Scopul proiectului este dezvoltarea de retele integrate de incluziune sociala pentru persoanele private de libertate, prin acordarea de sprijin prin programe specifice de insertie profesionala, precum si prin programe de sensibilizare a angajatorilor in vederea facilitarii angajarii acestei categorii de persoane .
Proiectul are o valoare de 17.515.809,74 lei si se desfasoara in perioada 2011 - 2013.Componenta 1 are ca obiectiv realizarea unui studiu la nivel national privind nevoile specifice de formare vocationala a persoanelor aflate in detentie si in centrele de reeducare, calificarile si nivelul profesional al acestora si analiza nevoilor pietei muncii locale.Realizarea de campanii de sensibilizare si promovare, asa cum sunt prevazute in cadrul componentei 2, sunt importante in demersul nostru de a sensibiliza si motiva angajatorii pentru eliminarea stereotipurilor si reticentelor privind angajarea detinutilor. De asemenea, prin campaniile de informare se are in vedere promovarea locurilor de munca destinate asistentilor sociali, ce sunt disponibile in cadrul penitenciarelor / centrelor de reeducare.Componenta 3 a proiectului este destinata unor ample programe de formare si anume:In cadrul proiectului 1.500 de detinuti aflati in penitenciare in ultimul an de detentie sau in evidentele comisiei pentru eliberarea conditionata, fie in serviciul de probatiune vor participa la cursuri de calificare . Stagiile de practica obligatorii programelor recunoscute vor fi realizate in ateliere de lucru organizate la nivelul penitenciarelor ce vor fi dotate si modernizate. In vederea diminuarii riscului de recidiva, in cadrul programelor de formare vor fi prezentate experiente de viata ale fostilor detinuti (din Romania si ale partenerilor transnationali) care au reusit sa se integreze profesional si social, dupa perioada de executare a detentiei.Proiectul se adreseaza de asemenea si personalului incadrat in penitenciare si in sistemul de probatiune. Aproximativ 10 persoane / penitenciar sau centru de reeducare vor participa la 2 module privind medierea muncii si incluziunea sociala (planificarea serviciilor de incluziune sociala, monitorizarea acestora, indicatori de monitorizare si incluziune sociala).Profesionistii din domeniul serviciilor sociale (DGASPC-uri / servicii publice de asistenta sociala) sunt un alt grup tinta al programului. Modulele de formare vor fi adresate unui numar de 4 persoane / judet, respectiv sectoare ale municipiului Bucuresti si vor avea ca teme: medierea muncii si consiliere in vederea pregatirii pentru angajare .Programul contine sesiuni pentru planificarea supravegherii si monitorizarii persoanelor aflate in ultimul an de detentie si planul de supraveghere si monitorizare intocmit si implementat de profesionistii care se afla in contact cu acestia in perioada de penitenciar, probatiune, liberare. Vor participa echipe mixte formate din profesionistii incadrati in penitenciare si in sistemul de probatiune si asistentii sociali din cadrul DGASPC sau SPAS. Vor fi 3 module cu o durata de 5 zile / modul . Echipele de profesionisti formati din 8 persoane, vor elabora Planuri de preventie, evaluare, interventie si integrare pentru persoanele eligibile aflate in detentie, prin care se va realiza profilul vocational si social astfel incat sa se asigure integrarea in campul muncii si in comunitate . Echipele mixte vor fi constituite la nivelul fiecarui penitenciar si centru de reeducare. Un numar de cca. 80 persoane din cadrul acestor profesionisti implicati in cursurile de formare vor participa si la schimburi de experienta in IT/ES (5 zile / schimb de experienta). De asemenea, va fi realizat un ghid privind colaborarea interinstitutionala si planificarea serviciilor de reinsertie sociala pentru detinuti.Proiectul are un caracter transnational si sustine preocuparile Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale pentru promovarea incluziunii active a grupurilor vulnerabile prin implementarea de masuri concrete
Legi promulgate in data de 18 august 2020 19 Aug 2020 | 1658
Innotech Student 2020: Studentii din Romania pot obtine finantari intre 40.000 si 100.000 de euro din fonduri europene pentru a-si deschide mici afaceri 31 May 2020 | 1136
Beneficiarii OUG 92/2020 privind sprijinirea angajatorilor si salariatilor afectati de CoVid-19 31 May 2020 | 1903
Impactul starii de urgenta asupra Justitiei 16 Mar 2020 | 1219
93 de milioane de euro - fonduri europene pentru stimularea ocuparii fortei de munca 07 Mar 2020 | 923
CEDO: Incalcari ale drepturilor unei mame si ale copiilor ei retinuti in regim de detentie a imigrantilor 23 Oct 2019 | 1280
Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu
Noile reglementari privind ucenicia la locul de munca. Conditii de angajare, drepturi si obligatii ale partilor Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim
ICCJ. Dezlegare chestiune de drept � scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe
Dispozitii speciale privind masurile preventive aplicate minorilor. Art. 243 - 244 - NCPP Sursa: EuroAvocatura.ro
Achitare in procesul penal. Dreptul la plata tuturor drepturile salariale aferente perioadei de suspendare a contractului de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova
Demisia salariatului. Angajatorul nu este in masura sa recalifice arbitrar cererea formulata de salariat Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020