din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2450 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » CE a prezentat o propunere pentru o noua retea centrala de transport a UE

CE a prezentat o propunere pentru o noua retea centrala de transport a UE

  Publicat: 19 Oct 2011       1048 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana a adoptat o propunere pentru a transforma mozaicul actual de drumuri, cai ferate, aeroporturi si canale europene intr-o retea unificata de transport (TEN-T).

Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Denumire data monedei unice europene.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Indicator care reflecta aportul valoric adus de o intreprindere prin activitatile sale asupra bunurilor cumparate.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Sistemele de transmisie si, acolo unde este cazul, echipamentele de comutare sau rutare si alte resurse, inclusiv elementele de retea care nu sunt active,

retea centrala va inlatura blocajele, va moderniza infrastructura si va eficientiza operatiunile transfrontaliere de transport pentru calatori si pentru companii in intreaga UE. Ea va imbunatati conexiunile dintre diferitele moduri de transport si va contribui la obiectivele UE privind schimbarile climatice prin reducerea emisiilor de CO2 generate de mijloacele de transport .

Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei Europene si comisarul responsabil cu transporturile, a declarat: ``Transportul este fundamental pentru o economie eficienta a UE, insa in prezent lipsesc unele conexiuni vitale. Caile ferate ale Europei trebuie sa utilizeze 7 ecartamente diferite si doar 20 de aeroporturi principale si 35 de porturi majore sunt conectate direct la reteaua feroviara. Fara conexiuni bune Europa nu va creste si nu va prospera.``

Noua politica a fost elaborata in urma unui proces de consultare de doi ani si stabileste o retea centrala de transport care urmeaza sa fie instituita pana in 2030 pentru a reprezenta coloana vertebrala a transporturilor in cadrul pietei unice. Propunerile de finantare publicate astazi (pentru perioada 2014-2020) concentreaza de asemenea fondurile UE din domeniul transporturilor cu preponderenta catre aceasta retea centrala de transport, completand verigile lipsa la nivel transfrontalier, inlaturand blocajele si transformand-o intr-o retea mai inteligenta.

Noua retea TEN-T centrala va fi sustinuta de o retea cuprinzatoare de rute la nivel regional si national care aduc trafic in reteaua centrala. Aceasta din urma va fi in mare parte finantata de statele membre, cu cateva posibilitati de finantare UE si regionale din fonduri destinate transporturilor, inclusiv noi instrumente de finantare inovatoare. Scopul este ca treptat, pana in 2050, cea mai mare parte a cetatenilor si a companiilor din Europa sa se afle la cel mult 30 de minute de reteaua-``afluent``.

Luata in ansamblu, noua retea de transport va oferi:

- calatorii mai sigure si mai putin aglomerate;

- calatorii mai fluente si mai rapide.

Cele 31,7 miliarde de euro alocate transporturilor in cadrul facilitatii ``Conectarea Europei`` a CFM (cadrul financiar multianual) vor servi in practica drept ``capital initial`` pentru stimularea investitiilor suplimentare din partea statelor membre in vederea finalizarii conexiunilor si legaturilor transfrontaliere dificile, care altfel nu ar fi probabil construite. Fiecare 1 milion de euro cheltuit la nivel european va genera 5 milioane de euro din partea guvernelor statelor membre si 20 de milioane de euro de la sectorul privat.

Hartile anexate prezinta reteaua centrala TEN-T (reteaua transeuropeana de transport) pentru 2030, precum si principalele coridoare de implementare in perioada de finantare 2014-2020.

Noua politica instituie o retea de transport a Europei mai mica si mai bine definita. Scopul sau este sa concentreze cheltuielile asupra unui numar mai mic de proiecte care pot realiza o valoare adaugata reala la nivelul UE. Statele membre se vor confrunta, de asemenea, cu cerinte mai riguroase in ceea ce priveste specificatiile comune care vor functiona la nivel transfrontalier si cu obligatii juridice legate de finalizarea proiectului.

Reteaua TEN-T este compusa din doua niveluri: o retea centrala care urmeaza sa fie finalizata pana in 2030 si o vasta retea afluenta care aduce trafic in aceasta si care urmeaza sa fie finalizata pana in 2050. Reteaua afluenta globala va asigura acoperirea completa a UE si accesibilitatea tuturor regiunilor. Reteaua centrala va acorda prioritate celor mai importante legaturi si noduri ale TENa��T, astfel incat acestea sa devina pe deplin functionale pana in 2030. Ambele niveluri includ toate modurile de transport: rutier, feroviar, aerian, pe cai navigabile interioare si transportul maritim, precum si platformele intermodale.

Orientarile TEN-T stabilesc cerinte comune pentru infrastructura TEN-T - cu cerinte mai stricte pentru reteaua centrala. Acest aspect va asigura fluenta operatiunilor de transport in intreaga retea . Totodata, aceasta politica favorizeaza implementarea unor sisteme de gestionare a traficului care vor permite optimizarea utilizarii infrastructurii si, prin cresterea eficientei, reducerea emisiilor de CO2.

Implementarea retelei centrale va fi facilitata printr-o abordare bazata pe coridoare. 10 coridoare vor constitui baza dezvoltarii coordonate a infrastructurii in cadrul retelei centrale. Acoperind cel putin 3 moduri, 3 state membre si 2 sectiuni transfrontaliere, aceste coridoare vor reuni statele membre in cauza, precum si partile interesate relevante, de exemplu administratorii si utilizatorii infrastructurii. Coordonatori europeni vor prezida ``platforme de coridoare`` care vor reuni toate partile interesate - acestea vor fi un instrument important pentru garantarea coordonarii, a cooperarii si a transparentei.



Citeşte mai multe despre:    Transport    Comisia Europeana    TEN-T

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 449

Firma de avocatura CMS Romania isi muta birourile la One Tower
10 Aug 2021 | 1386

Biletele de calatorie gratuita acordate persoanelor cu handicap aferente anului 2020 pot fi utilizate si in luna ianuarie a anului 2021
27 Dec 2020 | 1873

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1401

Salariatii din industria de armament vor beneficia de recunoasterea conditiilor speciale de munca si de flexibilizarea varstei de pensionare
02 Jul 2020 | 1336

Ministerul Economiei incurajeaza angajatorii sa ofere vouchere de vacanta
23 Jun 2020 | 1223



Articole Juridice

Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto
Sursa: MCP Cabinet avocati

Dobandirea dreptului de servitute, de trecere si de acces prin hotarare judecatoreasca
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Prelucrarea datelor minorilor, inclusiv a codului numeric personal, in contextul functionarii sistemului e-ticheting cu carduri
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Jurisprudenţă

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Greva, context in care angajatorul poate dispune concedierea salariatilor?
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Masuri de siguranta. Obligarea la tratament medical
Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 864/19.09.2018 a Curtii de Apel Galati