din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2849 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Medicamentele care au fost inregistrate sau autorizate pot ramane pe piata UE dupa 1 mai 2011

Medicamentele care au fost inregistrate sau autorizate pot ramane pe piata UE dupa 1 mai 2011

  Publicat: 29 Apr 2011       2071 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Incepand de maine, cetatenii UE pot fi siguri ca medicamentele traditionale pe baza de plante pe care le cumpara in UE sunt sigure si eficace. Expirarea perioadei de tranzitie de 7 ani specificata in directiva din 2004 privind medicamentele pe baza de plante (2004/24/CE) inseamna ca doar medicamentele care au fost inregistrate sau autorizate pot ramane pe piata UE dupa 1 mai 2011.

Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
(in prima instanta). Reglementat in cap. II, t. II, C. proc. pen., partea speciala, s elimiteaza la fapta si persoana (persoanele) aratata in actul de sesizare a instantei, chiar si in cazul de extindere a procesului penal.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Putin Emil-Livius-Nicolae - membru al Parlamentului Romaniei.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.

Directiva privind medicamentele pe baza de plante introduce o procedura de inregistrare mai simpla decat pentru alte medicamente, tinand cont de indelungata utilizare a medicamentelor traditionale pe baza de plante. In acelasi timp, directiva contine garantiile necesare cu privire la calitatea, siguranta si eficacitatea lor.


John Dalli, comisarul european responsabil cu politicile privind sanatatea si consumatorii, a afirmat: ``Am ajuns acum la capatul unei lungi perioade de tranzitie care a acordat producatorilor si importatorilor de medicamente traditionale pe baza de plante timpul necesar pentru a demonstra ca produsele care fac obiectul activitatii lor au un nivel acceptabil de siguranta si eficacitate. Pacientii pot avea de acum incredere in medicamentele traditionale pe baza de plante pe care le cumpara in UE.``


Procedura simplificata


Pentru a proteja sanatatea publica, toate medicamentele, inclusiv cele traditionale pe baza de plante, au nevoie de o autorizatie de comercializare pentru a fi introduse pe piata UE. Procedura simplificata introdusa de directiva privind medicamentele pe baza de plante permite ca aceste produse sa fie inregistrate fara efectuarea de studii clinice si de siguranta, pe care le-ar implica o procedura completa de obtinere a unei autorizatii de comercializare.


In schimb, un solicitant care doreste sa inregistreze un medicament traditional pe baza de plante trebuie sa puna la dispozitie documentatia care demonstreaza ca produsul in cauza nu este daunator in conditiile de utilizare specificate. De asemenea, el trebuie sa puna la dispozitie dovezi din care sa reiasa ca produsul are un istoric de utilizare dovedit si anume ca a fost utilizat in conditii de siguranta timp de cel putin 30 de ani - dintre care 15 in UE.


Sapte ani pentru inregistrare


Directiva privind medicamentele pe baza de plante a fost adoptata de Parlamentul European si Consiliu la data de 31martie 2004. Ea a acordat producatorilor o perioada de tranzitie exceptional de lunga, de 7 ani, pentru a-si inregistra produsele traditionale pe baza de plante aflate deja pe piata UE in momentul intrarii in vigoare a directivei.


Solicitantii au avut la dispozitie 7 ani pentru a solicita autorizatia autoritatilor competente din statul membru sau statele membre unde doreau sa-si comercializeze produsul. Daca pana la 30 aprilie 2011 un medicament pe baza de plante nu este inregistrat sau autorizat, produsul respectiv nu poate sa fie comercializat pe piata UE dupa 1 mai 2011. Dupa aceasta data, producatorii de medicamente traditionale pe baza de plante pot solicita in continuare inregistrarea pe baza procedurii de inregistrare simplificate.


Directiva privind medicamentele pe baza de plante:




  • nu interzice medicamentele traditionale pe piata UE. Dimpotriva, ea introduce o procedura de inregistrare mai usoara, mai simpla si mai putin costisitoare decat pentru alte medicamente. In plus, ea a acordat producatorilor de medicamente traditionale pe baza de plante o perioada de tranzitie exceptional de lunga, de 7 ani, pentru a-si inregistra produsele.




  • nu interzice vitaminele, suplimentele pe baza de minerale si ceaiurile din plante.




  • nu interzice terapiile alternative si terapeutii care le practica, homeopatia, plantele medicinale sau cartile despre acestea.




Context


Unele plante contin substante care pot fi utilizate in tratamentul bolilor. Medicamentele fabricate din aceste substante sunt cunoscute sub denumirea de ``medicamente pe baza de plante``. Chiar daca contin ingrediente naturale, unele dintre aceste produse pot fi daunatoare pentru sanatate. Prin urmare, aceste produse sunt reglementate de legislatia farmaceutica, al carei obiectiv este protejarea sanatatii publice prin garantarea sigurantei, eficacitatii si calitatii medicamentelor.


Medicamentele ``traditionale`` pe baza de plante sunt un subgrup de medicamente pe baza de plante care se utilizeaza de cel putin 30 de ani, inclusiv cel putin 15 ani in UE, sunt destinate a fi utilizate fara supraveghere din partea unui medic practicant si nu se administreaza prin injectie. Aceasta categorie nu este limitata la medicamentele traditionale pe baza de plante de provenienta europeana; ea include si medicamentele utilizate in medicina traditionala chineza si ayurdevica.


Directiva privind medicamentele pe baza de plante a actualizat directiva din 2001 privind codul comunitar pentru medicamentele de uz uman (Directiva 2001/83/CE) prin introducerea unei proceduri simplificate specifice medicamentelor traditionale pe baza de plante.



Citeşte mai multe despre:    Medicamente    Produse naturiste    Farmacie

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

25 milioane lei pentru finantarea unor proiecte de cercetare privind limitarea extinderii si combaterea epidemiei de SARS-COV-2
28 Mar 2020 | 1079

Legea 19/2020: Guvernul a stabilit modul de acordare si de plata a zilelor libere pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant
19 Mar 2020 | 1657

Prelucrarea datelor privind starea de sanatate. GDPR si CoVID-19 (coronavirus)
19 Mar 2020 | 1201

Tribunalul Bucuresti isi suspenda activitatea, termenele vor fi preschimbate
11 Mar 2020 | 1159

Consiliul Concurentei a sanctionat compania farmaceutica Roche Romania SRL pentru abuz de pozitie dominanta pe piata unor produse oncologice din Romania
23 Jan 2020 | 1083

Proiectele de acte normative adoptate sau de care Guvernul a luat act in cadrul sedintei din 14 octombrie 2019
15 Oct 2019 | 1099



Articole Juridice

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Intreprinderile farmaceutice nu pot distribui in mod gratuit farmacistilor mostre de medicamente care se elibereaza numai pe baza de prescriptie
Sursa: EuroAvocatura.ro

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Jurisprudenţă

Inlocuirea de catre instanta de judecata a sanctiunii disciplinare prin aplicarea criteriului proportionalitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 311/2020

Cuantificarea prejudiciilor materiale si morale in cazul accidentelor de munca
Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti - Sentinta Penala nr. 358 din 25.04.2019

Decizia nr. 439/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea