Masurile propuse sunt rezultatul celei de-a treia runde de analize de piata in sectorul serviciilor de telefonie, demers periodic pe care Autoritatea il deruleaza conform legislatiei nationale si europene, in scopul de a asigura functionarea pietelor de telefonie in conditii de concurenta si de a proteja interesele utilizatorilor finali.La fel ca la ultima analiza pe piata de terminare a apelurilor in retelele de telefonie fixa efectuata de ANCOM in anul 2008, Autoritatea propune mentinerea sau, acolo unde este cazul, impunerea remediilor, in mod similar tuturor celor 50 de operatori identificati prin aceasta analiza ca avand putere semnificativa pe piata terminarii apelurilor in retelele proprii. Acestea sunt: obligatia de transparenta, obligatia de a permite accesul si utilizarea unor elemente specifice ale retelei si a infrastructurii asociate, obligatia de nediscriminare si obligatia de control al tarifelor (inclusiv mentinerea simetriei tarifelor de terminare).Spre deosebire de precedenta analiza de piata, ANCOM a inclus in aceasta piata si terminarea apelurilor de tip ``zona mea`` furnizate de operatorii retelelor de telefonie mobila, precum si terminarea apelurilor prin intermediul tehnologiei VoIP a caror calitate este negestionata.Tarifele maxime de terminare practicate de cei 50 de operatori de telefonie fixa identificati ca avand putere semnificativa de piata vor scadea in prima etapa cu 15,5%, de la 0,97 eurocenti/minut la 0,82 eurocenti/minut la 1 ianuarie 2012 si cu 18% pana la 0,67 eurocenti/minut de la 1 iulie 2012, rezultand o reducere cu aproximativ 31% a tarifelor actuale de terminare a apelurilor in retelele de telefonie fixa pana la mijlocul anului viitor. Tarifele nu vor mai putea fi diferentiate in functie de intervale orare.Pe piata terminarii apelurilor in retelele mobile de telefonie, ANCOM a identificat sase operatori cu putere semnificativa: Cosmote, Orange, RCS&RDS, Romtelecom, Telemobil si Vodafone. Ca si pe piata terminarii apelurilor la puncte fixe, ANCOM propune mentinerea sau, acolo unde este cazul, impunerea obligatiilor in mod similar, in sarcina tuturor operatorilor identificati cu putere semnificativa pe aceasta piata . Obligatiile sunt aceleasi ca cele impuse pe piata terminarii apelurilor la puncte fixe.In ceea ce priveste obligatia de control al tarifelor, ANCOM propune impunerea unor tarife maxime simetrice pentru toti operatorii . Acestea vor fi de 4,24 eurocenti/minut incepand cu 1 ianuarie 2012 si 3,46 eurocenti/minut incepand cu 1 iulie 2012.Avand in vedere ca cei sase operatori de telefonie mobila practica tarife diferite pentru serviciile de terminare a apelurilor, reducerile propuse in prima etapa sunt cuprinse intre 16% si 27%, pana la niveluri simetrice pentru toti operatorii, urmate de o a doua etapa de reducere cu 18% a tarifelor tuturor operatorilor, incepand cu 1 iulie 2012.Tarifele propuse astazi de ANCOM au fost stabilite pe baza unor analize comparative cu nivelurile tarifelor de terminare din alte state europene, determinate pe baza unor modele incrementale pe termen lung (LRIC) de calculatie a costurilor evitate asociate furnizarii serviciilor de terminare. Dezvoltarea unor modele similare pentru modelarea costurilor operatorilor din Romania a fost demarata de ANCOM, urmand a fi finalizata, cel mai probabil, la sfarsitul anului 2012, cand ANCOM va putea impune noi reduceri ale tarifelor de terminare.``Tarifele de terminare, care sunt platite intre operatori pentru apelurile in afara retelei, reprezinta cheia concurentei in telefonia fixa si mobila. Din acest motiv, Comisia Europeana acorda o atentie deosebita reglementarii unitare in acest domeniu si sustine ca tarifele de terminare trebuie sa scada pana la nivelul costurilor unui operator eficient. In Romania, interventiile Autoritatii au condus la reduceri substantiale ale acestor tarife de-a lungul timpului, in beneficiul concurentei si utilizatorilor finali. Spre exemplu, utilizatorii finali de telefonie mobila au ajuns in anul 2010 sa plateasca un tarif mediu de 2,55 eurocenti pe minut de apel, aproximativ de trei ori mai mic decat la nivelul anului 2006, cand acesta era de 9,3 eurocenti. Prin masurile pe care le propunem acum continuam reducerile substantiale ale tarifelor de terminare, dar nu numai atat. Dam totodata un semnal puternic privind asteptarile noastre legate de nivelul posibil al acestor tarife in orizontul anului 2014. In plus, eliminam orice asimetrie in tarifele reglementate, atat pe segmentul telefoniei fixe, cat si mobile``, a declarat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu .
Guvernul a facut modificari privind functionarea Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta - cartelele preplatite se vor vinde doar in baza datelor din actul de identitate! 04 Sep 2019 | 2055
A fost initiat un proiect de lege privind eliminarea standardelor duble la produsele de import 22 May 2019 | 683
ANPC a amendat cu 70.000 de lei un operator de telefonie mobila, pentru utilizarea unei practici comerciale incorecte fata de consumatori 26 Apr 2019 | 732
ANCOM a abrogat decizia nr. 1154/2013 privind identificarea pietei relevante corespunzatoare serviciilor de tranzit comutat al apelurilor 13 Apr 2019 | 635
Consiliul Concurentei a sanctionat cu aproximativ 2 mil. euro sase companii pentru o intelegere anticoncurentiala 22 Jan 2019 | 1468
Noul calendar al introducerii caselor de marcat echipate cu jurnal electronic 31 Aug 2017 | 1533
Dreptul de a fi uitat. Pastrarea datelor cu caracter personal in lipsa consimtamantului persoanei vizate Sursa: MCP Cabinet avocati
CJUE: Costul unui apel catre un numar telefonic de servicii post-vanzare nu trebuie sa il depaseasca pe cel al unui apel standard Sursa: EuroAvocatura.ro
Cine este obligat sa utilizeze casa de marcat fiscala? Sursa: EuroAvocatura.ro
Hotarare CJUE: France Telecom a beneficiat de un ajutor de stat incompatibil cu piata comuna, in fiecare an in perioada 1994-2002 Sursa: EuroAvocatura.ro
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Daunele morale in litigiile de munca. Salariatul trebuie sa faca dovada unor consecinte negative pe plan social si psihic, argumentarea acestora nefiind suficienta. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 255/2014 din 07.03.2014
Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir Pronuntaţă de: I.C.C.J., sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006