din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1580 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Ministerul Mediului a prezentat stadiul procedurii de evaluare a impactului pentru proiectului Rosia Montana

Ministerul Mediului a prezentat stadiul procedurii de evaluare a impactului pentru proiectului Rosia Montana

  Publicat: 24 Aug 2011       1634 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Act adoptat de organele de stat,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Scopul politicii comunitare in domeniul mediului este de conserva, proteja si imbunatati calitatea mediului si de a proteja sanatatea oamenilor. De asemenea, are in vedere rezervele de materii prime, prin utilizarea prudenta si rationala a resurselor naturale. In cele din urma, prin aceasta politica se urmareste promovarea de masuri, la nivel international, pentru a rezolva problemele de mediu regionale si globale (Articolul 174).
Ministerul Mediului si Padurilor va propune Guvernului spre avizare proiectul Rosia Montana doar in cazul in care investitorul va respecta cele mai bune practici in ceea ce priveste mineritul. Ministrul Laszlo Borbely subliniaza ca "inca de la inceputul mandatului am declarat ca voi propune Guvernului o hotarare prin care sa se acorde acordul de mediu doar in cazul in care voi avea siguranta ca investitorul va respecta cele mai bune practici in ceea ce priveste mineritul, pentru a nu fi afectat mediul .

Orice substanta solida, lichida, sub forma gazoasa sau de vapori sau forma de energie (radiatie electromagnetica, ionizanta, termica, fonica sau vibratii) care introdusa �n mediu, modifica echilibrul constituentilor acestuia si al organismelor vii si aduce daune bunurilor materiale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Scopul politicii comunitare in domeniul mediului este de conserva, proteja si imbunatati calitatea mediului si de a proteja sanatatea oamenilor. De asemenea, are in vedere rezervele de materii prime, prin utilizarea prudenta si rationala a resurselor naturale. In cele din urma, prin aceasta politica se urmareste promovarea de masuri, la nivel international, pentru a rezolva problemele de mediu regionale si globale (Articolul 174).
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Moment (etapa) al judecatii in prima instanta,
Moment (etapa) al judecatii in prima instanta,
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Cuantificarea efectelor activitatilor umane si a proceselor naturale asupra mediului, a sanatatii si securitatii omului, precum si a bunurilor de orice fel.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act adoptat de organele de stat,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Orice mijloc ce poate fi utilizat pentru incheierea unui contract intre comerciant si consumator si care nu necesita prezenta fizica simultana a celor doua parti

Am cerut SC Rosia Montana Gold Corporation sa respecte doua conditii importante: sa reduca procentul de cianura pana la un nivel care sa nu mai fie poluant pentru natura, asa cum se intampla si in Suedia, si sa dea banii pentru renaturare, in primii ani de exploatare. Celelalte aspecte referitoare la partea economica a contractului nu se afla in responsabilitatea Ministerului Mediului si Padurilor, ci a Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri", precizeaza ministrul LA�szlo BorbA�ly.

La nivel european, valoarea maxima admisa pentru concentratia de cianuri disociabile in mediu slab acid este de 10 ppm. Desi valoarea maxima admisa este de 10 ppm, Ministerul Mediului si Padurilor a instiintat Rosia Montana Gold Corporation, la mijlocul lunii august 2011, ca valoarea propusa de investitor pentru concentratia de cianuri disociabile in mediu slab acid de 5ppm la punctul de descarcare al sterilului in iaz nu poate fi acceptata si i-a solicitat sa prezinte solutii pentru reducerea concentratiei pana la un nivel care sa nu mai prezinte niciun pericol pentru mediul inconjurator . Procedura de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiectul Rosia Montana a inceput in decembrie 2004, iar in iulie 2006, SC Rosia Montana Gold Corporation SA a depus Raportul la studiul de evaluare a impactului. In cadrul procedurii, s-au organizat 14 dezbateri publice in Romania si 2 dezbateri publice in Ungaria in perioada 24.07.2006-29.08.2006, astfel publicul interesat avand posibilitatea de a formula observatii si comentarii, de a fi informat si de a participa efectiv la procedura .

In cadrul procedurii de evaluare pentru acest proiect, Ministerul Mediului a solicitat Ministerului Afacerilor Externe sa transmita notificari catre statele posibil afectate (Ungaria, Serbia si Muntenegru, Bulgaria, Moldova, Ucraina, Slovacia), avand in vedere prevederile Conventiei Espoo privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontiera. Ungaria a fost singurul stat care a confirmat participarea sa la procedura de evaluare a impactului proiectului Rosia Montana, celelalte state notificate raspunzand ca nu vor participa.

In ianuarie 2007, Ministerul Mediului a transmis catre SC Rosia Montana Gold Corporation SA observatiile si comentariile publicului primite in perioada de consultare publica, la care investitorul a raspuns in luna mai 2007. In etapa de analiza a calitatii raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului au avut loc 4 sedinte ale Comisiei de Analiza Tehnica la nivel central (CAT), in prezenta titularului de proiect, in perioada iunie-august 2007. In cadrul acestor sedinte au fost analizate primele 4 capitole ale raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului din cele 9 capitole pe care le cuprinde.

In septembrie 2007, certificatul de urbanism depus de investitor a fost suspendat in instanta, iar din acest motiv procedura de evaluare a impactului asupra mediului a fost stopata. Suspendare certificatul de urbanism a fost constatata si prin hotarare definitiva si irevocabila a Curtii de Apel Timisoara pronuntata in martie 2009.

Aceasta procedura a fost reluata, dupa ce in luna mai 2010, SC Rosia Montana Gold Corporation SA a depus un nou certificat de urbanism. Astfel, pe parcursul anului 2010, Comisia de Analiza Tehnica (CAT) s-a intrunit de patru ori, analizand 7 din cele 9 capitole ale raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului.

Comisia de Analiza Tehnica este format din reprezentanti a 12 institutii: Ministerul Mediului si Padurilor, prin directiile si compartimentele de specialitate, Ministerul Sanatatii, Ministerul Administratiei si Internelor - Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Ministerul Culturii si Patrimoniului National, Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, Academia Romane, Institutul Geologic al Romaniei, Administratia Nationala ``Apele Romane`` si Garda Nationala de Mediu.

In ianuarie 2011, Ministerul Mediului si Padurilor a inaintat Ungariei atat documentele depuse de SC RMGC SA, ca urmare a solicitarii Ministerului Mediului si Padurilor de a actualiza documentatia de evaluare a impactului asupra mediului, cat si raspunsurile la intrebarile partii ungare primite in cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului in context transfrontiera, ce s-a desfasurat in 2006 .

Ministerul Dezvoltarii Rurale din Ungaria a transmis, in 3 august 2011, un raspuns prin care refuza realizarea proiectului Rosia Montana. Astfel, consultarile cu partea ungara au luat sfarsit urmand ca, in cazul in care se va lua decizia de emitere a acordului de mediu, acesta sa fie tradus si transmis partii ungare ca decizie finala pentru proiectul Rosia Montana, conform Conventiei Espoo.

De asemenea, la 1 martie 2011, MMP a reluat consultarea publica. In acest sens, MMP a postat un anunt pe pagina de web a ministerului, insotit de documentatia de evaluare a impactului asupra mediului depusa de SC RMGC SA la sfarsitul anului 2010 si a invitat publicul interesat sa formuleze propuneri/comentarii/observatii justificate in perioada 01 martie 2011 - 05 mai 2011.

In aceasta perioada, MMP a primit 517 propuneri/comentarii/observatii din partea publicului pe care le-a evaluat, iar in 29 iulie 2011, a transmis SC Rosia Montana Gold Corporation SA formularul cu observatiile si comentariile publicului primite in aceasta perioada pentru a oferi raspunsuri ce vor fi analizate de Comisia de Analiza Tehnica .



Citeşte mai multe despre:    SC Rosia Montana Gold    Rosia Montana    Curtea de Apel Timisoara    Agentia Nationala pentru Resurse Minerale    Academia Romane    Institutul Geologic al Romaniei    Administratia Nationala �Apele Romane�    Garda Nationala de Mediu    Conventia Espoo

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 722 din 25.11.2013
27 Nov 2013 | 1454

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 650 din 22.10.2013
23 Oct 2013 | 1308

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 307 din 29.05.2013
29 May 2013 | 1252

Inselaciune cu un premiu fals
15 Dec 2011 | 2084

Inselaciune: Roca vanduta drept aur
28 Nov 2011 | 2684