muncii� - instrument de lucru util angajatorilor care folosesc zilieri in activitatea pe care o desfasoara 26 Dec 2019 | 1668
In 2020 vor fi admisi 30.000 de lucratori straini pe piata fortei de munca din Romania 26 Dec 2019 | 1133
Ministerul Afacerilor Externe a publicat Programul de cooperare in domeniile educatiei, culturii, turismului si mass-mediei intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Hasemit al Iordaniei 03 Sep 2019 | 627
Ministerul Muncii a propus un proiect de Ordonanta privind o retea europeana de ocupare a fortei de munca 23 Jul 2019 | 1032
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Agentul de munca temporara trebuie sa realizeze o parte semnificativa a activitatilor sale de punere la dispozitie de lucratori temporari in statul unde este inregistrat Sursa: EuroAvocatura.ro
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV) Sursa: Irina Maria Diculescu
Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Hotararea in Cauza D.M.D. impotriva Romaniei, din 03.10.2017 Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului. Libertatea de apreciere a angajatorului asupra oportunitatii mentinerii unui post Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1977 din 15.04.2016
Act emis de seful unei misiuni civile a Uniunii Europene. Lipsa caracterului de act administrativ Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 84 din 22 ianuarie 2016