din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1892 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Sistemul european comun de azil: o mai buna protectie si solidaritate pentru persoanele care solicita protectie internationala

Sistemul european comun de azil: o mai buna protectie si solidaritate pentru persoanele care solicita protectie internationala

  Publicat: 01 Jun 2011       1771 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia intentioneaza sa finalizeze pana in 2012 instituirea sistemului european comun de azil (SECA). Propunerile modificate de directive privind conditiile de primire si procedurile de azil vor asigura norme mai rapide, mai echitabile si mai eficiente, in beneficiul statelor membre si al persoanelor care solicita protectie internationala.

Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Acordarea de catre un stat a dreptului de intrare si de sedere pe teritoriul sau a unei persoane straine, persecutate in tara sa pentru convingerile politice
Acordarea de catre un stat a dreptului de intrare si de sedere pe teritoriul sau a unei persoane straine, persecutate in tara sa pentru convingerile politice
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Acordarea de catre un stat a dreptului de intrare si de sedere pe teritoriul sau a unei persoane straine, persecutate in tara sa pentru convingerile politice
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
In categoria activelor circulante, post ce se refera la creantele salariale, sociale si fiscale determinate
Depasire a legalitatii,
Acordarea de catre un stat a dreptului de intrare si de sedere pe teritoriul sau a unei persoane straine, persecutate in tara sa pentru convingerile politice
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.

Propunerile iau in considerare lectiile invatate in urma mai multor ani de negocieri in cadrul Consiliului de ministri si al Parlamentului European, precum si in urma consultarilor cu asociatiile de refugiati si cu ICNUR. In prezent, trebuie avansate negocierile referitoare la elementele restante ale ``pachetului legislativ in materie de azil``.


``Consolidarea unei politici comune veritabile in materie de imigratie si azil reprezinta una dintre prioritatile mele de varf. La ora actuala, nivelul de tratament si garantiile oferite solicitantilor de azil variaza in mod considerabil in cadrul UE, iar sansele de a obtine protectie sunt total diferite, in functie de statul membru care analizeaza cererea de azil . Aceasta situatie trebuie sa se schimbe. Avem nevoie de proceduri de azil eficiente si echitabile, precum si de conditii de primire comparabile pentru solicitantii de azil in intreaga UE. In acelasi timp, standardele pe care le convenim la nivel european ar trebui sa fie simple, clare si eficiente din punct de vedere al costului. UE trebuie sa-si sustina valorile si sa ofere protectie persoanelor care vin aici in cautarea unui refugiu din calea persecutiei si conflictelor; acesta este motivul pentru care trebuie sa ne respectam angajamentul de a institui, pana in 2012, un sistem european comun de azil . Propunerile de astazi ofera standarde ridicate de protectie persoanelor care au efectiv nevoie de aceasta si vor contribui la reducerea sarcinii administrative inutile a autoritatilor nationale. De asemenea, propunerile vor contribui la consolidarea increderii intre statele membre``, a declarat Cecilia MalmstrA�m, comisarul pentru afaceri interne.


Initiativele de astazi au drept scop adoptarea unor proceduri eficiente si echitabile si asigurarea unor conditii de primire comparabile in intreaga UE.


Modificarile aduse propunerii de directiva privind procedurile de azil au ca obiectiv simplificarea si clarificarea normelor, in scopul de:




  • a facilita punerea in aplicare de catre statele membre, in special atunci cand acestea se confrunta cu un numar mare de cereri simultane de azil . Au fost revizuite normele privind accesul la procedura de azil, efectuarea interviurilor personale si durata maxima a procedurilor de azil (un termen global de sase luni pentru finalizarea procedurilor in prima instanta ramane un obiectiv central al propunerii);




  • a asigura o abordare mai eficienta in cazul abuzurilor potentiale. Noile norme stipuleaza ca statele membre pot accelera procedurile si pot examina la frontiera cererile care sunt in mod clar neconvingatoare sau cererile depuse de solicitanti care reprezinta un pericol la adresa securitatii nationale sau a ordinii publice;




  • a imbunatati calitatea procesului de luare a deciziilor in prima instanta, prin introducerea unor masuri mai practice care sa ii ajute pe solicitanti sa inteleaga procedura sau prin furnizarea unei formari adecvate destinate personalului care examineaza si ia decizii privind cererile;




  • a garanta accesul la protectie. Clarificarile se refera la etapele initiale care trebuie urmate in cadrul procedurii de azil de catre politistii de frontiera, organele de politie si alte autoritati care au primul contact cu persoanele care solicita protectie;




  • a gestiona cererile repetate. Propunerea modificata clarifica normele privind posibilitatea ca solicitantii de azil sa ceara din nou azil daca situatia lor s-a schimbat, precum si normele de prevenire a situatiilor de abuz potential al sistemului;




  • a spori coerenta cu alte instrumente ale acquis-ului UE in materie de azil, cum ar fi Biroul European de Sprijin pentru Azil (EASO). In dispozitiile privind formarea si accesul la procedura de azil se prevede un rol mai concret al EASO.




Modificarile la propunerea de directiva privind conditiile de primire prevad mai multa claritate si flexibilitate, in scopul de:




  • a facilita punerea in aplicare de catre statele membre. O mai mare libertate in ceea ce priveste punerea in aplicare a masurilor va contribui la reducerea costurilor financiare si a sarcinilor administrative;




  • a asigura norme clare care sa delimiteze strict posibilitatea de a plasa in detentie solicitantii de azil. Propunerea revizuita pastreaza standarde inalte privind tratamentul in caz de detentie; restrictionarea dreptului de libera circulatie ar trebui aplicata din ratiuni clare, comune si exhaustive si numai atunci cand este necesara si proportionala;




  • a asigura un nivel de trai demn, prin intermediul unor masuri nationale pentru identificarea nevoilor speciale ale persoanelor vulnerabile, cum ar fi minorii si victimele torturii, si a acorda un nivel adecvat de sprijin material solicitantilor de azil;




  • a spori autonomia solicitantilor de azil. Scopul este acela de a facilita accesul solicitantilor de azil la ocuparea unui loc de munca, ceea ce permite totodata statelor membre o flexibilitate in perioada in care cererile de azil sunt examinate in prima instanta, sau in cazurile in care statele membre se confrunta cu un numar mare de cereri simultane de azil .




Comisia a lansat prima oara propuneri de modificare a directivei privind conditiile de primire in decembrie 2008 (IP/08/1875) si a directivei privind procedurile de azil in octombrie 2009 (IP/09/1552). Propunerile modificate de astazi iau in considerare progresele inregistrate in cursul negocierilor dintre Parlamentul European si Consiliu, precum si al consultarilor cu alti actori (cum ar fi ICNUR si ONG-urile).



Citeşte mai multe despre:    ICNUR    Comisia Europeana    Parlamantul Europeana    Azil

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 442

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1399

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1087

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 1005

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1551

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 1460



Articole Juridice

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati