din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1949 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Autoritatile publice din statele membre UE cheltuie in fiecare an 18 la suta din PIB pe bunuri, servicii si lucrari

Autoritatile publice din statele membre UE cheltuie in fiecare an 18 la suta din PIB pe bunuri, servicii si lucrari

  Publicat: 20 Dec 2011       2512 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


In contextul restrictiilor bugetare actuale si al dificultatilor economice cu care se confrunta cea mai mare parte a statelor membre, politica in domeniul achizitiilor publice trebuie sa asigure, mai mult ca oricand, utilizarea optima a fondurilor pentru a stimula cresterea economica si crearea de locuri de munca si pentru a contribui astfel la atingerea obiectivelor strategiei Europa 2020.

(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Puterile publice existente in stat.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
Servicii cu caracter economic, a caror furnizare poate fi considerata ca tinand de interesul general, de exemplu, furnizarea de baza, accesibila public, de energie, de telecomunicatii, de servicii postale, de transport, de apa si de servicii de eliminare a deseurilor.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
(Concession) (1) In general: drept legal de folosire a unei proprietati in anumite scopuri.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.

Revizuirea directivelor privind achizitiile publice, anuntata astazi de Comisie, face parte dintr-un program mai larg care isi propune o modernizare profunda a achizitiilor publice in Uniunea Europeana. Acest program include, de asemenea, o directiva privind concesiunile, care pana in momentul de fata erau numai partial reglementate la nivel european si care prezinta particularitati ce justifica un text separat, pastrandu-se in acelasi timp coerenta cu reforma generala.

Reforma legislatiei privind achizitiile publice constituie una dintre cele douasprezece actiuni prioritare prevazute de Actul privind piata unica adoptat in aprilie 2011 (IP/11/469). Avand in vedere constrangerile bugetare actuale, eficientizarea achizitiilor publice a devenit, intr-adevar, o prioritate pentru toate statele membre. Prin urmare, atat autoritatile publice europene, cat si furnizorii acestora au nevoie de instrumente flexibile si usor de utilizat care sa faciliteze cat mai mult posibil un mediu transparent si competitiv de atribuire a contractelor, pentru a garanta cumpararea la cel mai bun raport calitate-pret (value for money).

Comisarul pentru piata interna si servicii, Michel Barnier, a declarat: ``Aceasta reforma este necesara, ambitioasa si realista. Actualele directive si-au dovedit eficacitatea, insa trebuie sa tina pasul cu schimbarile. Doresc sa asigur elaborarea unor directive privind achizitiile publice mai simple, mai eficace si care sa usureze viata celor care sunt implicati, prin activitatea lor de zi cu zi, in achizitii publice. Propunerea de directiva privind concesiunile reprezinta realizarea pietei interne in domeniul achizitiilor publice si va conduce, sper, la cresterea eficientei cu care se cheltuiesc banii publici si la crestere economica in viitor. ``

Modernizarea normelor europene privind achizitiile publice

Reformele propuse vizeaza modernizarea in profunzime a metodelor si a instrumentelor existente.

1. Obiectivul principal consta in a simplifica normele si procedurile si a le face mai flexibile. In acest scop, Comisia propune in special:

posibilitatea de a recurge mai frecvent la negociere, ceea ce le va permite autoritatilor contractante sa achizitioneze bunuri si servicii mai potrivite nevoilor lor la cel mai bun pret;

extinderea si, pe termen mediu, generalizarea comunicarii pe cale electronica in domeniul achizitiilor publice, aceasta fiind un mijloc esential de simplificare a achizitiilor publice;

reducerea drastica a sarcinii administrative prin reducerea numarului de documente solicitate operatorilor economici, ceea ce va usura viata acestora.

2. Inlesnirea accesului IMM-urilor la contracte de achizitii publice: Accesul IMM-urilor va fi facilitat si sporit prin masuri care vizeaza reducerea sarcinii administrative, prin incurajarea puternica a impartirii contractelor in loturi si a limitarii cerintelor privind capacitatea financiara impuse pentru depunerea unei oferte.

3. Reforma propusa vizeaza in acelasi timp facilitarea unei mai bune utilizari calitative a achizitiilor publice prin acordarea unei ponderi mai mari criteriilor sociale si de mediu, fie prin abordarea bazata pe costurile pe ciclu de viata, fie prin integrarea persoanelor vulnerabile si defavorizate, contribuind astfel la realizarea obiectivelor strategiei Europa 2020.

4. Reforma include, de asemenea:

imbunatatirea masurilor existente de combatere a conflictelor de interese, a favoritismului si a coruptiei pentru a garanta integritatea procedurilor avand in vedere riscurile financiare implicate;

desemnarea de catre fiecare stat membru a unei autoritati nationale unice, responsabila de monitorizarea, implementarea si controlul achizitiilor publice pentru a asigura o mai buna aplicare a normelor in fiecare stat .

Directiva privind concesiunile: completarea cadrului juridic al achizitiilor publice la nivel european

Propunerea de directiva privind concesiunile acopera acordurile de parteneriat dintre un organism, de regula public, si o intreprindere, adesea privata, in care aceasta din urma isi asuma riscul operational legat de intretinerea sau dezvoltarea unor infrastructuri (porturi, distributia apei, parcari, drumuri pe care se percep taxe de drum etc.) sau de furnizarea unor servicii de interes economic general (energie, sanatate, distributia si tratarea apei, eliminarea deseurilor etc.).

Ea vine in completarea regimului european al achizitiilor publice, domeniul sau de aplicare incluzand concesiunile de servicii, singurul tip de concesiuni care nu erau pana acum reglementate prin dispozitii de legislatie secundara. Normele propuse au scopul de a stabili un cadru juridic clar care sa asigure certitudinea juridica necesara autoritatilor publice in indeplinirea sarcinilor lor. Ele vizeaza garantarea accesului efectiv al tuturor intreprinderilor europene la piata concesiunilor, inclusiv al intreprinderilor mici si mijlocii si au, de asemenea, potentialul de a stimula dezvoltarea parteneriatelor public-private, concesiunile fiind unul dintre instrumentele preferate in acest scop. .

In acest sens, Comisia propune obligativitatea publicarii concesiunilor in Jurnalul Oficial al UE. Ea propune, de asemenea, specificarea obligatiilor autoritatilor contractante in ceea ce priveste alegerea criteriilor de selectie si de atribuire, impunerea anumitor garantii de baza care sa fie indeplinite pe durata derularii procedurii de atribuire, extinderea aplicarii drepturilor prevazute de Directiva privind caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitii publice la toate persoanele interesate de obtinerea unei concesiuni, precum si clarificarea unor domenii ca regimul modificarilor contractelor de concesiune aflate in curs de derulare.

Dispozitiile avute in vedere nu genereaza sarcini administrative excesive si se vor aplica numai concesiunilor de valori mari in cazurile in care exista un interes transfrontalier evident.

Propunerile Comisiei vor fi transmise Consiliului si Parlamentului European in vederea lansarii procedurii legislative de adoptare a acestora, prevazuta a avea loc inainte de sfarsitul anului 2012, conform Actului privind piata unica.



Citeşte mai multe despre:    Bugetul de stat    Autoritati publice    Comisia Europeana    Actul privind piata unica

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CCR: Sanctionarea cu revocarea din functie a Avocatului Poporului trebuie sa aiba la baza criterii obiective
30 Jun 2021 | 1075

OUG privind reducerea timpului de munca, acordarea unor indemnizatii pentru zilieri si sezonieri, precum si incurajarea telemuncii
09 Aug 2020 | 1699

Beneficiarii OUG 92/2020 privind sprijinirea angajatorilor si salariatilor afectati de CoVid-19
31 May 2020 | 1903

Legea 24/2020: Valoarea unui tichet de masa nu va putea depasi suma de 20 de lei
21 Mar 2020 | 1594

Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in sedinta din 18 martie 2020
19 Mar 2020 | 1290

Proiectele de acte normative adoptate de Guvern in cadrul sedintei din 10 martie 2020
11 Mar 2020 | 1186



Articole Juridice

Ce se intampla cu sumele achitate in temeiul unui act administrativ fiscal anulat. Poate instanta dispune direct restituirea lor?
Sursa: Alex Slujitoru si Cristiana Ionescu, Avocati, Radu si Asociatii SPRL

Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani?
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Refuzul unei autoritati publice de a raspunde unei cereri de exercitare a dreptului de acces la propriile date cu caracter personal
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Jurisprudenţă

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea, cu titlu de plata nedatorata, a drepturilor salariale incasate fara temei legal
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.410/14.06.2018 a Curtii de Apel Galati