din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2413 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Proiect de OUG pentru modificarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale

Proiect de OUG pentru modificarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale

  Publicat: 14 Nov 2011       2013 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Potrivit prevederilor art.32 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, din impozitul pe venit incasat la bugetul de stat la nivelul fiecarei unitati administrativ-teritoriale se aloca lunar, in termen de 5 zile lucratoare de la finele lunii in care s-a incasat acest impozit, o cota de 77% bugetelor locale, astfel:

Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).

a) 44% la bugetele locale ale comunelor, oraselor si municipiilor pe al caror teritoriu isi desfasoara activitatea platitorii de impozit pe venit;

b) 12% la bugetul local al judetului;

c) 21% intr-un cont distinct, deschis pe seama directiei generale a finantelor publice judetene la trezoreria municipiului resedinta de judet, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, ale oraselor si ale municipiilor, precum si a bugetului local al judetului.

Cota de 77% din impozitul pe venit pentru municipiul Bucuresti se repartizeaza astfel:

a) 22,5% la bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti;

b) 44,5% la bugetul local al municipiului Bucuresti;

In prezent exista discrepante in modul de alocare a cotelor, in sensul ca din impozitul pe venit - respectiv din impozitul pe veniturile din pensii - se aloca cote numai unitatilor administrativ-teritoriale pe al caror teritoriu isi desfasoara activitatea platitorii de impozite, respectiv numai municipiilor resedinta de judet unde au sediul Casele judetene de pensii, chiar daca beneficiarii de pensii sunt din tot judetul.

De asemenea mentionam ca finantarea cheltuielilor cu bunurile si serviciile in unitatile de invatamant preuniversitar de stat s-a asigurat pana in anul 2011 din bugetele locale.

Incepand cu anul 2012, finantarea acestor cheltuieli, care fac parte din finantarea de baza, potrivit Legii educatiei nationale, nr.1/2011, se asigura din bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata, afectand echilibrul bugetar prin diminuarea veniturilor bugetului de stat .


Pentru mentinerea echilibrului bugetar, prin proiectul ordonantei de urgenta se propune:

Diminuarea cotelor defalcate din impozitul pe venit cu 5,5%, respectiv de la 77% la 71,5% pentru a asigura resursele necesare finantarii de la bugetul de stat a standardului de cost per elev/prescolar in invatamantul preuniversitar, care include ca element de cost si finantarea cheltuielilor cu bunuri si servicii . Astfel, cotele defalcate din impozitul pe venit ce se aloca bugetelor locale incepand cu data de 1 ianuarie 2012 se reduc de la 44% la 40,5% pentru municipii, orase si comune, de la 12% la 11% pentru judete, de la 21% la 20% pentru echilibrarea bugetelor locale. In municipiul Bucuresti, cotele defalcate se reduc de la 44,5% la 43,5% pentru municipiul Bucuresti, de la 22,5% la 19% pentru sectoare si de la 10% la 9% pentru echilibrare.

Eliminarea impozitului pe veniturile din pensii din baza de defalcare catre bugetele locale si ramanerea acestuia ca venit definitiv al bugetului de stat .



Citeşte mai multe despre:    Impozite    Impozite pe cladiri 2012    Impozite auto 2012    Legea 273/2006

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF
26 Dec 2022 | 53798

Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat
27 Dec 2021 | 56421

Persoanele inregistrate in SPV pot face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro
13 Jun 2020 | 1109

Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta
24 Mar 2020 | 1981

M. Finantelor: Masuri fiscal-bugetare pentru sprijinirea economiei si companiilor afectate de raspandirea virusului COVID-19
20 Mar 2020 | 1055

Legea 19/2020: Guvernul a stabilit modul de acordare si de plata a zilelor libere pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant
19 Mar 2020 | 1657



Articole Juridice

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro

Termenul in care se accepta si se dezbate succesiunea
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Salarizarea angajatului temporar. Obligatiile agentului de munca temporara si ale utilizatorului
Sursa: MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Obiectiuni la raportul final al lichidatorului. Tardivitate. Contradictie intre considerente si dispozitiv
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 32/2018 din 13.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Uzucapiune. Inaplicabilitatea dispozitiilor referitore la achiesarea la pretentiile formulate de reclamant. Inexistenta justului titlu
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 5/9.01.2020

Impozit pe cladire nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 360/10.06.2020