din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2233 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » 800 de dosare penale referitoare la fapte comise in legatura cu utilizarea fortei de munca

800 de dosare penale referitoare la fapte comise in legatura cu utilizarea fortei de munca

  Publicat: 23 Aug 2011       2463 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
In perioada mai � iunie 2011, politistii structurilor de investigare a fraudelor au inregistrat peste 800 de dosare penale referitoare la fapte comise in legatura cu utilizarea fortei de munca .

Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Negru Petre - membru al Parlamentului Romaniei.
Legea 10 din 2001. Intervalul de timp in care s-a facut preluarea abuziva, cuprins intre 6 martie 1945 si 22 decembrie 1989, in cazul Legii nr. 10 din 2001 si al O.U.G. nr.94/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 501/2002, respectiv cuprins intre 6 septembrie 1940 si 22 decembrie 1989, in cazul O.U.G. nr. 83/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 66/2004;
Actiuni pe care administratorii unei societati pe actiuni sunt tinuti sa le depuna in garantia responsabilitatii lor pe intreaga durata a mandatului lor.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Legea pentru modificarea şi completarea unor reglementări din legislaţia de asigurări sociale
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Structura juridica plurivalenta, subsumand o pluralitate de contracte distincte reciproc interconditionate, care alcatuiesc impreuna un ansamblu contractual inchegat si coerent.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
1. Datoria persoanei creditate.
Reglementata in cap. IV, t. I, C. proc. pen., partea speciala, consta in inaintarea instantei de judecata competente a doasrului de cercetare penala,
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Efect negativ, cu caracter patrimonial sau nepatrimonial, produs unei persoane prin fapta ilicita a altei persoane ori prin actiunea lucrurilor sau animalelor care se afla sub paza juridica a altei persoane.

Pentru neregulile constatate in urma verificarilor efectuate impreuna cu celelalte institutii ale statului cu atributii in domeniu, au fost aplicate aproape 39.000 de sanctiuni contraventionale.

Munca nedeclarata, cunoscuta si sub denumirea generica de munca la negru, este una dintre abaterile grave intalnite de oamenii legii in cadrul controalelor efectuate la diferitele tipuri de angajatori.

Urmare a Memorandum-ului de Intelegere intre Comisia Europeana si Romania, semnat in data de 23 iunie 2009, a fost asumata de catre autoritati, ca masura primordiala, intensificarea activitatilor de identificare si combatere a cazurilor de munca nedeclarate.

In acest sens, Inspectia Muncii a elaborat Strategia Nationala privind reducerea incidentei muncii nedeclarate pentru perioada 2010-2012, aprobata prin H.G.nr. 1024/2010 si Planul national de marire a intensitatii controalelor privind identificarea si combaterea cazurilor de munca nedeclarate, context in care a fost incheiat Protocolul de cooperare interministerial intre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Ministerul Administratiei si Internelor, Agentia Nationala de Administrare Fiscala si alte institutii cu atributii in domeniu .

Inspectoratul General al Politiei Romane, in colaborare cu Jandarmeria Romana, Inspectia Muncii si Garda Financiara a initiat, la data de 27 aprilie a.c., Planul comun de actiune avand ca obiect desfasurarea, in perioada 3 - 31 mai a.c., de actiuni de control in vederea reducerii incidentei muncii nedeclarate si a combaterii evaziunii fiscal, rezultata din munca la negru . Avand in vedere rezultatele pozitive obtinute in actiunile de control desfasurate in luna mai, s-a prelungit perioada de aplicabilitate a Planului si in lunile iunie si iulie 2011.

Astfel, in perioada 2 mai - 31 iulie a.c., politistii de investigare a fraudelor au participat la efectuarea a aproape 25.500 de actiuni de control, desfasurand in principal activitati in vederea identificarii si cercetarii faptelor ce sunt incriminate ca infractiuni in materia angajarii si utilizarii fortei de munca .

In timpul actiunilor de control au fost inregistrate 837 dosare penale referitoare la fapte comise in legatura cu utilizarea fortei de munca, au fost solutionate 341 dosare penale, in 304 dosare penale s-a dispus inceperea urmaririi penale, iar in 37 dosare penale au fost propuse alte solutii.

In dosarele penale in care s-a dispus inceperea urmaririi penale s-au constatat 472 de infractiuni, dintre care 62 de infractiuni prevazute in Legea nr. 53/2003 (Codul Muncii) modificata si completata prin Legea nr. 40/2011(primirea la munca a mai mult de 5 persoane, indiferent de cetatenia acestora, fara incheierea unui contract tindividual de munca) si 362 de alte infractiuni specifice legislatiei care reglementeaza utilizarea fortei de munca .

Din totalul dosarelor in care s-a inceput urmarirea penala, 19 au fost inaintate parchetului competent, cu propunere de punere in miscare a actiunii penale si trimitere in judecata .

In urma actiunilor comune desfasurate cu structurile teritoriale ale Inspectiei Muncii, au fost aplicate, in conditiile legii, 38.772 de sanctiuni contraventionale, in valoare totala de 47.719.300 lei, dintre acestea 2.304 sanctiuni pentru munca fara forme legale de angajare, in valoare de 31.960.500 lei.

Au fost sanctionati 19.139 angajatori pentru incalcarea prevederilor legislatiei muncii, dintre acestia 2.238 angajatori pentru utilizarea fortei de munca fara forme legale.

Exemple:

- Politistii de Investigare a Fraudelor au inceput urmarirea penala impotriva a doi barbati suspectati de savarsirea infractiunii de primirea la munca a mai mult de cinci persoane, indiferent de cetatenia acestora, fara incheierea unui contract individual de munca, fapta prevazuta si pedepsita de Legea nr. 53/2003.

In urma efectuari unei perchezitii la sediul social al societatii au fost identificate 16 persoane care desfasurau activitati de confectionare incaltaminte fara a avea incheiate contracte individuale de munca .


Cercetarile sunt continuate in vederea documentarii intregii activitati infractionale si a stabilirii prejudiciul cauzat.

- Politistii Serviciului de Investigare a Fraudelor Prahova au dispus inceperea urmaririi penale pentru primirea la munca a mai mult de cinci persoane, indiferent de cetatenia acestora, fara incheierea unui contract individual de munca impotriva administratorului unei societati comerciale, intrucat la momentul verificarilor la punctele de lucru situate pe raza municipiului Ploiesti, utiliza forta de munca fara forme legale.

In urma verificarilor la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Prahova, s-a stabilit faptul ca patru persoane beneficiau de indemnizatie de somaj concomitent cu drepturile salariale.

Astfel, s-a dispus extinderea cercetarilor si inceperea urmaririi penale pentru cele patru persoane identificate.


- Ofiterii Serviciului de Investigare a Fraudelor Iasi au inaintat Parchetului de pe langa Tribunalul Iasi referatul de terminare a urmaririi penale cu propunerea de punere in miscare a actiunii penale si sesizarea instantei de judecata competente, cu privire la administratoarea unei societati comerciale pentru savarsirea infractiunii de evaziune fiscala, aceasta fiind suspectata ca a retinut si nu a vitrat, cu intentie, impozitele si contributiile cu retinere la sursa datorate de angajatii societatii, in suma de 20.613 lei - debit si 14.414 lei - accesorii.

- De asemenea, ofiterii Serviciului de Investigare a Fraudelor Olt au propus intocmirea rechizitoriului si trimiterea in judecata a unei femei care administra o societate commerciala. Aceasta este suspectata ca ar fi retinut si varsat in mod incorect la bugetul de stat sumele reprezentand impozite si contributii cu retinere la sursa si a evidentiat in contabilitate cheltuieli, care nu au la baza operatiuni reale, fiind creat un prejudiciu de 99.721 lei, pe parcursul cercetarilor fiind recuperati 14.900 lei.



Citeşte mai multe despre:    Serviciul de Investigare a Fraudelor    Munca la negru    Parchetul de pe langa Tribunalul Iasi

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Inspectia Muncii aplicat amenzi de peste 1 milion de euro pentru munca la negru, in perioada 14 octombrie � 1 noiembrie 2019
14 Nov 2019 | 2264

Peste 47 de milioane de euro, fonduri europene, pentru sprijinirea tinerilor inactivi sa intre pe piata muncii
15 Aug 2017 | 1632

Completarile si modificarile Codului muncii - Legea 53/2003, asa cum au fost publicate in M. Oficial
05 Aug 2017 | 2041

In perioada 29.02 � 04.03.2017, Inspectia Muncii a aplicat amenzi de 360.000 de euro
12 Mar 2017 | 2724

In saptamana 13-17 februarie 2017, Inspectia Muncii a efectuat 2.998 de controale la 1.311 de angajatori
25 Feb 2017 | 1029

In ultimele zile ale anului 2016, Inspectia Muncii a aplicat amenzi de circa 158.000 de euro
04 Jan 2017 | 983



Articole Juridice

[Av. muncii] Primirea in munca a persoanelor fara incheierea unui contract individual de munca
Sursa: MCP Cabinet avocati

Munca la negru � definitie, forme, avantaje si dezavantaje, sanctiuni
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Manipularea, instrument de lucru pe piata imobiliara
Sursa: Ioana Morovan, HotNews.ro

Jurisprudenţă

Munca la negru in perioada de proba. Sanctiune
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1050 din 29.02.2016

Decizia 37/2016. Persoana care munceste fara forme legale poate solicita constatarea raportului de munca si a efectelor acestuia, chiar daca a incetat anterior sesizarii instantei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Recurs impotriva incheierii prin care s-a dispus suspendarea cauzei pentru neindeplinirea obligatiilor procesuale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2727/2012

Primirea la munca de catre agentul economic a unui numar de 11 persoane pentru care nu a incheiat contracte de munca
Pronuntaţă de: Tribunal - Decizia nr. 42 din 15-mar-2012