In schimb, toti transportatorii aerieni certificati in Mozambic, precum si compania Air Madagascar, pentru doua aeronave specifice, au primit interdictia de a efectua zboruri in UE din cauza unor deficiente de siguranta serioase, care necesita actiuni hotarate. Toate deciziile au fost luate cu sustinerea unanima a Comitetului pentru Siguranta Aeriana, care este format din experti din statele membre.
Comisarul Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei si responsabil cu sectorul transporturilor, a declarat: ``Comisia este pregatita sa lucreze impreuna cu autoritatile tarilor care au probleme de siguranta, pentru a le ajuta sa rezolve problemele cat mai rapid si mai eficient posibil. Intre timp, siguranta este pe primul plan . Nu ne putem permite niciun compromis in acest domeniu . Cand avem dovezi, in interiorul sau in afara Uniunii Europene, ca unii transportatori aerieni nu isi desfasoara activitatea in conditii de siguranta, trebuie sa actionam pentru a exclude orice riscuri la adresa sigurantei.``
In urma opiniei unanime a Comitetului pentru Siguranta Aeriana, Comisia a adoptat astazi cea de-a 17-a versiune actualizata a listei companiilor aeriene interzise in UE. Noua lista o inlocuieste pe cea stabilita in noiembrie 2010 si poate fi deja consultata pe europa .eu/transport/air-ban/list_ro.htm" target="_blank">site-ul web al Comisiei.
Comitetul pentru Siguranta Aeriana, care s-a reunit intre 5 si 7 aprilie, a examinat de asemenea cazuri ale unor transportatori aerieni europeni. Comisia le cere autoritatilor din cateva state membre sa-si imbunatateasca procedurile de supraveghere a acestor transportatori aerieni, pentru a se asigura ca toate companiile aeriene stabilite in Europa isi desfasoara activitatea in conditii de maxima siguranta.
Aceasta versiune actualizata anuleaza interdictia privind operatiunile a patru transportatori aerieni indonezieni exclusiv de marfa: Cardig Air, Republic Express, Asia Link si Air Maleo. Decizia a fost luata ca urmare a masurilor de executare consistente pe care autoritatile indoneziene le-au luat pentru a se asigura ca operatiunile companiilor aeriene sunt sigure. Restrictiile privind compania aeriana ucraineana UMAir au fost de asemenea ridicate dupa ce s-au primit dovezi solide ca performantele acesteia s-au imbunatatit.
Autoritatile din Angola, Cambodgia, Kazahstan si Kargazstan si-au intensificat eforturile de a aplica standardele de siguranta internationale. Tinand cont de acest lucru, unele companii care nu mai sunt angajate in operatiuni comerciale de transport aerian au fost scoase de pe lista .
Pentru a se asigura ca operatiunile anumitor transportatori aerieni nu genereaza niciun fel de riscuri de siguranta, Comisia, cu sustinerea unanima a membrilor Comitetului pentru Siguranta Aeriana, a hotarat sa impuna restrictii de exploatare in doua cazuri . In primul rand, a impus o interdictie de exploatare pentru toti transportatorii aerieni certificati in Mozambic, luand in considerare deficientele semnificative cu care se confrunta autoritatile aeronautice civile din aceasta tara, constatate de Organizatia Aviatiei Civile Internationale (OACI) in cadrul auditului universal al supravegherii sigurantei. Comisia a impus de asemenea restrictii pentru doua aeronave de tip Boeing 767 exploatate de Air Madagascar, avand in vedere deficientele persistente in materie de exploatare si supraveghere .
Comisia si membrii Comitetului pentru Siguranta Aeriana au recunoscut eforturile autoritatilor din aceste tari de a reforma sistemul de aviatie civila actual si de a imbunatati siguranta pentru a garanta ca standardele de siguranta internationale sunt aplicate efectiv. Comisia este pregatita sa sprijine in mod activ aceste reforme, in cooperare cu OACI, statele membre UE si Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei.
Avand in vedere ca in Republica Democratica Congo au fost infiintate noi companii aeriene, acestea au fost adaugate pe lista, deoarece toti transportatorii din acest stat fac obiectul unei restrictii de exploatare, din cauza insuficientei capacitati a autoritatilor competente de a-si indeplini, in acest stadiu, responsabilitatile de supraveghere a sigurantei.
In fine, dupa o lunga discutie, Comitetul pentru Siguranta Aeriana a recomandat cu insistenta Comisiei sa intensifice dialogul cu Federatia Rusa pe tema sigurantei aviatiei, pentru a se asigura ca toate aeronavele care efectueaza zboruri in UE respecta standardele internationale .
Comisia este hotarata sa sprijine, oricand este posibil, imbunatatirea respectarii standardelor de siguranta internationale si, in acest sens, a imputernicit Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei sa efectueze o serie de misiuni de asistenta tehnica menite sa sprijine autoritatile competente din mai multe state in eforturile lor de a imbunatati siguranta si de a rezolva orice probleme de siguranta.
Lista europeana actualizata include toti transportatorii certificati in 21 de state, adica un total de 269 de transportatori aerieni inmatriculati care fac obiectul unei interdictii totale de exploatare in Uniunea Europeana: Afganistan, Angola, Benin, Republica Congo, Djibouti, Guineea Ecuatoriala, Gabon (cu exceptia a trei transportatori care efectueaza zboruri cu anumite restrictii si conditii), Indonezia (cu exceptia a sase transportatori), Kazahstan (cu exceptia unui transportator care efectueaza zboruri cu anumite restrictii si conditii), Republica Kargaza, Liberia, Mauritania, Mozambic, Filipine, Sierra Leone, Sao TomA� si Principe, Sudan, Swaziland si Zambia.
Lista include si trei transportatori individuali: Blue Wing Airlines din Surinam, Meridian Airways din Ghana si Silverback Cargo Freighters din Rwanda.
In plus, lista include zece transportatori aerieni autorizati sa efectueze zboruri in UE in anumite conditii si facand obiectul unor restrictii stricte: Air Astana din Kazakhstan, asa cum s-a mentionat mai sus, Air Koryo din Republica Populara Democrata Coreeana, Airlift International din Ghana, Air Service Comores, Afrijet, Gabon Airlines si SN2AG din Gabon, Iran Air, TAAG Angolan Airlines si Air Madagascar, certificata in Madagascar.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 439
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1399
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1087
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1005
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1551
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1460
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020