din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2082 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » In ultimele 3 luni piata neagra a tigaretelor a scazut cu 7,8 la suta

In ultimele 3 luni piata neagra a tigaretelor a scazut cu 7,8 la suta

  Publicat: 14 Apr 2011       2300 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Piata neagra a tigaretelor a ajuns la 14,7%, conform datelor companiei de cercetare Novel, pe luna martie. Cifra este in scadere cu 7,8 puncte procentuale fata de luna ianuarie 2011, cand contrabanda se situa la 22,5% din totalul pietei.

Limita cea mai de sus a unei sanctiuni, a duratei inchisorii, a cuantumului amenzii, prevazuta de lege pentru o abatere sau o infractiune.
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Denumire data monedei unice europene.
Calificativ care exprima neconcordanta unui fapt sau act, a unei conduite, cu prevederile legii si cu celelalte norme de convietuire sociala.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Una dintre pedepsele principale, prevazuta in cap. II, t. II, art. 53, C. pen., partea generala.
Calificativ care exprima neconcordanta unui fapt sau act, a unei conduite, cu prevederile legii si cu celelalte norme de convietuire sociala.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Acte specifice efectuate de autoritatea vamala pentru a asigura aplicarea corecta a reglementarilor vamale si a altor dispozitii legale privind
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Expresie numerica rezultata din compararea a doua niveluri ale aceluiasi indicator, proces, fenomen etc. aflat in situatii diferite (perioade sau locuri diferite).
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
Este dreptul persoanelor fizice sau juridice, al statului sau unitatilor administrativ-teritoriale asupra bunurilor mobile sau imobile, bunuri asupra carora proprietarul exercita atributele dreptului de proprietate in interes propriu, dar in limitele legii.
Tip special de acord, prin care o intreprindere (francizor) ii cedeaza alteia (francizatul), in schimbul unei compensatii financiare directe sau indirecte, dreptul de exploatare a unui ansamblu de drepturi de proprietate industriala sau intelectuala (franciza), in scopuri de productie sau de comercializare a anumitor tipuri de produse si / sau de servicii.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Calificativ care exprima neconcordanta unui fapt sau act, a unei conduite, cu prevederile legii si cu celelalte norme de convietuire sociala.
Puterile publice existente in stat.
Calificativ care exprima neconcordanta unui fapt sau act, a unei conduite, cu prevederile legii si cu celelalte norme de convietuire sociala.
ANDREI PLESU s-a nascut la 23 august 1948, in Bucuresti. Absolvent al Facultatii de Arte Plastice, sectia de istoria si teoria artei.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Venituri fiscale care sunt mobilizate la bugetul de stat; ele sunt incasate de la contribuabil in mod indirect

Rezultatele sunt cu atat mai remarcabile cu cat, in ianuarie 2010, ca urmare a cresterilor masive ale accizelor, contrabanda atinsese maximul istoric de 36,2% din piata .

Subliniem ca un punct procentual recuperat de piata legala din contrabanda reprezinta incasari la bugetul de stat de circa 30 milioane de euro.

Diminuarea comertului ilicit cu tigarete se datoreaza eforturilor concertate ale autoritatilor si operatiunilor de amploare desfasurate incepand cu a doua parte a anului trecut, ca urmare a definirii unei Strategii de combatere a contrabandei si evaziunii fiscale, precum si schimbarilor aparute in cadrul de reglementare. De asemenea, la reducerea fenomenului a contribuit si colaborarea stransa dintre autoritatile statului si industria tutunului.

Reamintim ca, prin O.U.G. nr. 54/2010, pe teritoriul Romaniei este incriminata ca infractiune detinerea in afara antrepozitului fiscal sau comercializarea a peste 10.000 tigarete nemarcate sau marcate necorespunzator (de contrabanda). Fapta se pedepseste cu inchisoare de la 1 la 4 ani, iar amenzile contraventionale au crescut pana la 100.000 lei.

Trebuie mentionat si numarul mare de fabrici ilegale de tigarete (peste 10) descoperite in cursul anului trecut.

``Apreciem eforturile autoritatilor de combatere a comertului ilicit si suntem convinsi ca limitarea contrabandei ramane o prioritate pentru institutiile competente. Speram sa colaboram si pe viitor la fel de bine cu autoritatile pentru clarificarea cadrului legislativ al contrabandei. Astfel, este nevoie de un cadru unitar si simplificat si de folosirea aceluiasi criteriu de masurare, criteriul cantitativ, atat pentru contrabanda in punctele de trecere a frontierei, cat si pentru evaziunea fiscala. E nevoie, de asemenea, de clarificarea situatiei existente la frontiera interna, cu Ungaria si Bulgaria, unde nu mai exista puncte de control vamal . Nu in ultimul rand, este necesar ca mijlocul de transport folosit pentru contrabanda sa poata fi confiscat, chiar daca nu a fost modificat din punct de vedere tehnic pentru stocarea produselor aduse in tara ilegal``, a declarat Gilda Lazar, Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania.

Totodata, este necesar ca piata legala a tigaretelor sa nu fie sabotata prin reglementari insuficient analizate. In acest sens, reamintim:

Renuntarea la scanarea mijloacelor de transport, mai precis abrogarea Ordinului 5300 al ANV.

Revenirea la situatia anterioara in privinta vanzarilor din Duty Free, mai precis o serie de amendamentele propuse la PL-X nr 592/2010 pentru aprobarea OUG 54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale. In prezent pot fi vandute, pentru consumul personal al celor care ies din tara, doua pachete/zi/persoana, pe baza pasaportului.

Comercializarea tigaretelor confiscate (PL-x 554/2010 pentru modificarea art 206, indice 65 din Legea 571/2003, privind Codul Fiscal)

``Vorbim in acest caz despre concurenta neloiala fata de producatorii legali, care platesc taxe si carora li s-ar incalca drepturile de proprietate intelectuala asupra marcilor lor, pe care statul nu le poate comercializa daca nu are franciza. De asemenea, ar fi si o problema de siguranta din punct de vedere igienico sanitar, neputandu-se garanta calitatea, conformitatea, vechimea, respectarea conditiilor de transport si depozitare a produselor. De zece ani incoace, tigaretele confiscate se predau producatorilor si sunt distruse pe cheltuiala acestora, sub supravegherea comisiei fiscale. In nicio tara membra a Uniunii Europene nu sunt valorificate tigaretele confiscate``, a declarat Adrian Popa, Director CORA, BAT Romania.

``Pentru a mentine actualul nivel si a accelera pe mai departe trendul descrescator, este absolut necesar ca lupta impotriva comertului ilicit sa ramana o prioritate, autoritatile sa continue eforturile de combatere a comertului ilicit cu tigarete, iar legislatia privind contrabanda, contrafacerea si evaziunea sa fie mbunatatita. La randul sau, industria va contribui in continuare la imbunatatirea gradului de constientizare a periculozitatii fenomenului, in multiplele lui aspecte: criminalitatea organizata, dimensiunea financiara concretizata in pierderi la bugetul de stat, siguranta produselor, efectele asupra industriei legale``, a adaugat Andrei Vasilescu, Director Corporate Affairs Philip Morris Romania.

Industria tutunului este unul din cei mai mari contribuabili la bugetul de stat . In 2010, cele trei companii au contribuit la bugetul general consolidat cu circa 2,5 miliarde de euro, reprezentand accize, TVA si alte taxe si impozite .



Citeşte mai multe despre:    Contrabanda    ANAF    Evaziune fiscala    Antrepozit fiscal    Tigari

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat
27 Dec 2021 | 56446

Persoanele inregistrate in SPV pot face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro
13 Jun 2020 | 1112

Casele electronice de marcat ale marilor contribuabili vor fi conectate la ANAF incepand cu 1 iulie 2020
13 Jun 2020 | 1021

ANAF: Bonificatii pentru depunerea pana la 30 iunie 2020 a Declaratiei unice 2020
10 Jun 2020 | 1447

Perioada pentru care nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale scadente
21 Mar 2020 | 988

Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020
19 Mar 2020 | 1300



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

CEDO: Maria Mihalache impotriva Romaniei. Protectia proprietatii
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Decizia CCR nr. 255/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 270 alin. (3) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al Romaniei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei