Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Un proiect finantat de UE urmareste generalizarea accesului la terminalele pentru autoservire

Un proiect finantat de UE urmareste generalizarea accesului la terminalele pentru autoservire

  Publicat: 30 Aug 2011       1168 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Un proiect finantat de UE urmareste sa faca terminalele pentru autoservire, cum sunt distribuitoarele automate de bilete pentru transportul public, ghiseele de informare a publicului sau bancomatele, mai accesibile pentru persoanele cu handicap, care reprezinta 1/6 din populatia Europei, sau pentru cei 87 de milioane de europeni cu varste de peste 65 de ani.

(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
Inlaturarea obstacolelor care impiedica miscarea libera in mediul ambiant si accesibilizarea diverselor zone ale societatii cum ar fi:
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Inlaturarea obstacolelor care impiedica miscarea libera in mediul ambiant si accesibilizarea diverselor zone ale societatii cum ar fi:
Hartie de valoare emisa de stat
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Se refera la dezavantajul social, la pierderea si limitarea sanselor unei persoane de a lua parte la viata comunitatii la un nivel echivalent cu ceilalti membri.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.

Conform unui studiu realizat la nivelul UE, numai 38% dintre bancomatele (automated teller machines - ATM) din Uniunea Europeana sunt prevazute cu capacitati vocale pentru clientii cu handicap, mult mai putine decat in SUA (61%) si Canada (aproape toate bancomatele). In vederea eliminarii barierelor existente in materie de accesibilitate, Comisia Europeana a alocat proiectului ``APSIS4All`` - al carui obiectiv este proiectarea si validarea unor interfete personalizate, inclusiv a unor carduri fara contact - fonduri in valoare de 3,41milioane de euro, reprezentand jumatate din bugetul total al proiectului. Primele teste vor avea ca obiect bancomate din Barcelona (Spania), incepand din septembrie 2011, si distribuitoare automate de bilete din Padeborn (Germania), incepand din ianuarie2012, si se vor desfasura pe o perioada de trei ani.


Neelie Kroes, vicepresedinta Comisiei Europene responsabila cu agenda digitala, a declarat: ``Terminalele publice pentru autoservire sunt foarte raspandite, iar numarul lor continua sa creasca. Totusi, multe dintre ele sunt dificil de utilizat de catre persoanele cu handicap sau de catre unele persoane in varsta, care, in conditiile date, nu pot beneficia de serviciile oferite."


Proiectul APSIS4All urmareste proiectarea si validarea, in conditii reale, a unor interfete inovatoare si personalizate care sa depaseasca barierele existente in materie de accesibilitate. O prima etapa a proiectului va consta in culegerea de informatii de la 3000 de utilizatori care vor testa diferite aparate, pentru a adapta interfetele la necesitatile si preferintele lor. Vor fi testate, de la 1 septembrie 2011, 65 de bancomate din Barcelona (Spania) apartinand bancii Caixa, iar de la 1ianuarie 2012, 24de distribuitoare automate de bilete din localitatea Padeborn din landul Renania de Nord -Westfalia (Germania), exploatate de societatea HA¶ft & Wessel AG.


Obiectivul acestui proiect este de a propune un cadru standardizat care ar putea incuraja industria bancomatelor si furnizorii de servicii sa adopte mai multe functii din domeniul e-accesibilitatii. Astfel, terminalele publice digitale ar putea deveni, in cele din urma, mai accesibile unei game mai largi de utilizatori, de la persoanele nefamiliarizate cu tehnologia sau care au dificultati de citire, pana la turistii care nu cunosc limba locala sau chiar la persoanele care nu au la indemana ochelarii pentru citit. Proiectul APSI4All se va concentra asupra interactiunii multimodale si asupra unor tehnologii de varf, precum NFC (Near Field Communication) sau comunicatiile fara fir pe distante scurte. De exemplul, pe parcursul testelor ar putea fi utilizat un card programat personalizat in functie de utilizator. Atunci cand utilizatorul apropie cardul de bancomat, acesta se adapteaza instantaneu la necesitatile utilizatorului (de exemplu, modificand marimea caracterelor sau limba de comunicare). Alt tip de interfata ar putea fi un telefon mobil cu functii de accesibilitate care permit clientului sa cumpere un bilet online si sa plateasca la distribuitorul care emite biletul, folosind un cod de securitate transmis prin telefon.


In UE exista sute de mii de terminale publice digitale, printre care un numar mare de distribuitoare automate de bilete pentru transportul public si cel putin 425000 de bancomate. Utilizarea acestora este facilitata de o serie de solutii tehnologice existente pe piata, precum tastaturi amplasate la indemana persoanelor in scaun cu rotile, taste cu etichete Braille sau difuzoare pentru servicii vocale destinate utilizatorilor cu deficiente de vedere. Totusi, aceste functii esentiale sunt adesea indisponibile sau neactivate, deoarece modalitatile de activare sunt prea complicate. Dupa cum se afirma si in Strategia europeana pentru persoanele cu handicap 2010-2020 class="A__T3">, ``accesibilitatea este o conditie premergatoare pentru participarea la viata sociala si economica``.


Proiectul APSIS4All este cofinantat de componenta TIC a programului Uniunii Europene pentru competitivitate si inovare.



Citeşte mai multe despre:    Bancomat    Uniunea Europeana    Handicapati

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 576

Legi promulgate in data de 12 iunie 2020
13 Jun 2020 | 537

EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu
31 Mar 2020 | 656

Pozitia Consiliului Barourilor si Societatilor de Drept din Europa privind eradicarea fenomenului avocaturii clandestine
29 Feb 2020 | 399

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 595

Consecintele retragerii Regatului Unit din Uniunea Europeana asupra Curtii de Justitie a Uniunii Europene
04 Feb 2020 | 595



Articole Juridice

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa)
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Limitarea beneficiului unei prestatii suplimentare instituite in favoarea anumitor sportivi de inalt nivel numai la cetatenii statului membru in cauza constituie un obstacol in calea liberei circulatii a lucratorilor
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

O companie aeriana este responsabila pentru prejudiciile cauzate de un pahar cu cafea fierbinte care se varsa
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Diurna reprezinta potrivit jurisprudentei C.J.U.E. „alocatie specifica detasarii” si, ca atare, parte a salariului minim. Totodata, potrivit modificarilor Codului fiscal, diurna intra in baza de calcul a contributiilor sociale obligatorii.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj Sectia a IV-a pentru Litigii de munca si Asigurari sociale, Decizia civila nr. 99/A/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017

Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir
Pronuntaţă de: I.C.C.J., sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006

Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir
Pronuntaţă de: I.C.C.J., sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006

Accesul, fara drept, la un sistem informatic prin incalcarea masurilor de securitate. Falsificarea instrumentelor de plata electronica. Punerea in cir
Pronuntaţă de: I.C.C.J., sectia penala, decizia nr. 5288 din 15 septembrie 2006