din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2330 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Din 2014 vom avea o platforma online, unica la nivelul UE, care va permite solutionarea litigiilor contractuale, in intregime online

Din 2014 vom avea o platforma online, unica la nivelul UE, care va permite solutionarea litigiilor contractuale, in intregime online

  Publicat: 29 Nov 2011       2892 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
In 2010, unul din cinci consumatori europeni a intampinat probleme la achizitionarea de bunuri si servicii pe piata unica.

Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Asociatie de intreprinderi sau de persoane fizice, constituita pentru a realiza un anumit proiect de afacere. Conform regulilor de concurenta comunitare, �intreprinderile comune� sunt intreprinderi controlate in comun de catre cel putin alte doua intreprinderi.
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Criteriile de convergenta (cunoscute drept criteriile de la Maastricht) permit statelor membre ale Uniunii Europene sa intre in a treia etapa a Uniunii Economice si Monetare Europene (UME), etapa in care pot adopta moneda euro.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

In cazul in care un vanzator refuza sa va repare laptopul care s-a defectat in perioada de garantie sau daca nu puteti ajunge la un acord cu un agent de turism in legatura cu o restituire in cazul unei vacante ratate, exista modalitati de a solutiona aceasta fara prezentarea in instanta. Dar, din pacate, in stadiul actual, solutionarea extrajudiciara a litigiilor in UE este posibila numai pentru anumite sectoare comerciale sau in anumite domenii. Pentru a rezolva aceasta problema, Comisia Europeana a prezentat astazi un pachet de propuneri legislative care sa garanteze ca toti consumatorii din UE isi pot rezolva problemele fara a se prezenta in instanta, indiferent de tipul de produs sau serviciu care face obiectul litigiului contractual si indiferent de locul in care l-a achizitionat pe piata unica europeana [adica pe teritoriul national sau in strainatate). Pentru consumatorii care cumpara online dintr-o alta tara UE, Comisia doreste sa creeze o platforma online unica la nivelul UE, care va permite solutionarea litigiilor contractuale, in intregime online, in termen de 30 de zile .

Solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) (ADR - Alternative Dispute Resolution) in materie de consum este o modalitate de solutionare mai rapida, mai ieftina si mai usor de utilizat decat procedurile judiciare. Se estimeaza ca accesul universal la SAL de calitate in UE va determina economisirea de catre consumatori a circa 22,5 miliarde EUR/an. Aceasta va ajuta, de asemenea, intreprinderile sa isi gestioneze relatiile cu clientii si sa iti imbunatateasca imaginea corporatista. Comisia doreste ca noul pachet legislativ sa contribuie la stimularea increderii consumatorilor in piata unica la nivelul UE, ceea ce inseamna pentru ei o oferta mai variata si preturi mai bune, contribuind, astfel, la cresterea economiei UE.

Comisarul pentru Sanatate si Consumatori, John Dalli, a declarat: ``Este inacceptabil faptul ca atat de multe probleme legate de consum sunt lasate nesolutionate deoarece consumatorii nu au nici un mijloc eficient de a rezolva litigiile cu comerciantii. Aceasta le afecteaza buzunarele si increderea; de asemenea, aceasta incetineste cresterea economica europeana. Odata adoptate, propunerile pe care le prezint astazi vor ajuta consumatorii europeni sa utilizeze modalitati simple, rapide si necostisitoare pentru rezolvarea problemelor lor, indiferent de locul sau modul in care achizitioneaza un produs sau un serviciu in UE``.

Ce a fost adoptat astazi?

Directiva privind solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) se va asigura ca exista proceduri extrajudiciare de calitate, pentru a putea face fata oricarui litigiu contractual intre un consumator si o intreprindere . Conform propunerii:

entitatile SAL vor trebui sa indeplineasca anumite criterii de calitate, adica sa fie bine pregatite, impartiale, transparente, eficiente si echitabile

intreprinderile vor informa consumatorii in legatura cu entitatea SAL care poate solutiona un potential litigiu contractual pe care l-ar putea avea cu acestia

entitatile SAL vor solutiona litigiile in termen de 90 de zile .

Regulamentul privind solutionarea online a litigiilor va crea o platforma online la nivelul UE (``platforma SOL``) care ofera consumatorilor si intreprinderilor un punct de intrare unic pentru solutionarea online a litigiilor referitoare la achizitiile efectuate online in alt stat membru al UE. Acest punct de intrare unic european:

va transmite automat reclamatia consumatorului catre entitatea SAL nationala competenta

va facilita solutionarea litigiului in termen de 30 de zile .

Care sunt avantajele pentru consumatori si intreprinderi?

Consumatorii vor avea acces la o modalitate eficienta si necostisitoare de solutionare a litigiilor cu comerciantii, indiferent de produsele sau serviciile pe care le achizitioneaza, indiferent de modalitatea de achizitionare (online sau off-line) si atunci cand achizitioneaza in UE (in propria tara sau in strainatate).

Consumatorii care achizitioneaza online din alte tari ale UE vor putea sa isi solutioneze litigiile contractuale cu comerciantii din UE in intregime online.

Economiile realizate astfel de consumatori sunt estimate la aproximativ 0,2% din PIB-ul UE (22,5 miliarde EUR).

Pentru intreprinderi, accesul la solutionarea alternativa a litigiilor va fi esentiala pentru gestionarea relatiilor cu clientii si imbunatatirea imaginii corporatiste si, de asemenea, pentru economisirea costurilor de solutionare a litigiilor in instanta.

Consumatorii si comerciantii din intreaga Europa vor avea siguranta ca toate entitatile extrajudiciare europene de solutionare a litigiilor indeplinesc aceleasi criterii . Acestea vor fi transparente, bine pregatite, impartiale, eficiente si echitabile.

In cele din urma, sporirea increderii va incuraja consumatorii sa actioneze mai activ in cautarea ofertelor bune si a celor mai bune preturi in intreaga piata unica a UE, stimuland astfel concurenta si cresterea economica.

Solutionarea alternativa a litigiilor (SAL) se bazeaza pe o parte neutra (cum ar fi un arbitru, un mediator sau un ombudsman). Este mai ieftina, mai rapida si mai simpla decat sa apelarea la o instanta judecatoreasca.

In prezent, in UE exista peste 750 de entitati SAL. Cu toate acestea, in unele state membre, ele sunt disponibile numai in anumite regiuni sau in anumite sectoare (de exemplu servicii financiare sau telecomunicatii). Consumatorii si intreprinderile sunt prea putin constienti de posibilitatile oferite de SAL. Sistemele de solutionare online a litigiilor pentru achizitiile transfrontaliere online nu sunt suficient de dezvoltate.

Costul litigiilor in materie de consum nesolutionate este estimat la 0,4% din PIB-ul UE. Acesta include sumele pierdute de catre consumatorii europeni din cauza unor probleme in cazul achizitiilor din alte state membre ale UE, care sunt estimate intre 500 de milioane EUR si 1 miliard EUR.

Etapele urmatoare

Parlamentului European si Consiliul UE s-au angajat sa adopte pachetul legislativ pana la sfarsitul anului 2012 ca actiune prioritara in cadrul Actului privind piata unica (a se vedea IP/11/469). Acest pachet completeaza, de asemenea, una din actiunile prevazute de Agenda Digitala pentru Europa . Dupa adoptare, statele membre ale UE vor avea la dispozitie 18 luni pentru a pune in aplicare Directiva privind SAL. Aceasta inseamna ca entitati extrajudiciare SAL de calitate ar trebui sa fie disponibile peste tot in UE in cursul celui de-al doilea semestru din 2014. Platforma unica la nivel UE de solutionare online a litigiilor va deveni complet operationala la sase luni de la acest termen (adica la inceputul anului 2015), deoarece functionarea sa necesita infiintarea si actualizarea entitatilor extrajudiciare, dupa caz.



Citeşte mai multe despre:    Comercianti    Internet    Online

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

15 iunie 2021 este data limita pana la care se pot depune declaratiile de avere si de interese anuale
13 Jun 2021 | 1464

Aplicatia de �Dosar electronic� devine operationala si pentru Sectia de contencios administrativ si fiscal a ICCJ
06 Jun 2020 | 1687

Conferintele UpDate Work: Protectia economica si sociala a salariatilor
03 Apr 2020 | 1868

Conferintele UpDate Work: Reorganizarea societatilor angajatoare
03 Apr 2020 | 1517

Conferintele UpDate Work: Telemunca si munca la domiciliu. Reorganizarea angajatorilor si a activitatii salariatilor
03 Apr 2020 | 1484

EY: Solutii pentru a limita interactiunea cu autoritatile vamale. Vamuirea la domiciliu
31 Mar 2020 | 1238



Articole Juridice

Dialogurile MCP (VIII): Clauza de confidentialitate in contractul individual de munca. Ce este si ce nu este confidential?
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Instalarea unui sistem de supraveghere video de catre primarie, care nu respecta prevederile GDPR
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Utilizarea si dezvaluirea fara temei legal a unor imagini din sistemul de supraveghere video al asociatiei de proprietari
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Legalitatea prelucrarii datelor in contextul inregistrarii si publicarii pe internet a imaginilor cu numerele de inmatriculare ale autovehiculelor ai caror soferi savarsesc posibile contraventii sau infractiuni in contextul circulatiei pe drumurile publice
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Jurisprudenţă

CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Actiune in contrafacere. Conflict intre o marca si un nume comercial. Invocarea notorietatii marcii. Conditii
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 284 din 4 februarie 2020

Competenta materiala. Locul executarii obligatiei. Lipsa unei stipulatii contrare ori daca locul platii nu se poate stabili potrivit naturii prestatiei sau in temeiul contractului, al practicilor statornicite intre parti ori al uzantelor
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 418/2019

RIL - Decizia ICCJ 2/2019 - tribunalele specializate sunt competente sa solutioneze apelurile in cererile formulate in procedura executarii silite in materiile ce fac obiectul specializarii lor.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie