din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1898 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Ritmul de reducere a deceselor rutiere in UE a scazut la 2 la suta in 2011

Ritmul de reducere a deceselor rutiere in UE a scazut la 2 la suta in 2011

  Publicat: 29 Mar 2012       2410 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Conform unor cifre recente publicate astazi de Comisia Europeana, ritmul de reducere a deceselor rutiere a scazut semnificativ anul trecut (la -2 %) comparativ cu reducerea foarte promitatoare inregistrata la nivelul UE pe parcursul ultimului deceniu (o medie de - 6 %).

Act adoptat de organele de stat,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.

Mai mult decat atat, unele state membre ale UE, precum Germania si Suedia, care au avut in trecut performante foarte bune in materie de siguranta rutiera, inregistreaza o crestere semnificativa a numarului de decese. In alte state membre, cum ar fi Polonia si Belgia, care sunt deja in urma in ceea ce priveste siguranta rutiera, numarul deceselor creste. Motocicletele, in cazul carora numarul deceselor nu a scazut nici dupa mai bine de un deceniu, continua sa reprezinte o problema.

Siim Kallas, comisarul UE pentru transporturi, a declarat: ``Aceste cifre reprezinta un serios semnal de alarma. Ne confruntam cu cea mai mica scadere a numarului de decese rutiere din ultimul deceniu. Soselele europene fac inca 85 de victime in fiecare zi. Este inacceptabil. Trebuie sa intensificam cu hotarare eforturile la nivelul UE si la nivel national pentru a atinge obiectivul de a injumatati din nou numarul deceselor rutiere pana in 2020. Voi solicita ministrilor din toate statele membre informatii despre planurile nationale de aplicare a reglementarilor in domeniul sigurantei rutiere pentru 2012. Doresc sa ma asigur ca, inclusiv intr-o perioada economica dificila, aceasta activitate, atat de importanta pentru siguranta rutiera, primeste atentia cuvenita. La nivelul UE, intentionez ca in 2012 sa ma ocup in mod specific de problema deceselor in randul motociclistilor. Trebuie sa reusim sa inversam tendinta actuala si sa obtinem o reducere a numarului de decese.``

Pe parcursul ultimului deceniu, in cadrul Planului UE de actiune pentru siguranta rutiera 2001-2011, s-au realizat progrese majore. S-a redus numarul deceselor rutiere cu aproape 45 % si s-au salvat peste 125 000 de vieti omenesti.

Numarul deceselor rutiere din UE a scazut in medie cu 6 % in fiecare an. Iar in unii ani scaderea a fost chiar de 11 % (2010).

Planul UE de actiune pentru siguranta rutiera 2011-2020

In iulie 2010, Comisia Europeana a adoptat o serie de planuri ambitioase pentru a reduce la jumatate numarul deceselor rutiere din Europa in urmatorii 10 ani. Initiativele propuse in cadrul ``Orientarilor pentru politica europeana de siguranta rutiera 2011-2020`` includ un evantai larg de masuri, de la impunerea unor standarde de siguranta mai inalte pentru vehicule pana la imbunatatirea pregatirii participantilor la trafic si aplicarea cu mai multa strictete a normelor rutiere. Comisia colaboreaza indeaproape cu statele membre pentru implementarea acestui program .

Programul de actiune pentru siguranta rutiera 2011-20:

Programul de actiune pentru siguranta rutiera prevede o serie de initiative diverse axate pe imbunatatirea vehiculelor, a infrastructurii si a comportamentului participantilor la trafic.

S-au definit sapte obiective strategice:



  • imbunatatirea masurilor de siguranta pentru camioane si autoturisme

  • constructia unei infrastructuri rutiere mai sigure

  • proiectarea de vehicule inteligente

  • inasprirea conditiilor de acordare a permiselor si imbunatatirea pregatirii conducatorilor auto

  • o mai buna aplicare a legii

  • limitarea cazurilor de vatamare corporala

  • fixarea de noi prioritati in ceea ce priveste motociclistii.



Citeşte mai multe despre:    Circulatie rutiera    Accidente    Comisia Europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale
16 Mar 2020 | 1404

Guvernul a aprobat 59.926 de locuri la tratament balnear pentru anul 2020
06 Feb 2020 | 890

Guvernu a acordat ajutoare de urgenta de peste 1.600.000 lei pentru 470 familii si persoane singure
06 Feb 2020 | 946

Inspectia Muncii aplicat amenzi de peste 1 milion de euro pentru munca la negru, in perioada 14 octombrie � 1 noiembrie 2019
14 Nov 2019 | 2270

In perioada septembrie-octombrie 2019 Inspectia Muncii a aplicat amenzi in valoare toatala de 10.355.310 de lei!
23 Oct 2019 | 1091

Ajutoare de urgenta in valoare de 122.000 lei pentru familiile afectate de accidentul rutier produs in judetul Ialomita
11 Oct 2019 | 985



Articole Juridice

Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Prelucrare nelegala a datelor cu caracter personal prin utilizarea unor sisteme de supraveghere audio-video portabile in activitatea politistilor locali
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Un stat UE poate refuza sa recunoasca un permis de conducere care a fost doar reinnoit intr-un alt stat membru dupa ce i-a interzis titularului acestui permis sa conduca pe teritoriul sau
Sursa: EuroAvocatura.ro

Polita RCA este obligatorie atunci cand vehiculul in cauza este inmatriculat si nu a fost retras in mod legal din circulatie
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Cuantificarea prejudiciilor materiale si morale in cazul accidentelor de munca
Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti - Sentinta Penala nr. 358 din 25.04.2019

Neintrunirea cumulativa a elementelor raspunderii patrimoniale a salariatului. Pagube incadrate in riscul normal al serviciului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a pentru cauze privind Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 2851 din 31.05.2016

Suma asigurata la un cuantum superior valorii bunului. Modalitatea de calcul a despagubirii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 103 din 17 ianuarie 2013

Conducere autovehicul sub influenta bauturilor alcoolice. HIV. Suspendare conditionata a executarii pedepsei inchisorii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 2448 din data 12.12.2011