din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1851 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Zeci de migranti opriti la frontiera romana din drumul ilegal spre Spatiul Schengen

Zeci de migranti opriti la frontiera romana din drumul ilegal spre Spatiul Schengen

  Publicat: 25 Jul 2011       2096 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
La sfarsitul saptamanii trecute, politistii de frontiera au depistat si retinut 30 persoane, cetateni algerieni, palestinieni, tunisieni, marocani, care incercau sa treaca ilegal frontiera pentru a ajunge in Spatiul Schengen.

Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Forma a infractiunii prevazuta in cap. II, t. II, art. 20-22, C. pen., partea generala, si consta in executare a hotararii de a savarsi infractiunea, executare care afost insa intrerupta sau nu si-a produs efectul.

* In data de 23.07.2011, in jurul orei 20.15, o patrula de supraveghere a frontierei de stat din cadrul Sectorul Politiei de Frontiera Nadlac, judetul Arad, actionand in baza unei informatii, a retinut patru persoane de sex masculin, care se deplasau pe jos, spre Ungaria.

Cei in cauza au fost retinuti la aproximativ 700 metri interior fata de teritoriul statului vecin, in vegetatia din apropierea liniei de frontiera.

In urma verificarilor efectuate s-a stabilit ca persoanele sunt cetateni din Tunisia si Maroc, au varste cuprinse intre 18 si 38 ani si intentionau sa ajunga in Spatiul Schengen. Cei in cauza au declarat ca s-au deplasat cu o masina de ocaziei pana in localitatea Nadlac, de unde au continuat calatoria pe jos, peste camp pana in momentul retinerii. Ei au declarat ca au recurs la aceasta metoda intrucat nu detineau viza pentru Spatiul Schengen.

* In perioada 24-25.07.2011, politistii de frontiera din cadrul Sectorului Politiei de Frontiera Lunga, judetul Timis, au depistat, in zona de competenta, sase grupuri formate din 23 migranti de diferite nationalitati (tunisieni, algerieni, marocani si palestinieni).

Deoarece persoanele in cauza nu isi justificau prezenta in zona, nu aveau documente de identitate asupra lor si nu vorbeau limba romana, lucratorii nostri au procedat la conducerea lor la sediul Sectorului, pentru verificari.

Cu aceasta ocazie s-a stabilit ca este vorba de noua cetateni tunisieni, trei marocani, opt algerieni si trei palestinieni cu varste cuprinse intre 21 si 29 ani, care au trecut ilegal frontiera din Serbia in Romania.

* Si politistii de frontiera din cadrul Sectorului Politiei de Frontiera Jimbolia, judetul Timis, au depistat, in zona de competenta, trei persoane care nu isi justificau prezenta in zona, nu aveau documente de identitate asupra lor si nu vorbeau limba romana. Lucratorii nostri au procedat la conducerea celor patru la sediul Sectorului Politiei de Frontiera, pentru cercetari.

In urma verificarilor s-a stabilit ca acestia sunt cetateni algerieni, cu varste cuprinse intre 24 si 29 de ani si au trecut ilegal frontiera din Serbia in Romania, cu scopul de a ajunge in Spatiul Schengen.

In toate cazurile au fost intocmite actele premergatoare in vederea inceperii urmaririi penale sub aspectul savarsiriii infractiunii de tentativa de trecere ilegala a frontierei de stat, respectiv trecere ilegala a frontierei de stat, urmand ca la finalizarea cercetarilor sa fie dispuse masurile legale ce se impun.



Citeşte mai multe despre:    Spatiul Schengen    Imigranti

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

In 2020 vor fi admisi 30.000 de lucratori straini pe piata fortei de munca din Romania
26 Dec 2019 | 1138

CEDO: Incalcari ale drepturilor unei mame si ale copiilor ei retinuti in regim de detentie a imigrantilor
23 Oct 2019 | 1286

CEDO: neasigurarea unor conditii propice pentru imigranti minori neinsotiti - o incalcare a articolelor 3 si 5 din Conventie
17 Jun 2019 | 842

Lista integrala a legilor promulgate in anul 2016
27 Dec 2016 | 2031

Stabilirea unor masuri aplicabile in cazul aparitiei la frontiera de stat a Romaniei a unui aflux masiv de imigranti
10 Nov 2015 | 1279

Politistii de investigare a fraudelor romani vor fi inzestrati cu mijloace de transport si echipamente tehnice noi
09 Oct 2014 | 1753



Articole Juridice

Un membru de familie al unui cetatean al Uniunii care nu are cetatenia unui stat membru, dar care este titular al unui permis de sedere permanenta este scutit de obligatia de a obtine o viza pentru a intra pe teritoriul statelor membre
Sursa: EuroAvocatura.ro

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Aplicarea principiului ne bis in idem nu este contrara Cartei drepturilor fundamentale
Sursa: EuroAvocatura.ro

Un stat membru UE poate sanctiona sederea ilegala a unui imigrant cu pedeapsa amenzii, care poate fi inlocuita cu masura expulzarii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Cetatean roman returnat in tara. Suspendarea dreptului de folosire a pasaportului. Legalitatea suspendarii. Cerere de eliberare a unui pasaport simplu
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1664 din 15 martie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Cetatean roman returnat in tara. Suspendarea dreptului de folosire a pasaportului. Legalitatea suspendarii. Cerere de eliberare a unui pasaport simplu
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1664 din 15 martie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Cetatean roman returnat in tara. Suspendarea dreptului de folosire a pasaportului. Legalitatea suspendarii. Cerere de eliberare a unui pasaport simplu
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1664 din 15 martie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Cetatean roman returnat in tara. Suspendarea dreptului de folosire a pasaportului. Legalitatea suspendarii. Cerere de eliberare a unui pasaport simplu
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1664 din 15 martie 2005, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal