Mai precis, au fost publicate metodologiile de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a. In anul scolar in curs, aceste evaluari se vor desfasura in perioada 9-23 mai, prin administrari pilot, pe un esantion de elevi stabilit la nivel national.
A fos postata, de asemenea, lista unitatilor de invatamant care compun acest esantion: 86 pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a, respectiv 86 de scoli pentru clasa a VI-a. Esantionul a fost realizat de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), astfel incat fiecare tip de evaluare sa fie administrata in unitati de invatamant distincte. Mentionam ca activitatea de pilotare vizeaza instrumentele de evaluare si procedurile de organizare a acestor evaluari.Testele care vor fi administrate, precum si baremele de corectare aferente, sunt elaborate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare. La clasa a II-a, acestea contin doua sectiuni: prima vizeaza competentele de receptare-producere a mesajelor, in vreme ce a doua abordeaza competente de matematica. Rezultatele obtinute la evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea lor in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/ tutorilor legal instituiti asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include urmatoarele discipline: limba romana, limba materna, pentru elevii care studiaza in limbile minoritatilor nationale si matematica. Evaluarea nu se finalizeaza printr-o nota sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluarii fiecarui test contribuie la realizarea unui scor mediu national al performantelor elevilor pe competentele fundamentale si sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii si cercetari de diagnoza a sistemului de invatamant primar. Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea invatarii, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de invatare si preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Testele contin doua sectiuni corespunzatoare probelor transdisciplinare evaluate: limba si comunicare, respectiv matematica si stiinte
Adaptarea structurii anului scolar 2020-2021 la situatia epidemiologica actuala 27 Mar 2021 | 1275
Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii 15 Mar 2021 | 1206
MEC a aprobat noile programe pentru examenele nationale (Evaluare Nationala 2020 si Bacalaureat 2020) 15 Apr 2020 | 1565
Masurile stabilite de MEC cu privire la reluarea cursurilor 08 Apr 2020 | 1280
25 milioane lei pentru finantarea unor proiecte de cercetare privind limitarea extinderii si combaterea epidemiei de SARS-COV-2 28 Mar 2020 | 1084
Masuri privind suspendarea cursurilor din toate unitatile de invatamant preuniversitar 11 Mar 2020 | 1191
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
A fost modificat regimul strainilor in Romania Sursa:
Procedura acordarii voucherelor de vacanta in anul 2018 pentru unitatile de invatamant, MEN si alte unitati din subordinea/coordonarea acestuia Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Actiune in revendicare. Efectele hotararii judecatoresti fata de terti Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 181/19.03.2020
CEDO: Convertito si altii impotriva Romaniei. Respectarea vietii private si de familie Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020
Obligarea angajatorului la plata zilelor de concediu de odihna neefectuat in ultimii 3 ani Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 7011.02.2020- Tribunalul Bucuresti