din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2048 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Tribunalul Suceava admite primele revizuiri in dosarele avand ca obiect �pretentii- restituirea taxei de poluare"

Tribunalul Suceava admite primele revizuiri in dosarele avand ca obiect �pretentii- restituirea taxei de poluare"

  Publicat: 23 May 2011       25046 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Tribunalul Suceava, sectia comerciala si de contencios administrativ, in sedinta din 19.05.2011, a admis cererile de revizuire in trei dosare dosare avand ca obiect �pretentii- restituirea taxei de poluare (achitate in perioada 1.07.2008 - 15.12.2008)�.

Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Reglementata in C. proc. pen. in acelasi cadru ca si actiunea penala.
Document care justifica primirea unei sume de bani. Constituie un act justificativ de inregistrare a sumelor incasate in registrul de casa si in contabilitate.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Reglementata in cap. I, t. II, C. proc. pen., partea speciala, hotarare pronuntata de instanta de judecata in cursul judecatii care nu rezolva fondul cauzei,
Reglementata in C. proc. pen. in acelasi cadru ca si actiunea penala.
Document care justifica primirea unei sume de bani. Constituie un act justificativ de inregistrare a sumelor incasate in registrul de casa si in contabilitate.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Reglementata in C. proc. pen. in acelasi cadru ca si actiunea penala.
Document care justifica primirea unei sume de bani. Constituie un act justificativ de inregistrare a sumelor incasate in registrul de casa si in contabilitate.
Suma pe care un imprumutat (debitor) o plateste unui imprumutator (creditor), pentru banii imprumutati pe o anumita perioada.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Se considera inregistrare sonora sau fonograma, in sensul legii 8/1996, orice fixare, exclusiv sonora, a sunetelor provenite dintr-o interpretare ori executie a unei opere sau a altor sunete ori a reprezentarilor numerice ale acestor sunete, oricare ar fi metoda si suportul utilizate pentru aceasta fixare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Legea suprema a unui stat care reglementeaza relatiile sociale fundamentale privind instaurarea, mentinerea si exercitarea puterii
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Procedeu defensiv de aparare a drepturilor si libertatilor publice, aflat la dispozitia justitiabililor;
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Reglementate in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea speciala;
Constitutie (tratat instituind o Constitutie pentru Europa). La 18 iunie 2004, cei 25 de sefi de stat si de guvern ai Uniunii Europene au adoptat un tratat instituind o Constitutie pentru Europa.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.

Astfel, redam dispozitivul solutiilor din primele dosare solutionate:


Numar unic dosar: 4671/86/2011


Inregistrat in data de:06.05.2011


Obiect dosar: pretentii


Materia juridica: Contencios administrativ si fiscal


Stadiu procesual:Revizuire - Fond


Parti:


ANDRISAN COSTEL MARIUS : Revizuent
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A JUDETULUI SUCEAVA : Intimat
ADMINISTRATIA FONDULUI PENTRU MEDIU : Intimat



Solutie: Admite cererea de revizuire. Anuleaza sentinta nr. 1254/18.02.2011 a Tribunalului Suceava - sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal in dosar nr. 12.640/86/2010 . Admite actiunea . Obliga paratii sa restituie reclamantului suma de 2375 lei achitata cu titlu de taxa de poluare cu chitanta seria TS4B nr. 1601212 din 30.08.2010, suma ce va fi reactualizata cu dobanda fiscala calculata incepand cu a 46-a zi de la data cererii de chemare in judecata ( 16.11.2010), adica incepand cu data de 01.01.2011 si pana la data restituirii efective. Cu drept de recurs in termen de 15 zile de la comunicare . Pronuntata in sedinta publica astazi, 19.05.2011.


Numar unic dosar: 4674/86/2011


Inregistrat in data de:06.05.2011


Obiect dosar: pretentii


Materia juridica: Contencios administrativ si fiscal


Stadiu procesual:Revizuire - Fond


Parti:


JITAR MIHAI : Revizuent


D.G.F.P. SUCEAVA : Intimat
ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE GURA HUMORULUI : Intimat


Solutie: Admite cererea de revizuire precizata. Anuleaza in parte sentinta nr. 4271/04.11.2010 a Tribunalului Suceava - sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal data in dosar nr. 2719/86/2010 si incheierea de sedinta din data de 16.11.2010. Admite in parte actiunea . Obliga paratii sa restituie reclamantului suma de 1377 lei achitata cu titlu de taxa de poluare cu chitanta seria TS4A nr. 1474568 din 22.09.2008, suma ce va fi reactualizata cu dobanda fiscala calculata incepand cu a 46-a zi de la data cererii de chemare in judecata ( 02.03.2010), adica incepand cu data de 17.04.2010 si pana la data restituirii efective. Obliga paratii sa restituie reclamantului suma de 42 lei - cu titlu de cheltuieli de judecata . Cu drept de recurs in termen de 15 zile de la comunicare . Pronuntata in sedinta publica astazi, 19.05.2011.


Numar unic dosar: 4783/86/2011


Inregistrat in data de:09.05.2011


Obiect dosar: pretentii


Materia juridica: Contencios administrativ si fiscal


Stadiu procesual:Revizuire - Fond


Parti:


GROSAR TOADER : Revizuent
DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A JUDETULUI SUCEAVA - ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE COMUNALE SUCEAVA : Intimat


Solutie: Admite cererea de revizuire. Anuleaza sentinta nr. 4162/03.11.210 a Tribunalului Suceava - sectia comerciala, de contencios administrativ si fiscal in dosar nr. 6810/86/2010 . Admite actiunea . Obliga parata sa restituie reclamantului suma de 7397 lei achitata cu titlu de taxa de poluare cu chitanta seria TS4A nr. 1507198 din 06.11.2008, suma ce va fi reactualizata cu dobanda fiscala calculata incepand cu a 46-a zi de la data cererii de chemare in judecata ( 21.06.2010), adica incepand cu data de 13.08.2010 si pana la data restituirii efective. Cu drept de recurs in termen de 15 zile de la comunicare . Pronuntata in sedinta publica astazi, 19.05.2011.


Precizari procesuale:




  1. Temeiul juridic al cererilor de revizuire a hotararilor ramase definitive si irevocabile prin incalcarea principiului prioritatii dreptului comunitar, reglementat de art. 148 alin. (2), coroborat cu art. 20 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata, avand ca obiect ``obiect ``pretentii- restituirea taxei de poluare``:




    • Art. 21 alin. (2) din Legea nr. 554/2004, pentru motivul ca hotararile fusesera pronuntate cu incalcarea principiului prioritatii dreptului european. (A se vedea in detaliu: http://www.juridice.ro/143507/efectele-hotararii-preliminare-pronuntate-de-cjue-in-cauza-tatu.html). Daca reclamantul formuleaza o cerere de revizuire in temeiul art. 21 alin. (2) din Legea nr. 554/2004, instanta este datoare sa o admita, asigurand astfel respectarea dreptului european, asa cum a fost acesta interpretat de Curte prin hotararea din 7 aprilie 2011 in cauza Tatu. In temeiul art. 148 alin. (4) din Constitutia Romaniei, instantele au obligatia de a aplica cu prioritate dreptul european, respectiv art. 110 TFUE, asa cum a fost acesta interpretat in cauza Tatu. Pe cale de consecinta, instantele nationale sunt datoare sa admita cererile de revizuire a hotararilor avand ca obiect ``restituirea taxei de poluare``, reformand hotararile contrare ale instantelor care s-au pronuntat nefavorabil anterior.




    • Explicatii suplimentare doctrinare esentiale se regasesc in articolul ``Observatii cu privire la revizuirea hotararilor in contenciosul administrativ`` (autori, Prof.dr. Ion Deleanu, prof.dr.Gh.Buta), revista Dreptul nr.4/2011 http://ujr.revistadreptul.ro/dreptasp6aR002724.do




    • In dreptul intern, prin art. 21 alin. (2) din Legea nr. 554/2004, permite revizuirea hotararilor ca urmare a hotararii preliminare in Tatu, desigur cu respectarea conditiilor procedurale prevazute pentru aceasta cale legala. (http://www.inm-lex.ro/ue/files/pubs/conclINM.pdf).







  1. Termenul in care poate fi introdusa cererea de revizuire a hotararilor ramase definitive si irevocabile prin incalcarea principiului prioritatii dreptului comunitar, reglementat de art. 148 alin. (2), coroborat cu art. 20 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata, avand ca obiect ``obiect ``pretentii- restituirea taxei de poluare``.





In conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) teza a II-a din Legea nr. 554/2004: ``Cererea de revizuire se introduce in termen de 15 zile de la comunicare, care se face, prin derogare de la regula consacrata de art. 17 alin. (3), la cererea temeinic motivata a partii interesate, in termen de 15 zile de la pronuntare.``


Din analiza Deciziei nr. 1609 din 09/12/2010, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 70 din 27/01/2011, referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, rezulta urmatoarea concluzie: Termenul de formulare a unei cereri de revizuire se poate face oricand de la data comunicarii hotararilor ramase definitive si irevocabile prin incalcarea principiului prioritatii dreptului comunitar, reglementat de art. 148 alin. (2), coroborat cu art. 20 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.


Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 21 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004, modificata prin Legea nr. 262/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 510 din 30 iulie 2007, care au urmatorul cuprins:


- Art. 21 alin. (2): "Constituie motiv de revizuire, care se adauga la cele prevazute de Codul de procedura civila, pronuntarea hotararilor ramase definitive si irevocabile prin incalcarea principiului prioritatii dreptului comunitar, reglementat de art. 148 alin. (2), coroborat cu art. 20 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata. Cererea de revizuire se introduce in termen de 15 zile de la comunicare, care se face, prin derogare de la regula consacrata de art. 17 alin. (3), la cererea temeinic motivata a partii interesate, in termen de 15 zile de la pronuntare. Cererea de revizuire se solutioneaza de urgenta si cu precadere, intr-un termen maxim de 60 de zile de la inregistrare ."


Curtea Constitutionala s-a pronuntat in sensul admiterii exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (2) teza a doua din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, respectiv: ``Cererea de revizuire se introduce in termen de 15 zile de la comunicare, care se face, prin derogare de la regula consacrata de art. 17 alin. (3), la cererea temeinic motivata a partii interesate, in termen de 15 zile de la pronuntare.``


Singurul text din Constitutie consacrat actelor Curtii Constitutionale este art.145, intitulat Deciziile Curtii Constitutionale, care, la alineatul (2), prevede: "Deciziile Curtii Constitutionale sunt obligatorii si au putere numai pentru viitor. Ele se publica in Monitorul Oficial al Romaniei".


Decizia prin care Curtea Constitutionala, in exercitarea controlului concret, posterior, rezolva, prin admitere, exceptia de neconstitutionalitate este obligatorie si produce efecte erga omnes si nu numai inter partes litigantes, desi este pronuntata in cadrul unui litigiu care exista in fata justitiei intre anumite parti determinate. Prevederile legale declarate neconstitutionale de Curte ca urmare a solutionarii exceptiei nu mai pot face obiectul unei alte exceptii de neconstitutionalitate, ca si acelea a caror constitutionalitate a fost stabilita conform art.145 alin.(1) din Constitutie . Este consecinta faptului ca prevederea declarata neconstitutionala ramane in legislatie, dar aplicarea ei, fiind contrara suprematiei Constitutiei, inceteaza nu numai in procesul in care a fost invocata.


In conditiile in care Curtea Constitutionala admite exceptia, norma juridica asupra careia a fost ridicata nu va mai fi aplicata in cauza concreta si nu isi va mai produce efectele juridice pentru viitor - textul de lege devine "mort" .


Dispozitiile constatate ca neconstitutionale isi inceteaza efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curtii Constitutionale daca, in acest interval, Parlamentul sau Guvernul, dupa caz, nu pun de acord prevederile neconstitutionale cu dispozitiile Constitutiei. Pe durata acestui termen, dispozitiile constatate ca neconstitutionale sunt suspendate de drept .


In prezent, putem afirma ca nu a fost constatata nicio interventie legislativa asupra textului declarat ca fiind contrar Constitutiei, respectiv art. 21 alin. (2) teza a doua din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004.


In consecinta, in prezent nu avem text legal care sa limiteze in timp formularea unei cereri de revizuire a hotararilor ramase definitive si irevocabile prin incalcarea principiului prioritatii dreptului comunitar, reglementat de art. 148 alin. (2), coroborat cu art. 20 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata, avand ca obiect ``obiect ``pretentii- restituirea taxei de poluare``.



Av.dr.Razvan Viorescu, Baroul Suceava


Av. Cosmin Costas, Baroul Arad



Citeşte mai multe despre:    Tribunalul Suceava    Taxa auto    Cauza Tatu    Taxa de prima inmatriculare    OUG 50/2008    Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Judecatori eliberati din functie la data de 16 iunie 2020
17 Jun 2020 | 1392

Procurori eliberati din functie la data de 19 februarie 2020
20 Feb 2020 | 1317

Un judecator si un procuror trimisi in judecata in stare de arest preventiv
08 Oct 2014 | 2505

Locatiile in care se va desfasura activitatea Directiei Nationale de Probatiune si a serviciilor de probatiune
05 Aug 2014 | 4545

Taxa auto va fi compensata cu datoriie fiscale datorate de contribuabili
10 Jun 2014 | 1918

ANAF: Precizari ref. restituirea taxei pentru emisiile poluante auto
29 Oct 2012 | 8247



Articole Juridice

Constitutionalitatea acordului de recunoastere a vinovatiei
Sursa: Irina Maria Diculescu

Restituirea in 2018 a taxei pe poluare, a taxei speciale, pentru emisiile poluante, precum si a timbrului de mediu pentru autovehicule
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

ICCJ. Decizia de concediere nu mai poate fi revocata dupa comunicarea acesteia catre salariat
Sursa: EuroAvocatura.ro

Timbru de mediu 2013. Lege ilicita sau nu
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Contract de vanzare. Incheierea unei conventii de punere in aplicare a contractului. Invocarea incalcarii principiului simetriei
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 2012 din 20 octombrie 2020

Sarcina probei in litigiile de munca. Salariatului caruia i se imputa un fapt negativ ii revine sarcina probei faptului pozitiv contrar
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava - Decizia civila nr. 996/2013 din 18.09.2013

Contravaloarea pagubei recuperate de angajator prin acordul partilor nu poate fi mai mare decat echivalentul a 5 salarii minime brute pe economie
Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 45/2019

Corealarea justa a sanctiunii cu gravitatea abaterii. Realizarea rolului educativ si preventiv al raspunderii disciplinare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava - Decizia civila nr. 69 din data de 12.02.2019