Regulamentul de organizare si functionare a Inspectiei Muncii
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 802 din 25/11/2009
d) analiza documentatiei si expertizarea unitatilor in vederea eliberarii autorizatiei de detinere a materialelor explozive;
e) expertiza si analiza in vederea eliberarii autorizatiei de depozitare a materiilor explozive;
f) expertiza si analiza documentatiei in vederea acordarii vizei anuale a autorizatiei de detinere de materii explozive;
g) analiza documentatiei si efectuarea expertizarii in vederea acordarii vizei anuale a autorizatiei de functionare a depozitelor de materii explozive;
h) examinarea artificierilor si pirotehnistilor in vederea autorizarii acestora si asistenta tehnica la pregatirea activitatilor pentru autorizarea si reautorizarea artificierilor;
i) eliberarea de certificate/adeverinte in baza documentelor existente in arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricaror entitati care au dreptul legal de a solicita si a obtine aceste informatii;
j) eliberarea de copii in baza documentelor existente in arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricaror entitati care au dreptul legal de a solicita si a obtine aceste informatii;
k) eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii cu registrele generale de evidenta a salariatilor depuse de angajatori;
l) furnizarea datelor din Registrul general de evidenta a salariatilor pentru refacerea continutului sau la angajator, prin preluarea informatiilor din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
(2) Contravaloarea prestatiilor prevazute la alin. (1) se suporta de beneficiari si se face venit la bugetul de stat .
(3) Pentru prestarile de servicii se percep tarife aprobate prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, la propunerea Inspectiei Muncii.
Art. 5. - (1) Inspectia Muncii poate infiinta, in conditiile prevazute la art. 3 din Legea nr. 108/1999 pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, republicata, unitati cu personalitate juridica care efectueaza prestatii in domeniul sau de competenta, pentru:
a) pregatirea si perfectionarea pregatirii profesionale a personalului propriu al Inspectiei Muncii;
b) pregatirea si perfectionarea personalului care isi desfasoara activitatea in domeniile securitatii si sanatatii in munca, relatiilor de munca, asistentei sociale si incluziunii sociale;
c) alte tipuri de prestatii legate de specificul activitatii.
(2) Contravaloarea prestatiilor prevazute la alin. (1) se suporta de beneficiarii serviciilor.
CAPITOLUL III
Organizarea si functionarea Inspectiei Muncii
Art. 6. - (1) Inspectia Muncii este condusa de un inspector general de stat .
(2) In exercitarea atributiilor de conducere, inspectorul general de stat are in subordine 2 inspectori generali de stat adjuncti.
(3) Functiile de inspector general de stat si inspector general de stat adjunct sunt functii publice de conducere specifice, asimilate din punct de vedere al drepturilor salariale cu directorul general si directorul general adjunct din minister .
(4) Inspectorul general de stat si inspectorii generali de stat adjuncti sunt numiti prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, in conditiile legii.
(5) Inspectorul general de stat este ordonator secundar de credite.
(6) Directorii coordonatori ai inspectoratelor teritoriale de munca sunt ordonatori tertiari de credite.
(7) Atributiile inspectorului general de stat si ale inspectorilor generali de stat adjuncti sunt stabilite prin regulamentul propriu de organizare al Inspectiei Muncii, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
(8) Inspectorul general de stat si inspectorii generali de stat adjuncti pot exercita activitati de inspectie pe intreg teritoriul tarii.
(9) In vederea cercetarii faptelor care constituie obiect al sesizarilor privind incalcarea prevederilor legale, precum si a regulamentelor, metodologiilor ori a altor norme interne de lucru de catre inspectorii de munca si inspectorii sociali, in cadrul Inspectiei Muncii se organizeaza Corpul de control al calitatii inspectiei, ale carui atributii se stabilesc prin regulamentul de organizare propriu al Inspectiei Muncii, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
Art. 7. - Inspectorul general de stat poate delega competente si atributii inspectorilor generali de stat adjuncti.
Art. 8. - (1) In cadrul Inspectiei Muncii se organizeaza si functioneaza Colegiul Inspectiei Muncii, organ consultativ in domeniul de activitate .
(2) Componenta si competentele Colegiului Inspectiei Muncii se stabilesc de catre inspectorul general de stat .
(3) Colegiul Inspectiei Muncii se intruneste periodic sub conducerea inspectorului general de stat pentru stabilirea strategiei si dezbaterea problemelor deosebite.
Art. 9. - (1) Atributiile compartimentelor functionale ale Inspectiei Muncii se stabilesc prin regulament propriu de organizare, aprobat prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
(2) Atributiile personalului Inspectiei Muncii se stabilesc prin fisa postului.
Art. 10. - (1) Inspectoratele teritoriale de munca sunt conduse de un director coordonator.
(2) In exercitarea atributiilor de conducere, directorul coordonator are in subordine 2 directori coordonatori adjuncti.
(3) Directorul coordonator si directorii coordonatori adjuncti sunt numiti, in conditiile legii, prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si indeplinesc atributiile prevazute de prezenta hotarare si de alte reglementari legale aplicabile in domeniu .
Art. 11. - (1) Personalul Inspectiei Muncii si al inspectoratelor teritoriale de munca este alcatuit din inspectori de munca, inspectori sociali, functionari publici si alte categorii de personal.
(2) Functiile de inspector de munca si inspector social sunt functii publice in cadrul categoriei functiilor publice specifice, cu statut special. Inspectorul general de stat si inspectorii generali de stat adjuncti sunt inspectori de munca, respectiv inspectori sociali.
(3) Functionarii publici prevazuti la alin. (1) beneficiaza de stabilitate in functie si independenta fata de orice schimbare guvernamentala si influenta neprevazuta din afara.
(4) Selectarea, recrutarea, pregatirea si numirea in functii a inspectorilor de munca si a inspectorilor sociali se fac potrivit legislatiei din domeniul functiei publice.
(5) Drepturile, indatoririle si incompatibilitatile specifice ale personalului Inspectiei Muncii se stabilesc prin statut special, care se aproba prin lege.
(6) In exercitarea atributiilor legale, inspectorii de munca si inspectorii sociali sunt investiti cu exercitiul autoritatii publice, beneficiind de protectie in conditiile legii.
(7) Pot fi inspectori de munca si inspectori sociali persoanele cu studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta in domeniile fundamentale: stiinte ingineresti, stiinte agricole si silvice, stiinte juridice, stiinte economice sau in urmatoarele specializari: sociologie, psihologie, medicina si administratie publica.
(8) Perioada in care persoanele care ocupa functia de inspector de munca sau inspector social isi desfasoara activitatea in Inspectia Muncii sau inspectoratele teritoriale de munca este considerata vechime in specialitatea studiilor absolvite, cu conditia ca in fisa postului sa existe ca atributii desfasurarea unor activitati din domeniul in care au absolvit.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
