din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1831 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » In termen de 15 zile spitalele trebuie sa depuna documentatia necesara pentru a fi clasificate

In termen de 15 zile spitalele trebuie sa depuna documentatia necesara pentru a fi clasificate

  Publicat: 20 Apr 2011       2237 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Incepand de astazi, timp de 15 zile, toate unitatile sanitare cu paturi au obligatia de a solicita in scris, directiei de sanatate publica din aria administrativ teritoriala unde isi desfasoara activitatea, clasificarea, conform noii legislatii in vigoare.

Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Grupare a diferitelor pozitii din nomenclatorul marfurilor, in grupe sau clase dupa anumite criterii (caracteristici).
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
A fost conducatorul hunilor (intre anii 434 si 453), populatie care se asezase in Panonia. Hunii reusisera, in acea perioada, sa supuna atat populatia romanica din fosta provincie Panonia, cat si o serie de populatii migratoare, precum ostrogotii, alanii, gepizii etc.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,

Cererea unitatilor este insotita de o fisa de autoevaluare de a carei corectitudine si realitate a datelor inscrise raspunde managerul unitatii solicitante.

Directiile de sanatate publica au la dispozitie 5 zile pentru a analiza cererile si a incadra spitalele intr-una dintre cele 5 categorii existente, in functie de nivelul de competenta, dupa care vor trimite Ministerului Sanatatii, pentru aprobare, noua clasificare .

Ordinul ministrului Sanatatii nr. 1408/2011 privind metodologia pentru clasificarea spitalelor in functie de competenta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 274/2011

``Am realizat o noua clasificare a spitalelor, mai simpla si coerenta. Pana acum, in Romania se utiliza o multitudine de clasificari ale spitalelor. Numai in Legea 95/2006 sunt enumerate o serie de clasificari in functie de criteriul regional, de specificul patologiei, de regimul proprietatii sau din punctul de vedere al invatamantului medical si cercetarii. In multe cazuri clasificarile se intrepatrund, se suprapun sau se amesteca. De exemplu, unele spitale judetene sunt regionale, clinice, si de urgenta si pot fi si institutii publice cu sectii private, in acelasi timp . Nu exista o reprezentare coerenta a retelei spitalicesti. Noua metoda de clasificare s-a realizat pe baza experientei internationale si a recomandarilor expertilor independenti``, a declarat ministrul Sanatatii, CSEKE Attila.

Ministrul Sanatatii a mai spus ca principalele avantaje ale noii clasificari sunt cresterea eficientei functionarii spitalelor prin evitarea suprapunerilor si paralelismelor cu alte unitati spitalicesti, asigurarea accesului echitabil al cetatenilor la serviciile medicale continue, precum si modelarea finantarii pe nivele de competenta si de performanta, pastrandu-se insa metodologia unica nationala de finantare (tarif pe caz ponderat unic la nivel national).

De asemenea, prin noua metoda de clasificare vor fi diminuate costurile de tratament prin evitarea internarii la nivele inferioare de asistenta spitaliceasca a pacientilor cu patologii complexe, care nu pot fi rezolvati la acel nivel.

Mai mult, clasificarea pe baza acestei metodologii va fi utilizata pentru stabilirea protocoalelor de transfer interspitalicesc pentru cazurile necritice, dar si pentru planificarea dezvoltarii retelei spitalicesti in concordanta cu necesitatile populatiei. Clasificarea spitalelor va avea un rol esential in elaborarea propunerilor de modelare a finantarii suplimentare a spitalelor, pe nivele de competenta si performanta, si pentru planificarea achizitiilor de aparatura medicala.

Unitatile sanitare cu paturi se vor clasifica in 5 categorii:
- spitale de categoria V: nivel de competenta limitat - spitale care asigura, dupa caz, urmatoarele servicii medicale: servicii medicale pentru ingrijirea bolnavilor cronici, servicii medicale intr-o singura specialitate sau servicii paleative;
- spitale de categoria IV: nivel de competenta bazal - spitale care deservesc populatia pe o raza administrativ-teritoriala limitata, pentru afectiuni cu grad mic de complexitate;
- spitale de categoria III: nivel de competenta mediu - spitale care deservesc populatia judetului din aria administrativ-teritoriala unde isi are sediul si, doar prin exceptie, din judetele limitrofe, pentru afectiuni cu grad mediu de complexitate;
- spitale de categoria II (cu subcategoria II M pentru unitatile monoprofil) : nivel de competenta inalt - spitale care deservesc populatia judetului din aria sa administrativ-teritoriala, precum si din judetele limitrofe, cu nivel inalt de dotare si incadrare resurse umane si care asigura furnizarea serviciilor medicale cu grad mare de complexitate;
- spitale de categoria I (cu subcategoria I M pentru unitatile monoprofil): nivel de competenta foarte inalt - spitale care asigura asistenta medicala la nivel regional, deservind populatia judetului din aria sa administrativ-teritoriala, precum si alte judete, cu cel mai inalt nivel de dotare si incadrare cu resurse umane si care asigura furnizarea serviciilor medicale cu grad de complexitate foarte inalt.

Pentru pastrarea functionalitatii sistemului national de urgenta, inclusiv din punct de vedere al finantarii care este asigurata cu surse de finantare distincte din bugetul Ministerului Sanatatii, se va utiliza in continuare clasificarea spitalelor de urgenta prevazuta prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 1764/2006.

Avand in vedere realitatile si specificul organizarii si functionarii spitalelor romanesti in prezent, Ministerul Sanatatii va permite o clasificare provizorie, pana la 31 decembrie 2011, pentru acele unitati care, desi nu indeplinesc in acest moment totalitatea criteriilor minime de clasificare, se pot angaja intr-un proces de conformare la aceste cerinte, cu termene si responsabilitati precise.

De asemenea, s -a avut in vedere si situatia unitatilor care-si pot coordona si completa activitatea cu spitale invecinate, in special in centrele urbane de dimensiuni mari. Astfel, daca una sau doua specialitati sunt asigurate prin linie de garda continua de catre un alt spital, clasificat cel putin la nivelul III si aflat la maxim 5 km distanta, aceste nu mai sunt considerate a fi obligatorii pentru unitatea solicitanta.



Citeşte mai multe despre:    Clasificare spitale    Ordinul 1408/2011    Legea 95/2006

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Ministerul Sanatatii a finalizat procesul de clasificare a unitatilor sanitare cu paturi, in functie de competenta
01 Jun 2011 | 1865

Aproximativ o treime dintre spitale au fost clasificate conform noilor norme
16 May 2011 | 1638

Peste 70 la suta dintre spitale au trimis rapoartele cu propunerile de clasificare in functie de competenta
11 May 2011 | 2129

De la 1 iunie 2011 va intra in vigoare Contractul-cadru pentru 2011- 2012 privind conditiile acordarii asistentei medicale
23 Mar 2011 | 3166

Incepand cu luna mai 2011, spitalele se vor fi clasificate in 5 categorii de competenta
25 Feb 2011 | 2767