Planul propune peste 20 de masuri concrete, pe termen scurt, dar si pe termen mai lung, menite sa faca mai usoare, mai sigure si mai viabile conexiunile de transport . Acest plan va amplifica totodata integrarea pietelor, atat in folosul UE, cat si al regiunilor invecinate. Planul a fost prezentat la 7 iulie 2011 de vicepresedintele Siim Kallas, responsabil cu transporturile, si de Stefan FA�le, comisarul pentru extindere si politica europeana de vecinatate.Vicepresedintele Kallas a declarat: ``Cu totii avem tendinta de a considera libertatea de miscare ca fiind normala in Europa, insa aceasta nu ar trebui sa se opreasca la frontiere. In acest moment, daca vrem cu adevarat sa stabilim legaturi cu tarile invecinate, trebuie sa furnizam infrastructura esentiala pentru circulatia bunurilor si persoanelor de o parte si de alta a frontierelor UE si sa eliminam birocratia si blocajele.``La randul sau, comisarul FA�le a declarat: ``Prin noua si ambitioasa politica europeana de vecinatate, lansata anul acesta la 25 mai, le oferim o integrare economica sporita vecinilor nostri din est si din sud. Acest plan de actiune propune masuri concrete in domeniul transporturilor, pe care dorim sa le punem in practica in beneficiul cetatenilor si al companiilor din tarile invecinate si din Europa .``Cooperarea in domeniul transporturilor cu regiunile vecine ale UE1 s-a desfasurat pana acum in cadrul unor initiative bilaterale si regionale. De exemplu, exista deja o initiativa privind transportul regional pentru vecinii de la sud. Acest nou plan de actiune2 porneste de la rezultatele obtinute pana in prezent, consolideaza in special conexiunile cu estul si integreaza cooperarea regionala in materie de transport intr-o singura politica .Printre principalele masuri care urmaresc sa faca legatura intre sistemele de transport ale UE si cele ale vecinilor sai se numara: extinderea la regiunile vecine a pietei interne a UE in domeniul aviatiei si a Cerului unic european; conectarea retelei transeuropene de transport la infrastructura tarilor vecine UE prin proiecte prioritare in domeniul transporturilor; valorificarea imbunatatita a potentialului transportului feroviar de marfa prin deschiderea pietelor si prin estomparea barierelor tehnice, precum diferentele de ecartament dintre caile ferate; eficientizarea punerii in practica a cooperarii regionale in domeniul transporturilor, prin crearea, in cadrul Parteneriatului estic, a unui comitet privind transporturile, care sa supravegheze cooperarea cu vecinii de la est; cresterea eficientei transporturilor maritime catre si dinspre tarile invecinate, inclusiv, pe termen mai lung, prin includerea acestora in proiectul ``Blue Belt`` de libera circulatie maritima in Europa si in regiunile invecinate; sprijinirea tarilor vecine in privinta sporirii sigurantei rutiere.Pentru detalii complete in privinta celor peste 20 de masuri prevazute in planul de actiune, a se vedea MEMO/11/488.Aceste actiuni, care urmeaza sa fie intreprinse pana in 2013, vor fi finantate din resurse existente, printr-o mai buna stabilire a ordinii de prioritate a proiectelor si a masurilor. In comunicarea sa publicata recent pe tema bugetului pentru Europa 2020, Comisia a propus flexibilitate in identificarea surselor posibile de finantare pentru proiectele strategice de infrastructura care leaga UE de vecinii sai. Acest subiect va fi aprofundat in cadrul negocierilor referitoare la viitorul cadru financiar.Care sunt etapele urmatoare?Planul Comisiei urmeaza sa fie prezentat Consiliului si Parlamentului European. In octombrie 2011 (24-25 octombrie 2011, la Cracovia), in cadrul unei conferinte ministeriale organizate sub Presedintia polona a UE, se va lansa noul Comitet privind transporturile al Parteneriatului estic, care va supraveghea implementarea masurilor la est.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 442
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1517
Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august 10 Aug 2021 | 1147
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1399
Legi promulgate in data de 12 iunie 2020 13 Jun 2020 | 1092
EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu 31 Mar 2020 | 1239
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Principiul egalitatii de remunerare intre lucratorii de sex masculin si cei de sex feminin se refera deopotriva pentru �aceeasi munca� si pentru o �munca de aceeasi valoare� Sursa: EuroAvocatura.ro
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
Contract de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu apa si canalizare incheiat intre o asociatie intercomunitara de dezvoltare a serviciilor publice de apa-canal si un operator. Aderarea unei unitati administrativ teritoriale la asociatie. Aplicarea dispozitiilor legale privind stabilirea redeventei Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 626/30.07.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Discriminare directa sau tratament diferentiat, justificat si rezonabil Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 39 din data de 17.01.2020
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019