Din acest motiv, Comisia Europeana a adoptat noi reguli care inaspresc regimul de control si ii extind anvergura.Defectiunile tehnice constituie o cauza importanta a accidentelor, determinand 6% din totalul accidentelor de automobil, ceea ce inseamna anual 2 000 de decese si mult mai multe accidentari. In ceea ce priveste accidentele de motocicleta, 8% din totalul acestora sunt legate de defectiuni tehnice.Principala problema este aceea ca pe sosele exista prea multe vehicule cu probleme tehnice. Cateva studii recente elaborate in Regatul Unit si Germania indica faptul ca un procent de pana la 10% din autovehicule prezinta in orice moment o defectiune care le-ar impiedica sa treaca cu succes de controlul tehnic. In plus, conform regulilor actuale, multe defectiuni tehnice cu implicatii grave pentru securitate (cum ar fi ABS si controlul electronic al stabilitatii) nu sunt nici macar verificate.Normele UE in vigoare care stabilesc standardele minime pentru controlul vehiculelor dateaza din 1977, cu actualizari minore. De atunci, insa, automobilele, conduita soferilor si tehnologia au evoluat foarte mult.Noile propuneriObiectivul noilor propuneri este acela de a salva peste 1 200 de vieti anual si de a evita peste 36 000 de accidente cauzate de probleme de ordin tehnic.Vicepresedintele Siim Kallas, responsabil cu transporturile, a declarat in legatura cu acest subiect: ``Daca va aflati la volanul unei masini care nu indeplineste conditiile tehnice necesare pentru a circula, atunci reprezentati un pericol atat pentru dumneavoastra insiva, cat si pentru ceilalti pasageri din automobil - membri ai familiei, prieteni sau colegi de serviciu . Si, mai mult decat atat, ii puneti in primejdie si pe ceilalti participanti la trafic. Lucrurile sunt cat se poate de simple: nu dorim pe drumurile noastre masini care pot deveni letale.``Printre principalele elemente ale noilor masuri propuse se numara urmatoarele:
In toate cazurile, masurile propuse stabilesc standarde minime comune pentru controlul autovehiculelor la nivelul UE, statele membre avand libertatea de a impune reguli mai stricte, daca este cazul .Normele UE existente privind controalele autovehiculelor dateaza din 1977 si stabilesc standarde minime pentru controlul autovehiculelor, cu actualizari minore de-a lungul timpului. Exista trei acte legislative principale: Directiva 2009/40/CE stabileste standarde minime privind inspectia tehnica auto pentru autovehicule si remorcile acestora - este vorba despre controalele periodice obligatorii. Directiva se aplica autoturismelor, autobuzelor, autocarelor, vehiculelor de mare tonaj pentru transportul marfurilor si remorcilor acestora, nu insa si scuterelor si motocicletelor. Directiva 2009/40/CE este completata de Directiva 2000/30/CE, care prevede obligatia de a verifica starea tehnica a vehiculelor utilitare intre inspectiile periodice (cu controale tehnice rutiere). Acestea sunt controale suplimentare ad-hoc efectuate in trafic asupra vehiculelor utilitare. Directiva 1999/37/CE privind documentele de inmatriculare pentru vehicule stabileste cerinte in ceea ce priveste eliberarea certificatelor de inmatriculare, recunoasterea reciproca a acestora si continutul minim armonizat al certificatelor de inmatriculare a vehiculelor.
Guvernul Romaniei a reglementat activitatile de transport alternativ 01 Jul 2019 | 845
Ministerul Transporturilor: proiect pentru legiferarea companiilor de ridesharing. Conditiile in care acestea ar urma sa functioneze. 27 May 2019 | 715
Monitorul Oficial din data de 14 iunie 2017 14 Jun 2017 | 1843
Bancul zilei: Avocatul si blonda 06 Feb 2013 | 2277
Cooperare romano olandeza in domeniul asistentei victimelor traficului de persoane 04 Sep 2012 | 1516
Retinerea certificatului de inmatriculare al unui vehicul fara ITP valabil � o incalcare a dreptului la proprietate privata? Sursa: Irina Maria Diculescu
Remediile clasice vs. remediile actuale pentru iesirea din contractele paguboase Sursa: EuroAvocatura.ro
Principiul californian � un criteriu strategic de reducere a conflictelor legate de divort Sursa: EuroAvocatura.ro
Infractiunile contra circulatiei pe drumurile publice in Noul Cod Penal (art. 338 - 345) Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut
Decizia nr. 711/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 112 din Codul Rutier Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Privarea salariatului de drepturile banesti cuvenite. Spor pentru orele lucrate in zilele de repaus saptamanal si sarbatori legale Pronuntaţă de: Tribunalul M, Sectia a II-a Civila de Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta nr. 1013/2016
Neincheierea contractului individual de munca. Plata daunelor morale catre salariat Pronuntaţă de: Judecatoria Targu-Jiu, Sectia Civila, Sentinta nr. 5074 din 16.06.2016
Categorii de actiuni scutite de taxa judiciara de timbru Pronuntaţă de: Tribunalul Bistrita-Nasaud - Decizia nr. 381/R din 16 decembrie 2010