Ordinul MFP stabileste criteriile pe baza carora se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor comerciale care sunt infiintate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal.
Criteriile in functie de care se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile prevazute mai sus sunt: a) persoana impozabila nu se afla in situatia prevazuta la art. 15 alin. (1) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv in situatia de a nu desfasura la sediul social sau la sediile secundare activitati economice. Pentru a dovedi ca persoana impozabila nu se afla in aceasta situatie, anexa la declaratia de mentiuni trebuie sa fie insotita de un certificat constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte fie ca persoana impozabila indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip, fie ca persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani; b) niciunul dintre administratorii si/sau asociatii1 persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal si nici persoana impozabila insasi nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; c) criteriul care face obiectul verificarii faptice, privind existenta spatiului destinat sediului social/domiciliului fiscal si, dupa caz, sediilor secundare declarate, care sa corespunda obiectului de activitate pe care persoana impozabila intentioneaza sa o desfasoare/o desfasoara; d) criteriile de evaluare prevazute in anexa Ordinului 1984/2011:
1. SEDIUL 1.1. Spatiul cu destinatie de sediu social este in proprietatea persoanei impozabile sau este utilizat in cadrul unui contract de leasing financiar. 1.2. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si nu exista spatii cu destinatie de sedii secundare declarate. 1.3. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an. 1.4. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an. 1.5. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt in proprietatea persoanei impozabile sau sunt utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar. 1.6. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an, iar spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt in cel putin doua dintre urmatoarele situatii:- in proprietatea persoanei impozabile sau utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar;- inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, incadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an;- inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, incadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an. 1.7. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an si nu exista spatii cu destinatie de sedii secundare declarate. 1.8. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an. 1.9. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an. 1.10. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an si toate spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt in proprietatea persoanei impozabile sau sunt utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar. 1.11. Spatiul cu destinatie de sediu social este inchiriat, concesionat ori utilizat in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, in cadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an, iar spatiile cu destinatie de sedii secundare declarate sunt in cel putin doua dintre urmatoarele situatii:- in proprietatea persoanei impozabile sau utilizate in cadrul unui contract de leasing financiar;- inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, incadrul unui contract de comodat pe o perioada egala sau mai mare de un an;- inchiriate, concesionate ori utilizate in cadrul unui contract de leasing operational sau, dupa caz, incadrul unui contract de comodat pe o perioada mai mica de un an. 1.12. Sediul social/Domiciliul fiscal este stabilit temporar la sediul profesional al avocatului, conform prevederilor Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare. 2. SOCIETATI LICHIDATE 2.1. Niciunul dintre administratori si/sau asociat nu a detinut calitatea de administrator sau asociat la societati care au fost lichidate. 2.2. Cel putin unul dintre administratori si/sau asociati a detinut calitatea de administrator sau asociat la societati care au fost lichidate. 3. SOCIETATI LA CARE A FOST DECLANSATA PROCEDURA INSOLVENTEI 3.1. Niciunul dintre administratori si/sau asociati nu detine calitatea de administrator sau asociat la societati la care a fost declansata procedura insolventei. 3.2. Cel putin unul dintre administratori si/sau asociati detine calitatea de administrator sau asociat la societati la care a fost declansata procedura insolventei. 4. SOCIETATI AFLATE IN INACTIVITATE TEMPORARA LA REGISTRUL COMERTULUI 4.1. Niciunul dintre administratori si/sau asociati nu detine calitatea de administrator sau asociat la societati care se afla in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului potrivit legii. 4.2. Cel putin unul dintre administratori si/sau asociati detine calitatea de administrator sau asociat la societati care se afla in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului potrivit legii. 5. CONTRAVENTII 5.1. Niciunul dintre administratori si/sau asociati si niciuna dintre societatile la care acestia au mai detinut calitatea de asociat si/sau administrator nu au inscrise in cazierul fiscal fapte de natura contraventiilor 5.2. Cel putin unul dintre administratori si/sau asociati*) ori cel putin una din societatile la care acestia au mai detinut calitatea de asociat si/sau administrator are inscrise in cazierul fiscal fapte de natura contraventiilor. 6. ADMINISTRATORI CETATENI NON-UE 6.1. Toti administratorii sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni UE. 6.2. Toti administratorii sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si toti sau o parte detin viza de lunga sedere in Romania, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare OUG 194/2002. 6.3. Toti administratorii sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si nu detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002. 6.4. O parte dintre administratori sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si toti sau o parte detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002. 6.5. O parte dintre administratori sau, dupa caz, reprezentantii legali ai acestora sunt cetateni non-UE si nu detin viza de lunga sedere in Romania in conditiile OUG 194/2002.
13 iulie 2021 - Conferinta Nationala de Dreptul Muncii 15 Jun 2021 | 1933
Ministerul Finantelor Publice si institutiile din subordine au demarat o verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic 12 Jul 2020 | 1440
Ministerul Economiei incurajeaza angajatorii sa ofere vouchere de vacanta 23 Jun 2020 | 1224
MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc 17 Jun 2020 | 1423
Senatul a adoptat proiectul de lege de anulare a amenzilor date in perioada starii de urgenta 17 Jun 2020 | 1972
MEEMA, mediator in dialogul retailerilor cu proprietarii de mall-uri 17 Jun 2020 | 1238
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Impozitele speciale prelevate pe cifra de afaceri a intreprinderilor de telecomunicatii si din sectorul comertului cu amanuntul sunt compatibile cu dreptul Uniunii Sursa: EuroAvocatura.ro
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Validarea deciziilor acordarea de despagubiri privind acordarea de despagubiri pentru bunurile abandonate in Bulgaria de catre persoanele refugiat in baza Tratatului dintre Romania Bulgaria Pronuntaţă de: Decizia nr. 420/27 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Cereri de chemare in judecata avand aceeasi cauza, acelasi obiect si aceleasi parti. Respingerea primei actiuni ca inadmisibila. Analizarea exceptiei autoritatii de lucru judecat Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 1693 din 17 septembrie 2020