din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1593 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 115/2015 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale

Legea 115/2015 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale

  Publicat: 09 Dec 2023       16225 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 115/2015 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, actualizata 2024, pentru modificarea Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, precum si pentru modificarea si completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 349 din data de 20 mai 2015

Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Unitate teritoriala cu una sau mai multe sectii de votare la care cetatenii arondati (cei care domiciliaza in raza circumscriptiei electorale respective) voteaza in cadrul alegerilor
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

1.b1) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, inscrisi in listele electorale permanente;

2.b2) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, inscrisi in copiile de pe listele electorale complementare;

3.b3) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, inscrisi in listele electorale suplimentare;

4.b4) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, in cazul carora s-a folosit urna speciala;

c) numarul total al voturilor valabil exprimate (pct. c < = pct. b - pct. d) , (pct. c = suma voturilor valabil exprimate la pct. g) ;

d) numarul total al voturilor nule;

e) numarul buletinelor de vot primite (pct. e > = pct. c + pct. d + pct. f) ;

f) numarul buletinelor de vot neintrebuintate si anulate;

g) numarul total al voturilor valabil exprimate, obtinute de fiecare lista de candidati sau de fiecare candidat independent pentru functia de consilier, dupa caz, numarul total al voturilor valabil exprimate, obtinute de fiecare candidat pentru functia de primar, de primar general al municipiului Bucuresti, respectiv de presedinte al consiliului judetean;

h) numele si prenumele candidatilor alesi pentru consiliul local, respectiv consiliul judetean si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, partidul politic, alianta politica sau alianta electorala care i-a propus, respectiv mentiunea de candidat independent;

i) numele si prenumele primarului, ale primarului general al municipiului Bucuresti, respectiv ale presedintelui consiliului judetean ales si partidul politic, alianta politica sau alianta electorala care l-a propus ori mentiunea de candidat independent;

j) expunerea pe scurt a intampinarilor si contestatiilor formulate si a hotararilor pronuntate de biroul electoral de circumscriptie . Hotararile pronuntate de birourile electorale de circumscriptie sunt definitive.

(3) Procesele-verbale se intocmesc in doua exemplare si se semneaza de catre presedinte si ceilalti membri ai biroului electoral de circumscriptie si poarta stampila acestuia.

(4) Lipsa semnaturilor unor membri ai biroului electoral de circumscriptie nu are nicio influenta asupra valabilitatii procesului-verbal. Presedintele mentioneaza motivele care au impiedicat semnarea.

(5) Un exemplar al procesului-verbal pentru consiliul local, pentru Consiliul General al Municipiului Bucuresti si pentru primar, dupa caz, impreuna cu intampinarile, contestatiile si procesele-verbale primite de la birourile electorale ale sectiilor de votare, formand cate un dosar, sigilat si semnat de presedinte si de membrii biroului electoral de circumscriptie, se inainteaza sub paza personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne, in cel mult 48 de ore, la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla circumscriptia electorala pentru care au avut loc alegeri, iar, pentru consiliul judetean, pentru presedintele consiliului judetean, respectiv pentru primarul general al municipiului Bucuresti, la tribunalul in a carui raza teritoriala se afla circumscriptia electorala pentru care au avut loc alegeri, respectiv la Tribunalul Bucuresti, dupa caz, in vederea validarii mandatelor.

*) Prevederile art. 103 alin. (5) , astfel cum au fost modificate de O.U.G. nr. 57/2019, intra in vigoare la data initierii masurilor prevazute de lege pentru organizarea alegerilor autoritatilor administratiei publice locale din anul 2020.

(6) Al doilea exemplar al procesului-verbal intocmit de biroul electoral de circumscriptie comunala, oraseneasca, municipala sau de sector al municipiului Bucuresti se trimite, in termen de 24 de ore, la biroul electoral de circumscriptie judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti.

(7) La cerere, membrilor birourilor electorale de circumscriptie ori reprezentantilor partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care au depus listele de candidati, precum si candidatilor independenti li se elibereaza, in mod obligatoriu, de catre presedintele sau vicepresedintele biroului electoral o copie certificata de pe procesul-verbal respectiv. Cererea trebuie formulata in scris, inainte de intocmirea procesului-verbal.

(8) Biroul electoral de circumscriptie comunala, oraseneasca, municipala sau judeteana, dupa caz, elibereaza certificatul doveditor al alegerilor consilierilor locali si primarului, respectiv consilierilor judeteni.

(9) Pentru primarul general al municipiului Bucuresti, precum si pentru membrii Consiliului General al Municipiului Bucuresti, certificatele doveditoare ale alegerilor se elibereaza de biroul electoral de circumscriptie a municipiului Bucuresti, iar pentru consilieri si pentru primarul de sector, de catre biroul electoral de circumscriptie de sector.

Art. 104

(1) Pe baza proceselor-verbale prevazute la art. 103 alin. (5) si (6) si a propriului proces-verbal, biroul electoral de circumscriptie judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti centralizeaza voturile si rezultatul alegerilor pe judet, pe partide politice, aliante politice, aliante electorale si candidati independenti si incheie cate un proces-verbal pentru consilierii locali, pentru consilierii municipiului Bucuresti si pentru consilierii judeteni, respectiv pentru primar, pentru primarul general al municipiului Bucuresti si pentru presedintele consiliului judetean.

(2) Procesul-verbal se incheie in doua exemplare, in termen de 24 de ore de la primirea tuturor proceselor-verbale de la birourile electorale de circumscriptie, si cuprinde:

a) numarul total al alegatorilor prevazuti in listele electorale din circumscriptiile electorale din judet (pct. a = pct. a1 + pct. a2 + pct. a3 + pct. a4) ,

din care:

1.a1) numarul total al alegatorilor potrivit listelor electorale permanente (pct. a1 > = pct. b1) ;

2.a2) numarul total al alegatorilor potrivit copiei de pe lista electorala complementara (pct. a2 > = pct. b2) ;

3.a3) numarul total al alegatorilor potrivit listelor electorale suplimentare (pct. a3 > = pct. b3) ;

4.a4) numarul total al alegatorilor in cazul carora s-a folosit urna speciala (pct. a4 > = pct. b4) ;

b) numarul total al alegatorilor inscrisi in listele electorale din judet, care s-au prezentat la urne (pct. b = pct. b1 + pct. b2 + pct. b3 + pct. b4) ,

din care:

1.b1) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, inscrisi in listele electorale permanente;

2.b2) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, inscrisi in copiile de pe listele electorale complementare;

3.b3) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, inscrisi in listele electorale suplimentare;

4.b4) numarul total al alegatorilor care s-au prezentat la urne, in cazul carora s-a folosit urna speciala;

c) numarul total al voturilor valabil exprimate (pct. c < = pct. b - pct. d) , (pct. c = suma voturilor valabil exprimate la pct. g) ;

d) numarul total al voturilor nule;

e) numarul buletinelor de vot primite (pct. e > = pct. c + pct. d + pct. f) ;

f) numarul buletinelor de vot neintrebuintate si anulate;

g) numarul total al voturilor valabil exprimate, obtinute de listele de candidati la functia de consilier, grupate in functie de partide politice, aliante politice sau aliante electorale, precum si in functie de candidatii independenti, sau, dupa caz, numarul total al voturilor valabil exprimate, obtinute de candidatii pentru functia de primar si de cei pentru functia de presedinte al consiliului judetean, grupate in functie de partide politice, aliante politice, aliante electorale si in functie de candidatii independenti;

h) numarul total al mandatelor de consilieri, grupate in functie de partide politice, aliante politice, aliante electorale si in functie de candidatii independenti;

i) numarul total al mandatelor pentru functia de primar sau pentru functia de presedinte al consiliului judetean, dupa caz, grupate in functie de partide politice, aliante politice, aliante electorale si in functie de candidatii independenti.

(3) Procesul-verbal se semneaza de presedinte si de membrii biroului electoral de circumscriptie judeteana, respectiv de circumscriptie a municipiului Bucuresti si poarta stampila acestuia.

(4) Lipsa semnaturilor unor membri ai biroului nu are nicio influenta asupra valabilitatii procesului-verbal. Presedintele mentioneaza motivele care au impiedicat semnarea.

(5) Un exemplar al procesului-verbal se inainteaza, in termen de 24 de ore de la intocmire, impreuna cu procesele-verbale primite de la birourile electorale de circumscriptii, sub paza personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne, la Biroul Electoral Central.

(6) Biroul electoral de circumscriptie judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti da publicitatii, prin monitorul oficial al judetului, rezultatul alegerilor pentru judetul in cauza, respectiv pentru municipiul Bucuresti.

Art. 105

Birourile electorale de circumscriptie predau, pe baza de proces-verbal, secretarilor unitatilor administrativ-teritoriale cate un exemplar al documentelor prevazute la art. 47 alin. (3) si (4) apartinand partidelor politice, aliantelor politice, aliantelor electorale si organizatiilor cetatenilor romani apartinand minoritatilor nationale carora li s-au atribuit mandate.

Art. 106

(1) Dispozitiile prezentului capitol privitoare la birourile electorale ale sectiilor de votare se aplica in mod corespunzator si birourilor electorale ale sectiilor de votare din municipiul Bucuresti.





Afişează Legea 115/2015 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 115/2015    Legea 115/2015 actualizata 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.