din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1673 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Proiectul de buget al UE: 6 la suta din bugetul UE se aloca pentru functionarea institutiilor europene

Proiectul de buget al UE: 6 la suta din bugetul UE se aloca pentru functionarea institutiilor europene

  Publicat: 20 Apr 2011       1852 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
�Un document care stabileste un echilibru sensibil, combinand masuri de austeritate cu masuri de stimulare a cresterii pentru 500 de milioane de europeni�.

Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Asezate in cap. IV, t. V, C. proc. pen., aprtea generala,
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
(C.N.V.M.)Este o autoritate administrativa autonoma cu personalitate juridica, ale carei atributii principale sunt
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V,t. II, art. 44, C. pen., partea speciala.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Parte a fondurilor de productie ale unitatilor, care se consuma in intregime in fiecare ciclu de fabricatie si isi transfera dintr-o data si in totalitate valoarea asupra produselor create.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Legea 10 din 2001. Suprafata de teren afectata utilizarii constructiei retrocedabile, in limita imprejmuirilor existente;
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.

Iata cum defineste dl Janusz Lewandowski, comisarul pentru buget si programare financiara, proiectul de buget 2012, adoptat de Comisie la 20 aprilie 2011. Proiectul de buget 2012 prevede plati in valoare de 132,7 miliarde EUR, cu 4,9 % mai mult decat in 2011, si angajamente in valoare de 147,4 miliarde EUR (+3,7 %). Principalul obiectiv al proiectului de buget 2012 este sa sprijine pe deplin economia europeana si cetatenii UE.


Pentru austeritate


Proiectul de buget 2012 se doreste a fi in acord cu actualul climat de austeritate existent la nivel national. Comisia a facut eforturi deosebite si a optat pentru o inghetare a propriilor cheltuieli administrative pentru 2012, adica o crestere cu 0,0 % fata de bugetul 2011. Acest lucru a fost posibil prin reducerea semnificativa a cheltuielilor cu cladiri, tehnologia informatiei si comunicatiilor, studii, publicatii, delegatii, conferinte si intalniri. In plus, pentru al treilea an consecutiv, Comisia nu solicita noi posturi.


In plus, pentru intocmirea proiectului de buget pentru anul viitor, Comisia s-a straduit sa identifice programele si initiativele care nu produc rezultatele scontate. In urma evaluarii performantelor inregistrate, bugetul Instrumentului de cooperare pentru dezvoltare a fost redus cu 70,7 milioane EUR. Instrumentul pentru tarile industrializate a inregistrat o reducere cu 14,5 milioane EUR din cauza nivelului ridicat de dezangajari din 2007, a performantelor reduse si a intarzierilor inregistrate in ceea ce priveste adoptarea noului temei juridic. Finantarea GALILEO a fost redusa cu 24,9 milioane EUR (N.B.: cifre in credite de angajament). ``Avem obligatii fata de contribuabilul european, declara comisarul Lewandowski; pentru a face economii, trebuie sa ne analizam cu seriozitate activitatea si sa ne intrebam daca aceasta produce cu adevarat beneficii pentru intreaga Europa .``


``Facturile trebuie platite!``


Comisia trebuie, totusi, sa isi onoreze angajamentele juridice. Programele finantate de UE lansate in 2007 au atins viteza de croaziera. Acest lucru inseamna ca, in 2012, vom avea mai multe facturi de platit pentru a rambursa autoritatile regionale sau IMM-urile care au investit in aceste programe . In special, nivelurile crescute ale platilor pentru programele de cercetare (+ 13,3 %, suma totala ajungand la 7,6 miliarde EUR) si pentru fondurile structurale si de coeziune (+ 8,4 %, suma totala ajungand la 45,1 miliarde EUR) vizeaza maximizarea contributiei bugetului UE la coeziune si crestere economica.


Cresterea propusa pentru bugetul pe anul viitor se ridica la strictul minim necesar pentru a onora angajamentele juridice pe care si le-a asumat Comisia . Daca s-ar cobori sub acest nivel, statele membre si Parlamentul European nu si-ar mai putea respecta angajamentele juridice asumate in baza contractelor existente.


``Exista persoane care se intreaba de ce este necesar sa marim bugetul UE, in timp ce statele membre adopta masuri draconice de austeritate la nivel national``, spune Janusz Lewandowski. ``Aceasta este o intrebare legitima . Principalul motiv al acestei mariri este faptul ca trebuie sa platim facturi pentru proiecte aflate in desfasurare in intreaga Europa . Probabil ca aceste proiecte, de care beneficiaza comunitatile locale si intreprinderile, nu ar fi fost lansate in 2007 daca nu ar fi existat un angajament de finantare din partea UE; este de neconceput sa intrerupem finantarea acestora. In primul rand, am putea fi actionati in justitie daca nu respectam termenii contractuali; in al doilea rand, bugetele statelor membre ar avea si mai mult de suferit, intrucat conteaza pe faptul ca vor beneficia de contributia UE pentru fondurile pe care statele le-au acordat deja beneficiarilor; in al treilea rand, intreruperea acestor proiecte la jumatatea drumului ar fi in detrimentul unor comunitati intregi. Nu ne putem pedepsi cetatenii, intreprinderile, autoritatile locale si regionale care au dreptul de a li se plati facturile. Ganditi-va, de exemplu, la interconexiunea electrica dintre Regatul Unit si Irlanda. Contributia totala a UE la acest proiect se ridica la 100 de milioane EUR! Scopul acestuia este asigurarea unui securitati sporite a aprovizionarii cu energie electrica pentru cetatenii irlandezi si britanici. In 2012, UE urmeaza sa plateasca pentru acest proiect aproximativ 24 de milioane EUR, adica mai mult de dublul sumei platite in 2011.


Pentru o crestere economica durabila


Pentru a beneficia de crestere economica si coeziune intr-o Uniune cu 27 de state membre sunt necesare investitii si eforturi concertate. Proiectul de buget prevede, pentru 2012, plata a aproximativ 57,7 miliarde EUR pentru cresterea durabila, pentru a ajuta statele membre sa mareasca nivelul investitiilor in acest domeniu; prioritatile Strategiei Europa 2020 beneficiaza de aproximativ 62,6 miliarde EUR, cu 5,1 % mai mult decat anul trecut.


Cetatenii se afla in centrul politicii europene, siguranta acestora reprezentand o prioritate absoluta pentru UE. Proiectul de buget 2012 prevede o crestere cu 6,8 % in domeniul Libertate, securitate si justitie, in care sunt prevazute actiuni ce vizeaza interesele si nevoile cetatenilor. In plus, in cadrul initiativelor Strategiei Europa 2020, actiunile pentru tineret se ridica la 1,9 miliarde EUR, cu 15 % mai mult decat in 2011. Si activitatile privind schimbarile climatice ocupa un loc important; se prevede o crestere cu 6,1 % in 2012, ajungandu-se la un total de 8,1 miliarde EUR.


Pentru 500 de milioane de europeni


Numai 6 % din bugetul UE se aloca pentru functionarea institutiilor UE, 94 % din bugetul anual intorcandu-se la regiunile, orasele, intreprinderile, oamenii de stiinta si cetatenii europeni, jumatate din aceste fonduri fiind destinate cresterii si ocuparii fortei de munca .


``In centrul proiectului de buget adoptat astazi se afla UE si cetatenii sai. In primul rand, propunem reduceri bugetare in mai multe sectoare administrative, de exemplu formarea personalului, publicatiile, cheltuielile de deplasare si cheltuielile cu birourile pentru a mentine costurile interne la cel mai scazut nivel; in al doilea rand, am facut eforturi pentru a identifica domeniile bugetare care nu produc rezultatele scontate, pentru a redirectiona fondurile catre programe sau initiative care inregistreaza rezultate concrete pe teren . In al treilea rand, am optat pentru investitii in domenii care contribuie la cresterea si dezvoltarea economica: bugetul UE reprezinta un pachet anticriza! ``, afirma Janusz Lewandowski.



Citeşte mai multe despre:    Bugetul UE    Buget    Uniunea Europeana    Criza    Austeritate

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Nivelul Sponsozarilor ONG-urilor si Asociatilor incepand cu 1 ianuarie 2022
30 Dec 2021 | 1827

Completarile aduse Codului Muncii prin OUG 130/2021
21 Dec 2021 | 2183

INTERVIU | Drumul catre pensionare. Realitatea constituirii si distribuirii bugetului de pensii
06 May 2021 | 2218

Legi promulgate in data de 12 martie 2021
15 Mar 2021 | 1294

Codul muncii actualizat 2021. Modificarile aduse Codului muncii in 2020, aplicabile in anul 2021
27 Dec 2020 | 5024

OUG privind reducerea timpului de munca, acordarea unor indemnizatii pentru zilieri si sezonieri, precum si incurajarea telemuncii
09 Aug 2020 | 1701



Articole Juridice

Inechitatile salariale in sectorul public si in sectorul privat
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Executarea silita a institutiilor publice. Recuperarea sumelor datorate prin procedura de validare a popririi
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Anulare hotarari de consiliu local prin care s-au aprobat rectificari bugetare si/sau virari de credite bugetare in competenta consiliului local fara a fi indicata sau prevazuta sursa de finantare
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1713 din 24.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Actiune impotriva unui fost functionar public pentru recuperarea prejudiciului produs in perioada in care a avut aceasta calitate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 109/23 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Transformarea postului in post cu studii superioare. Obligarea paratului la emiterea deciziei privind transformarea postului detinut la terminarea studiilor superioare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 702/30 octombrie 2018