din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2287 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » MINUTA sedintei pentru dezbaterea publica a proiectului de Lege a asistentei sociale din data de 4 aprilie 2011

MINUTA sedintei pentru dezbaterea publica a proiectului de Lege a asistentei sociale din data de 4 aprilie 2011

  Publicat: 14 Apr 2011       3485 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
In data de 4 aprilie 2011, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale a organizat la solicitarea societatii civile sedinta pentru dezbaterea publica a proiectului de Lege a Asistentei Sociale, cu urmatoarea ordine de zi:

Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Incluziunea sociala se refera la asigurarea accesului persoanelor defavorizate la locuri de munca si integrarea lor in societate.
(Near money) (1) Instrumente financiare echivalente cu numerarul sau alte active care pot fi convertite cu usurinta in numerar fara a inregistra nici o pierdere, cum ar fi instrumentele financiare de credit guvernamentale si titlurile de participare la fondurile de piata monetara.
Persoane care iau parte la savarsirea unei infractiuni ,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Institutii, piete si infrastructuri ce interactioneaza in mod complex
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Termen generic pentru afectari/deficiente, limitari de activitate si restrictii de participare,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Asociatii si fundatii, filiale ale fundatiilor internationale recunoscute in conformitate cu legislatia in vigoare,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen generic pentru afectari/deficiente, limitari de activitate si restrictii de participare,
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.

* prezentarea proiectului de act normativ;
* prezentarea si discutarea observatiilor si propunerilor referitoare la proiectul de act normativ.

La intalnire au participat:
a) reprezentanti ai Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, respectiv:
- dl. Nicolae Ivaschescu, secretar de stat coordonator al activitatii de asistenta sociala,
- d-na Lacramioara Corches, director general al directiei generale asistenta sociala,
- d-na Elena Tudor, director general al directiei generale pentru protectia copilului,
- d-na Carmen Manu, director al directiei servicii sociale si incluziune sociala,
- d-na Mihaela Grecu, director al directiei politici asistenta sociala
b) reprezentanti ai societatii civile - institutii publice, organizatii civice si persoane interesate - reprezentate conform Listei participantilor (anexa).
De asemenea, la dezbatere au fost prezenti si reprezentanti ai mass-media.

Scopul intalnirii l-a constituit informarea societatii civile si transmiterea mesajului de reforma a asistentei sociale prevazut de proiectul de lege supus dezbaterii

In deschiderea sedintei, dl. Secretar de stat Nicolae Ivaschescu le-a multumit participantilor pentru prezenta la dezbaterea publica a proiectului de Lege a asistentei sociale si a precizat ca acest act normativ se subscrie politicii actuale de modernizare a statului si urmareste crearea unui sistem de asistenta sociala sustenabil, echilibrat, bazat pe principiile justitiei sociale, care promoveaza incluziunea sociala prin masuri active .

Dl. Secretar de stat a sugerat ca procedura de dezbatere prezentarea proiectului de act normativ, urmata de interventii cu eventuale observatii si propuneri la acesta, procedura acceptata de participanti .
Proiectul de act normativ si noutatile aduse de acesta au fost prezentate participantilor de d-na director general Lacramioara Corches.
In discutii s-a mentionat faptul ca reglementarile cuprinse in actul normativ vor conduce la o coordonare mai buna a actiunii sociale prin corelarea sensibila intre acordarea transferurilor financiare si a serviciilor sociale disponibile, bazate pe exemplele si experienta similara din celelalte state membre ale Uniunii Europene.

Dupa prezentarea proiectului de lege, a urmat interventia participantilor, astfel:

Dl. Eduard Petrescu - Fundatia Alaturi de voi Romania - a solicitat precizarea filozofiei legii, precizand ca in Strategia privind reforma in domeniul asistentei sociale 2011-2013 majoritatea obiectivelor sunt de reducere a costurilor. De asemenea a precizat ca ar trebui sa existe o corelare intre legile din domeniul asistentei sociale cu cele care privesc economia sociala.
Dl. Secretar de stat a precizat ca una dintre prioritati este aceea de a cheltui eficient banii statului, mai ales pentru masuri de activizare socio-profesionala, iar reducerea de costuri nu inseamna restrangerea drepturilor ci acordarea lor corecta prin reducerea erorii, fraudei si coruptiei din sistem .
D-na Ionica Tarau - Fundatia 1 iunie 2001 Bacau - a precizat ca ar trebui sa fie reglementate complet masurile referitoare la persoanele cu handicap, in special cele care privesc protectia acestora in procesul de trecere de la copil la adult. Ar trebui pus un accent mai mare pe masurile de recuperare.
D-na Justina Radu - Consiliul National al Dizabilitatii din Romania - a apreciat proiectul de act normativ si, avand in vedere categoria de persoane carora se adreseaza organizatia reprezentata, a precizat ca se asteapta cat mai curand modificarea Legii nr.448/2006, oferind sprijin pentru elaborarea modificarilor.
D-na Cecilia Paunescu - Fundatia Pentru Voi Timisoara - a precizat ca introducerea procedurilor de externalizare a serviciilor sociale va facilita accesarea de fonduri de la bugetul de stat de catre ONG-uri. De asemenea, a subliniat ca proiectul de Lege nu contine suficiente precizari cu privire la procedurile de contractare a serviciilor sociale si nici cu privire la posibilitatea ONG-urilor (furnizorilor privati de servicii sociale) de a dezvolta unitati protejate pentru persoanele cu handicap, in care acestea sa poata desfasura activitati economice.
D-na Radulescu Ana - SANITAS sector 2 - a propus existenta unor normative de personal clare, pe fiecare tip de serviciu social sau unitate, intrucat in acest moment personalul din aceste unitati este subdimensionat, raportat la numarul de bolnavi. De asemenea, a propus ca norma de hrana sa fie adecvata nevoilor speciale ale beneficiarilor de servicii sociale.
Dl. Emil Proscanu - primar oras Mizil si reprezentant al Asociatiei oraselor din Romania - a precizat ca este necesara regandirea finantarii masurilor de asistenta sociala si ca nu este corect ca bugetele locale sa fie atat de impovarate. De asemenea, a precizat ca este necesara o corelare mai stransa a beneficiilor sociale cu participarea beneficiarilor pe piata fortei de munca . Propune de asemenea, o dezbatere separata cu toate structurile asociative ale autoritatilor administratiei publice locale.
Dl. Francisc Simon - federatia ONPHR- a solicitat revizuirea capitolului referitor la persoanele cu handicap si utilizarea termenului de dizabilitate.
D-na Monica Dan - ARAS - a propus completarea reglemntarii privind clasificarea serviciilor sociale dupa locul de acordare cu `` in comunitatile vulnerabile`` si a facut cateva precizari legate de acordarea drepturilor pentru persoanele cu handicap, drepturi ce ar trebui acordate indiferent de veniturile acestora. Un punct sensibil la care a facut referire a fost acela ca, pentru a participa la cursuri de formare, o persoana trebuie sa fi absolvit minimum 8 clase, ceea ce nu caracterizeaza o buna parte din grupul tinta al masurilor.
D-na Cornelia Radu - Asociatia Vladimir Ghika din Bucuresti - a propus ca masurile pentru familie sa detina primul loc al reglementarii.
Dl. Octavian Rusu - FDSC - a comparat proiectul de lege cu Strategia de reforma in domeniul asistentei sociale unde se pune accent pe prestatiile sociale si reducerea acestora si a apreciat deschiderea spre furnizorii privati de servicii sociale .
Dl. Aurel Badiu - Asociatia Pro As Societas Sibiu - a apreciat ca excelenta munca pentru elaborarea actului normativ si a propus cateva reformulari ale textelor cuprinse astfel: utilizarea notiunii de beneficii de asistenta sociala, definirea costurilor administrative, reanalizarea utilizarii notiunii de serviciu acesta fiind utilizat cu triplu sens in continutul proiectului de Lege si anume: unitate de asistenta sociala, serviciu public de asistenta sociala, serviciu organizat de furnizorii de servicii sociale.
Dl. Bogdan Simion- Federatia ONG pentru copil - a specificat ca o lege atat de stufoasa nu poate fi discutata intr-un timp atat de scurt.
D-na Elena Iorga - Institutul pentru Politici Publice - a solicitat impactul bugetar al reformei. De asemenea, a precizat ca ar fi mai corecta utilizarea notiunii de dizabilitate decat a notiunii de handicap . Totodata, a solicitat explicitarea expresiei de contributie modica utilizata la capitolul de servicii sociale. De asemenea, a fost precizata necesitatea evitarii termenului de subventie/subventionare pentru serviciile sociale si folosirea termenului de subcontractare, astfel incat sa se evite pasivitatea sistemului de finantare .
D-na Paula Neamtu- SPAS Brasov a formulat doua propuneri cu privire la proiectul de Lege si anume: sa existe o mentiune cu privire la reincadrarea personalului din functia publica in personal contractual iar ingrijirea persoanei cu handicap sa fie atat formala cat si informala.
D-na Ioana Tomus din partea Retelei romane de reducere a riscurilor (RHRN) care a propus tratarea distincta a problematicii copiilor aflati in dificultate, in special a celor care sunt dependenti de droguri sau alte substante similare.
D-na Sima Dumitra si dl. Sorin Iancu din partea primariei Pitesti, care au formulat unele observatii pe textul actului normativ semnaland unele necorelari ale articolelor cuprinse si care au propus stabilirea clara a procentelor de participare in finantarea serviciilor de asistenta sociala.



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Muncii    Asistenta sociala

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii
15 Mar 2021 | 1209

REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii
27 Dec 2020 | 3814

M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca
09 Sep 2020 | 1690

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1401

Ministerul Finantelor Publice si institutiile din subordine au demarat o verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic
12 Jul 2020 | 1440

[VIDEO MCP Cabinet avocati] Flexicuritate si digitalizare in contextul noilor tendinte din piata muncii din Romania
23 Jun 2020 | 1667



Articole Juridice

Dreptul cetatenilor UE inactivi din punct de vedere economic de a fi afiliati la sistemul public de asigurari de sanatate al statului membru gazda
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Angajatorii au obligatia de a permite salariatilor verificarea sistemului de masurare a duratei timpului de lucru zilnic
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Protectia sociala a salariatilor. Drepturi si Proceduri de care acestia pot beneficia (I � in general)
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Conditii privind incadrarea in grupe superioare de munca. Regasirea activitatilor prestate printre cele enumerate in Ordinul nr. 50/1990 si existenta conditiilor deosebite de munca la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizia civila nr. 2556 din data de 23 octombrie 2019

Obligarea angajatorul la eliberarea unei adeverinte privind incadrarea in grupa a II-a de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 517 din data de 14 iulie 2020

Actiune in constatarea grupei I de munca. Discriminarea prin raportare la alti salariati incadrati in grupa de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel PLOIESTI- Decizia civila nr. 2556/23.10.2019

Constatarea activitatatii prestata de salariat in conditii de munca nocive, grele sau periculoase si incadrarea acesteia in grupa a II-a de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul SUCEAVA - Sentinta civila nr. 517/14.07.2020