Rezultatele sunt cu atat mai remarcabile cu cat, in ianuarie 2010, ca urmare a cresterilor masive ale accizelor, contrabanda atinsese maximul istoric de 36,2% din piata . Subliniem ca un punct procentual recuperat de piata legala din contrabanda reprezinta incasari la bugetul de stat de circa 30 milioane de euro.Diminuarea comertului ilicit cu tigarete se datoreaza eforturilor concertate ale autoritatilor si operatiunilor de amploare desfasurate incepand cu a doua parte a anului trecut, ca urmare a definirii unei Strategii de combatere a contrabandei si evaziunii fiscale, precum si schimbarilor aparute in cadrul de reglementare. De asemenea, la reducerea fenomenului a contribuit si colaborarea stransa dintre autoritatile statului si industria tutunului.Reamintim ca, prin O.U.G. nr. 54/2010, pe teritoriul Romaniei este incriminata ca infractiune detinerea in afara antrepozitului fiscal sau comercializarea a peste 10.000 tigarete nemarcate sau marcate necorespunzator (de contrabanda). Fapta se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 4 ani, iar amenzile contraventionale au crescut pana la 100.000 lei. Trebuie mentionat si numarul mare de fabrici ilegale de tigarete (peste 10) descoperite in cursul anului trecut. ``Apreciem eforturile autoritatilor de combatere a comertului ilicit si suntem convinsi ca limitarea contrabandei ramane o prioritate pentru institutiile competente. Speram sa colaboram si pe viitor la fel de bine cu autoritatile pentru clarificarea cadrului legislativ al contrabandei. Astfel, este nevoie de un cadru unitar si simplificat si de folosirea aceluiasi criteriu de masurare, criteriul cantitativ, atat pentru contrabanda in punctele de trecere a frontierei, cat si pentru evaziunea fiscala. E nevoie, de asemenea, de clarificarea situatiei existente la frontiera interna, cu Ungaria si Bulgaria, unde nu mai exista puncte de control vamal . Nu in ultimul rand, este necesar ca mijlocul de transport folosit pentru contrabanda sa poata fi confiscat, chiar daca nu a fost modificat din punct de vedere tehnic pentru stocarea produselor aduse in tara ilegal``, a declarat Gilda Lazar, Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania.Totodata, este necesar ca piata legala a tigaretelor sa nu fie sabotata prin reglementari insuficient analizate. In acest sens, reamintim: Renuntarea la scanarea mijloacelor de transport, mai precis abrogarea Ordinului 5300 al ANV. Revenirea la situatia anterioara in privinta vanzarilor din Duty Free, mai precis o serie de amendamentele propuse la PL-X nr 592/2010 pentru aprobarea OUG 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale. In prezent pot fi vandute, pentru consumul personal al celor care ies din tara, doua pachete/zi/persoana, pe baza pasaportului. Comercializarea tigaretelor confiscate (PL-x 554/2010 pentru modificarea art 206, indice 65 din Legea 571/2003, privind Codul Fiscal)``Vorbim in acest caz despre concurenta neloiala fata de producatorii legali, care platesc taxe si carora li s-ar incalca drepturile de proprietate intelectuala asupra marcilor lor, pe care statul nu le poate comercializa daca nu are franciza. De asemenea, ar fi si o problema de siguranta din punct de vedere igienico sanitar, neputandu-se garanta calitatea, conformitatea, vechimea, respectarea conditiilor de transport si depozitare a produselor. De zece ani incoace, tigaretele confiscate se predau producatorilor si sunt distruse pe cheltuiala acestora, sub supravegherea comisiei fiscale. In nicio tara membra a Uniunii Europene nu sunt valorificate tigaretele confiscate``, a declarat Adrian Popa, Director CORA, BAT Romania.``Pentru a mentine actualul nivel si a accelera pe mai departe trendul descrescator, este absolut necesar ca lupta impotriva comertului ilicit sa ramana o prioritate, autoritatile sa continue eforturile de combatere a comertului ilicit cu tigarete, iar legislatia privind contrabanda, contrafacerea si evaziunea sa fie mbunatatita. La randul sau, industria va contribui in continuare la imbunatatirea gradului de constientizare a periculozitatii fenomenului, in multiplele lui aspecte: criminalitatea organizata, dimensiunea financiara concretizata in pierderi la bugetul de stat, siguranta produselor, efectele asupra industriei legale``, a adaugat Andrei Vasilescu, Director Corporate Affairs Philip Morris Romania.Industria tutunului este unul din cei mai mari contribuabili la bugetul de stat . In 2010, cele trei companii au contribuit la bugetul general consolidat cu circa 2,5 miliarde de euro, reprezentand accize, TVA si alte taxe si impozite .
Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat 27 Dec 2021 | 56446
Persoanele inregistrate in SPV pot face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro 13 Jun 2020 | 1112
Casele electronice de marcat ale marilor contribuabili vor fi conectate la ANAF incepand cu 1 iulie 2020 13 Jun 2020 | 1021
ANAF: Bonificatii pentru depunerea pana la 30 iunie 2020 a Declaratiei unice 2020 10 Jun 2020 | 1447
Perioada pentru care nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale scadente 21 Mar 2020 | 988
Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020 19 Mar 2020 | 1300
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
CEDO: Maria Mihalache impotriva Romaniei. Protectia proprietatii Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Decizia CCR nr. 255/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 270 alin. (3) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei