din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1872 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » CE a adoptat reguli mai stricte in domeniul inspectiei automobilelor, pentru a salva vieti

CE a adoptat reguli mai stricte in domeniul inspectiei automobilelor, pentru a salva vieti

  Publicat: 13 Jul 2012       1916 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Controlul vehiculelor este fundamental pentru siguranta rutiera. Pe soselele Europei isi pierd zilnic viata peste 5 persoane, in accidente cauzate de probleme de ordin tehnic.

Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Riscul reputational este riscul inregistrarii de pierderi sau al nerealizarii profiturilor estimate, ca urmare a lipsei de incredere a publicului in integritatea Bancii.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.

Din acest motiv, Comisia Europeana a adoptat noi reguli care inaspresc regimul de control si ii extind anvergura.

Defectiunile tehnice constituie o cauza importanta a accidentelor, determinand 6% din totalul accidentelor de automobil, ceea ce inseamna anual 2 000 de decese si mult mai multe accidentari. In ceea ce priveste accidentele de motocicleta, 8% din totalul acestora sunt legate de defectiuni tehnice.

Principala problema este aceea ca pe sosele exista prea multe vehicule cu probleme tehnice. Cateva studii recente elaborate in Regatul Unit si Germania indica faptul ca un procent de pana la 10% din autovehicule prezinta in orice moment o defectiune care le-ar impiedica sa treaca cu succes de controlul tehnic. In plus, conform regulilor actuale, multe defectiuni tehnice cu implicatii grave pentru securitate (cum ar fi ABS si controlul electronic al stabilitatii) nu sunt nici macar verificate.

Normele UE in vigoare care stabilesc standardele minime pentru controlul vehiculelor dateaza din 1977, cu actualizari minore. De atunci, insa, automobilele, conduita soferilor si tehnologia au evoluat foarte mult.

Noile propuneri

Obiectivul noilor propuneri este acela de a salva peste 1 200 de vieti anual si de a evita peste 36 000 de accidente cauzate de probleme de ordin tehnic.

Vicepresedintele Siim Kallas, responsabil cu transporturile, a declarat in legatura cu acest subiect: ``Daca va aflati la volanul unei masini care nu indeplineste conditiile tehnice necesare pentru a circula, atunci reprezentati un pericol atat pentru dumneavoastra insiva, cat si pentru ceilalti pasageri din automobil - membri ai familiei, prieteni sau colegi de serviciu . Si, mai mult decat atat, ii puneti in primejdie si pe ceilalti participanti la trafic. Lucrurile sunt cat se poate de simple: nu dorim pe drumurile noastre masini care pot deveni letale.``

Printre principalele elemente ale noilor masuri propuse se numara urmatoarele:



  • Verificarea obligatorie a scuterelor si motocicletelor in intreaga UE. Motociclistii si conducatorii de scutere, in special cei tineri, reprezinta grupul de participanti la trafic cu cel mai mare risc .

  • Cresterea frecventei inspectiilor tehnice periodice in cazul automobilelor vechi. In cazul automobilelor care au intre 5 si 6 ani, numarul accidentelor grave cauzate de defectiuni tehnice creste semnificativ (a se vedea graficul din MEMO/12/555 anexat).

  • Cresterea frecventei controalelor pentru autoturisme si camionete cu kilometraj foarte mare. Astfel, aceste tipuri de autovehicule vor face obiectul unor controale similare celor aplicate in cazul taxiurilor sau al ambulantelor, de exemplu.

  • Imbunatatirea calitatii controalelor prin stabilirea unor standarde minime comune in ceea ce priveste defectiunile, echipamentele si inspectorii.

  • Obligativitatea verificarii componentelor electronice de siguranta.

  • Combaterea manipularii kilometrajului prin inregistrarea kilometrilor parcursi.



In toate cazurile, masurile propuse stabilesc standarde minime comune pentru controlul autovehiculelor la nivelul UE, statele membre avand libertatea de a impune reguli mai stricte, daca este cazul .

Normele UE existente privind controalele autovehiculelor dateaza din 1977 si stabilesc standarde minime pentru controlul autovehiculelor, cu actualizari minore de-a lungul timpului. Exista trei acte legislative principale:

Directiva 2009/40/CE stabileste standarde minime privind inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora - este vorba despre controalele periodice obligatorii. Directiva se aplica autoturismelor, autobuzelor, autocarelor, vehiculelor de mare tonaj pentru transportul marfurilor si remorcilor acestora, nu insa si scuterelor si motocicletelor.

Directiva 2009/40/CE este completata de Directiva 2000/30/CE, care prevede obligatia de a verifica starea tehnica a vehiculelor utilitare intre inspectiile periodice (cu controale tehnice rutiere). Acestea sunt controale suplimentare ad-hoc efectuate in trafic asupra vehiculelor utilitare.

Directiva 1999/37/CE privind documentele de inmatriculare pentru vehicule stabileste cerinte in ceea ce priveste eliberarea certificatelor de inmatriculare, recunoasterea reciproca a acestora si continutul minim armonizat al certificatelor de inmatriculare a vehiculelor.



Citeşte mai multe despre:    ITP    Inspectie tehnica    Controale tehnice

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Guvernul Romaniei a reglementat activitatile de transport alternativ
01 Jul 2019 | 845

Ministerul Transporturilor: proiect pentru legiferarea companiilor de ridesharing. Conditiile in care acestea ar urma sa functioneze.
27 May 2019 | 715

Monitorul Oficial din data de 14 iunie 2017
14 Jun 2017 | 1843

Bancul zilei: Avocatul si blonda
06 Feb 2013 | 2277

Cooperare romano olandeza in domeniul asistentei victimelor traficului de persoane
04 Sep 2012 | 1516



Articole Juridice

Retinerea certificatului de inmatriculare al unui vehicul fara ITP valabil � o incalcare a dreptului la proprietate privata?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Remediile clasice vs. remediile actuale pentru iesirea din contractele paguboase
Sursa: EuroAvocatura.ro

Principiul californian � un criteriu strategic de reducere a conflictelor legate de divort
Sursa: EuroAvocatura.ro

Infractiunile contra circulatiei pe drumurile publice in Noul Cod Penal (art. 338 - 345)
Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut

Jurisprudenţă

Decizia nr. 711/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 112 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Privarea salariatului de drepturile banesti cuvenite. Spor pentru orele lucrate in zilele de repaus saptamanal si sarbatori legale
Pronuntaţă de: Tribunalul M, Sectia a II-a Civila de Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 1013/2016

Neincheierea contractului individual de munca. Plata daunelor morale catre salariat
Pronuntaţă de: Judecatoria Targu-Jiu, Sectia Civila, Sentinta nr. 5074 din 16.06.2016

Categorii de actiuni scutite de taxa judiciara de timbru
Pronuntaţă de: Tribunalul Bistrita-Nasaud - Decizia nr. 381/R din 16 decembrie 2010