Iata cum defineste dl Janusz Lewandowski, comisarul pentru buget si programare financiara, proiectul de buget 2012, adoptat de Comisie la 20 aprilie 2011. Proiectul de buget 2012 prevede plati in valoare de 132,7 miliarde EUR, cu 4,9 % mai mult decat in 2011, si angajamente in valoare de 147,4 miliarde EUR (+3,7 %). Principalul obiectiv al proiectului de buget 2012 este sa sprijine pe deplin economia europeana si cetatenii UE.
Pentru austeritate
Proiectul de buget 2012 se doreste a fi in acord cu actualul climat de austeritate existent la nivel national. Comisia a facut eforturi deosebite si a optat pentru o inghetare a propriilor cheltuieli administrative pentru 2012, adica o crestere cu 0,0 % fata de bugetul 2011. Acest lucru a fost posibil prin reducerea semnificativa a cheltuielilor cu cladiri, tehnologia informatiei si comunicatiilor, studii, publicatii, delegatii, conferinte si intalniri. In plus, pentru al treilea an consecutiv, Comisia nu solicita noi posturi.
In plus, pentru intocmirea proiectului de buget pentru anul viitor, Comisia s-a straduit sa identifice programele si initiativele care nu produc rezultatele scontate. In urma evaluarii performantelor inregistrate, bugetul Instrumentului de cooperare pentru dezvoltare a fost redus cu 70,7 milioane EUR. Instrumentul pentru tarile industrializate a inregistrat o reducere cu 14,5 milioane EUR din cauza nivelului ridicat de dezangajari din 2007, a performantelor reduse si a intarzierilor inregistrate in ceea ce priveste adoptarea noului temei juridic. Finantarea GALILEO a fost redusa cu 24,9 milioane EUR (N.B.: cifre in credite de angajament). ``Avem obligatii fata de contribuabilul european, declara comisarul Lewandowski; pentru a face economii, trebuie sa ne analizam cu seriozitate activitatea si sa ne intrebam daca aceasta produce cu adevarat beneficii pentru intreaga Europa .``
``Facturile trebuie platite!``
Comisia trebuie, totusi, sa isi onoreze angajamentele juridice. Programele finantate de UE lansate in 2007 au atins viteza de croaziera. Acest lucru inseamna ca, in 2012, vom avea mai multe facturi de platit pentru a rambursa autoritatile regionale sau IMM-urile care au investit in aceste programe . In special, nivelurile crescute ale platilor pentru programele de cercetare (+ 13,3 %, suma totala ajungand la 7,6 miliarde EUR) si pentru fondurile structurale si de coeziune (+ 8,4 %, suma totala ajungand la 45,1 miliarde EUR) vizeaza maximizarea contributiei bugetului UE la coeziune si crestere economica.
Cresterea propusa pentru bugetul pe anul viitor se ridica la strictul minim necesar pentru a onora angajamentele juridice pe care si le-a asumat Comisia . Daca s-ar cobori sub acest nivel, statele membre si Parlamentul European nu si-ar mai putea respecta angajamentele juridice asumate in baza contractelor existente.
``Exista persoane care se intreaba de ce este necesar sa marim bugetul UE, in timp ce statele membre adopta masuri draconice de austeritate la nivel national``, spune Janusz Lewandowski. ``Aceasta este o intrebare legitima . Principalul motiv al acestei mariri este faptul ca trebuie sa platim facturi pentru proiecte aflate in desfasurare in intreaga Europa . Probabil ca aceste proiecte, de care beneficiaza comunitatile locale si intreprinderile, nu ar fi fost lansate in 2007 daca nu ar fi existat un angajament de finantare din partea UE; este de neconceput sa intrerupem finantarea acestora. In primul rand, am putea fi actionati in justitie daca nu respectam termenii contractuali; in al doilea rand, bugetele statelor membre ar avea si mai mult de suferit, intrucat conteaza pe faptul ca vor beneficia de contributia UE pentru fondurile pe care statele le-au acordat deja beneficiarilor; in al treilea rand, intreruperea acestor proiecte la jumatatea drumului ar fi in detrimentul unor comunitati intregi. Nu ne putem pedepsi cetatenii, intreprinderile, autoritatile locale si regionale care au dreptul de a li se plati facturile. Ganditi-va, de exemplu, la interconexiunea electrica dintre Regatul Unit si Irlanda. Contributia totala a UE la acest proiect se ridica la 100 de milioane EUR! Scopul acestuia este asigurarea unui securitati sporite a aprovizionarii cu energie electrica pentru cetatenii irlandezi si britanici. In 2012, UE urmeaza sa plateasca pentru acest proiect aproximativ 24 de milioane EUR, adica mai mult de dublul sumei platite in 2011.
Pentru o crestere economica durabila
Pentru a beneficia de crestere economica si coeziune intr-o Uniune cu 27 de state membre sunt necesare investitii si eforturi concertate. Proiectul de buget prevede, pentru 2012, plata a aproximativ 57,7 miliarde EUR pentru cresterea durabila, pentru a ajuta statele membre sa mareasca nivelul investitiilor in acest domeniu; prioritatile Strategiei Europa 2020 beneficiaza de aproximativ 62,6 miliarde EUR, cu 5,1 % mai mult decat anul trecut.
Cetatenii se afla in centrul politicii europene, siguranta acestora reprezentand o prioritate absoluta pentru UE. Proiectul de buget 2012 prevede o crestere cu 6,8 % in domeniul Libertate, securitate si justitie, in care sunt prevazute actiuni ce vizeaza interesele si nevoile cetatenilor. In plus, in cadrul initiativelor Strategiei Europa 2020, actiunile pentru tineret se ridica la 1,9 miliarde EUR, cu 15 % mai mult decat in 2011. Si activitatile privind schimbarile climatice ocupa un loc important; se prevede o crestere cu 6,1 % in 2012, ajungandu-se la un total de 8,1 miliarde EUR.
Pentru 500 de milioane de europeni
Numai 6 % din bugetul UE se aloca pentru functionarea institutiilor UE, 94 % din bugetul anual intorcandu-se la regiunile, orasele, intreprinderile, oamenii de stiinta si cetatenii europeni, jumatate din aceste fonduri fiind destinate cresterii si ocuparii fortei de munca .
``In centrul proiectului de buget adoptat astazi se afla UE si cetatenii sai. In primul rand, propunem reduceri bugetare in mai multe sectoare administrative, de exemplu formarea personalului, publicatiile, cheltuielile de deplasare si cheltuielile cu birourile pentru a mentine costurile interne la cel mai scazut nivel; in al doilea rand, am facut eforturi pentru a identifica domeniile bugetare care nu produc rezultatele scontate, pentru a redirectiona fondurile catre programe sau initiative care inregistreaza rezultate concrete pe teren . In al treilea rand, am optat pentru investitii in domenii care contribuie la cresterea si dezvoltarea economica: bugetul UE reprezinta un pachet anticriza! ``, afirma Janusz Lewandowski.
Nivelul Sponsozarilor ONG-urilor si Asociatilor incepand cu 1 ianuarie 2022 30 Dec 2021 | 1827
Completarile aduse Codului Muncii prin OUG 130/2021 21 Dec 2021 | 2183
INTERVIU | Drumul catre pensionare. Realitatea constituirii si distribuirii bugetului de pensii 06 May 2021 | 2218
Legi promulgate in data de 12 martie 2021 15 Mar 2021 | 1294
Codul muncii actualizat 2021. Modificarile aduse Codului muncii in 2020, aplicabile in anul 2021 27 Dec 2020 | 5024
OUG privind reducerea timpului de munca, acordarea unor indemnizatii pentru zilieri si sezonieri, precum si incurajarea telemuncii 09 Aug 2020 | 1701
Inechitatile salariale in sectorul public si in sectorul privat Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Executarea silita a institutiilor publice. Recuperarea sumelor datorate prin procedura de validare a popririi Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Anulare hotarari de consiliu local prin care s-au aprobat rectificari bugetare si/sau virari de credite bugetare in competenta consiliului local fara a fi indicata sau prevazuta sursa de finantare Pronuntaţă de: Decizia nr. 1713 din 24.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Actiune impotriva unui fost functionar public pentru recuperarea prejudiciului produs in perioada in care a avut aceasta calitate Pronuntaţă de: Decizia nr. 109/23 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Transformarea postului in post cu studii superioare. Obligarea paratului la emiterea deciziei privind transformarea postului detinut la terminarea studiilor superioare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 702/30 octombrie 2018