Mai mult decat atat, unele state membre ale UE, precum Germania si Suedia, care au avut in trecut performante foarte bune in materie de siguranta rutiera, inregistreaza o crestere semnificativa a numarului de decese. In alte state membre, cum ar fi Polonia si Belgia, care sunt deja in urma in ceea ce priveste siguranta rutiera, numarul deceselor creste. Motocicletele, in cazul carora numarul deceselor nu a scazut nici dupa mai bine de un deceniu, continua sa reprezinte o problema.Siim Kallas, comisarul UE pentru transporturi, a declarat: ``Aceste cifre reprezinta un serios semnal de alarma. Ne confruntam cu cea mai mica scadere a numarului de decese rutiere din ultimul deceniu. Soselele europene fac inca 85 de victime in fiecare zi. Este inacceptabil. Trebuie sa intensificam cu hotarare eforturile la nivelul UE si la nivel national pentru a atinge obiectivul de a injumatati din nou numarul deceselor rutiere pana in 2020. Voi solicita ministrilor din toate statele membre informatii despre planurile nationale de aplicare a reglementarilor in domeniul sigurantei rutiere pentru 2012. Doresc sa ma asigur ca, inclusiv intr-o perioada economica dificila, aceasta activitate, atat de importanta pentru siguranta rutiera, primeste atentia cuvenita. La nivelul UE, intentionez ca in 2012 sa ma ocup in mod specific de problema deceselor in randul motociclistilor. Trebuie sa reusim sa inversam tendinta actuala si sa obtinem o reducere a numarului de decese.``Pe parcursul ultimului deceniu, in cadrul Planului UE de actiune pentru siguranta rutiera 2001-2011, s-au realizat progrese majore. S-a redus numarul deceselor rutiere cu aproape 45 % si s-au salvat peste 125 000 de vieti omenesti.Numarul deceselor rutiere din UE a scazut in medie cu 6 % in fiecare an. Iar in unii ani scaderea a fost chiar de 11 % (2010).Planul UE de actiune pentru siguranta rutiera 2011-2020In iulie 2010, Comisia Europeana a adoptat o serie de planuri ambitioase pentru a reduce la jumatate numarul deceselor rutiere din Europa in urmatorii 10 ani. Initiativele propuse in cadrul ``Orientarilor pentru politica europeana de siguranta rutiera 2011-2020`` includ un evantai larg de masuri, de la impunerea unor standarde de siguranta mai inalte pentru vehicule pana la imbunatatirea pregatirii participantilor la trafic si aplicarea cu mai multa strictete a normelor rutiere. Comisia colaboreaza indeaproape cu statele membre pentru implementarea acestui program .Programul de actiune pentru siguranta rutiera 2011-20:Programul de actiune pentru siguranta rutiera prevede o serie de initiative diverse axate pe imbunatatirea vehiculelor, a infrastructurii si a comportamentului participantilor la trafic.S-au definit sapte obiective strategice:
Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale 16 Mar 2020 | 1404
Guvernul a aprobat 59.926 de locuri la tratament balnear pentru anul 2020 06 Feb 2020 | 890
Guvernu a acordat ajutoare de urgenta de peste 1.600.000 lei pentru 470 familii si persoane singure 06 Feb 2020 | 946
Inspectia Muncii aplicat amenzi de peste 1 milion de euro pentru munca la negru, in perioada 14 octombrie � 1 noiembrie 2019 14 Nov 2019 | 2270
In perioada septembrie-octombrie 2019 Inspectia Muncii a aplicat amenzi in valoare toatala de 10.355.310 de lei! 23 Oct 2019 | 1091
Ajutoare de urgenta in valoare de 122.000 lei pentru familiile afectate de accidentul rutier produs in judetul Ialomita 11 Oct 2019 | 985
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Prelucrare nelegala a datelor cu caracter personal prin utilizarea unor sisteme de supraveghere audio-video portabile in activitatea politistilor locali Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Un stat UE poate refuza sa recunoasca un permis de conducere care a fost doar reinnoit intr-un alt stat membru dupa ce i-a interzis titularului acestui permis sa conduca pe teritoriul sau Sursa: EuroAvocatura.ro
Polita RCA este obligatorie atunci cand vehiculul in cauza este inmatriculat si nu a fost retras in mod legal din circulatie Sursa: EuroAvocatura.ro
Cuantificarea prejudiciilor materiale si morale in cazul accidentelor de munca Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti - Sentinta Penala nr. 358 din 25.04.2019
Neintrunirea cumulativa a elementelor raspunderii patrimoniale a salariatului. Pagube incadrate in riscul normal al serviciului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a pentru cauze privind Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 2851 din 31.05.2016
Suma asigurata la un cuantum superior valorii bunului. Modalitatea de calcul a despagubirii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 103 din 17 ianuarie 2013
Conducere autovehicul sub influenta bauturilor alcoolice. HIV. Suspendare conditionata a executarii pedepsei inchisorii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 2448 din data 12.12.2011